Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 137 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Píst dvoudobého motocyklového motoru o výkonu 25 kW
Bečka, Petr ; Dundálek, Radim (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem pístu dvoudobého motocyklového motoru o výkonu 25 kW. Zaměřuje se zejména na návrh hlavních rozměrů pístu, rozměrů klikového mechanismu a pevnostní kontrolu nebezpečných průřezů. Navržený píst by měl být schopen pracovat za běžných podmínek provozu.
Píst čtyřdobého zážehového motoru o výkonu 50 kW
Spáčil, Tomáš ; Dundálek, Radim (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá výpočtovým návrhem základních rozměrů motoru a konstrukčním řešením pístu pro čtyřdobý zážehový motor. Dále pak navrhnutím základních rozměrů klikového mechanismu a motoru. Na základě empirických údajů budou navrženy základní rozměry pístu. Práce se také zabývá pevnostní kontrolou kritických průřezů pístu dle kinematiky klikového mechanismu.
Hnací ústrojí zkušebního jednoválcového zážehového motoru
Laštovica, Karel ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o zkušebním jednoválcovém motoru, výpočtu jeho termodynamického cyklu, návrhu pístu, návrhu a pevnostní kontrole oka ojnice. V úvodu je uveden princip funkce spalovacích motorů a jejich základní rozdělení a použití. Vlastní práce obsahuje pět částí: zadané počáteční parametry, výpočet termodynamického cyklu, výpočet hmotnosti pístní skupiny, výpočet sil působících na pístní skupinu a pevnostní kontrola oka ojnice. V závěru jsou zhodnoceny dosažené výsledky výpočtu.
Píst čtyřdobého vznětového motoru o výkonu 66kW
Mikulka, Václav ; Dundálek, Radim (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Obsahem této bakalářské práce je zpracovat výpočtový návrh a konstrukční řešení pístu pro čtyřdobý vznětový motor. V úvodu stručně popisuje píst jako součást pístní skupiny, základní konstrukční provedení pístů pro vznětové motory, materiál pístů a jednotlivý způsob výroby. Dále je proveden návrh základních rozměrů motoru a klikového mechanismu. Poté je na základě empirických údajů vypracován základní rozměr pístu a na závěr dle zadaného průběhu indikátorového diagramu a navrženou kinematiku klikového mechanizmu zjištěn pevnostní výpočet kritických průřezů pístu.
Hnací ústrojí řadového pětiválcového zážehového motoru
Hájek, Daniel ; Rauscher, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cíl bakalářské práce je, pro zadané geometrické, termodynamické a provozní parametry válcové jednotky řadového pětiválcového zážehového motoru, provést výpočet termodynamického cyklu, navrhnout základní rozměry pístní skupiny a pro zadané provozní režimy provést pevnostní kontrolu oka ojnice. Vypočtené hodnoty ověřit, zda odpovídají hodnotám skutečného zážehového motoru. V úvodu je uvedeno základní použití vznětových motorů, princip, na kterém pracují a konstrukční řešení. Vlastní práce se skládá z popisu výpočtu a přílohy, ve které je výpočet proveden. Výpočet se skládá ze tří částí. V první časti se počítá termodynamický cyklus, v druhé časti, se počítají síly působící na pístní skupinu a ve třetí části, se provádí pevnostní výpočet a kontrola oka ojnice. V závěru jsou zhodnoceny výsledky výpočtu, uvedeny používané metody výpočtu a trendy, kterými se bude vývoj těchto motorů posouvat.
Bezventilové plunžrové čerpadlo
Machů, Tomáš ; Kozubková, Milada (oponent) ; Melichar, Jan (oponent) ; Pochylý, František (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá problematikou bezventilových objemových čerpadel s vratným pohybem akčního členu. V práci je předvedeno několik návrhů geometrie čerpadla, jejichž parametry byly určeny pomocí výpočtového modelování proudění. Simulace vratného pohybu pístu byla řešena buď pomocí časově závislé vstupní okrajové podmínky, nebo pomocí dynamických sítí. Jednotlivé varianty byly porovnávány zejména z pohledu objemové účinnosti, která byla hlavním vyhodnocovaným parametrem. Výstupy z výpočtů jsou závislosti objemové účinnosti na frekvenci a amplitudě pohybu pístu, a také na velikosti protitlaku. V rámci práce byly vytvořeny dvě varianty geometrie prototypu čerpadla, na kterých byly experimentálně ověřeny parametry získané z výpočtového modelování. Kromě objemové účinnosti byla z naměřených dat stanovena také hydraulická účinnost.
Píst čtyřdobého zážehového přeplňovaného motoru pro osobní automobil
Procházka, Miloslav ; Dundálek, Radim (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem základních rozměrů čtyřtaktního čtyřválcového zážehového motoru, návrhem základních rozměrů klikového mechanismu, návrhem rozměrů pístu a pevnostní kontrolou nebezpečných průřezů pístu. Pro návrhové výpočty bude předpokládán vícebodový vstřik paliva a přeplňování. Součástí této práce je také přehled vývoje spalovacích motorů a detailní popis pístové skupiny.
Písty vznětových motorů osobních vozidel
Jašek, Petr ; Svída, David (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá pístní skupinou vznětových motorů. Hlavně je zaměřena na písty vznětových motorů. Dále je proveden návrhový výpočet pístu pro vznětový motor a následné vyhodnocení výpočtů.
Hnací ústrojí řadového čtyřválcového zážehového motoru
Parchański, Martin ; Rauscher, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je spočítat pro zadaný čtyřválcový benzínový motor geometrické, termodynamické a provozní parametry a následně vypočtené hodnoty porovnat se skutečným motorem a zhodnotit výsledky. Provést výpočet termodynamického cyklu modelováním pracovního oběhu a nakreslit p-V diagram, stanovení základních rozměrů pístu a pístního čepu, stanovení setrvačných sil působících na pístní skupinu, výpočet měrného tlaku a napětí u pístního čepu, stanovení základních rozměrů ojnice, výpočet napětí v oku ojnice v důsledku ohřevu bronzového pouzdra, stanovení maximálního napětí v oku ojnice v důsledku setrvačných sil a od tlaků plynů a určit bezpečnost vůči mezi kluzu a mezi únavy. V úvodu práce je naznačen princip činnosti zážehového motoru a nastíněn nejčastější princip zvyšování výkonu. V závěru jsou zhodnoceny výsledky výpočtu.
Výroba pístu diskové brzdy objemovým tvářením
Toman, Svatopluk ; Samek, Radko (oponent) ; Forejt, Milan (vedoucí práce)
Projekt diplomové práce vypracovaný v rámci inženýrského studia oboru 23-03-T002 předkládá návrh technologie výroby polotovaru pístu diskové brzdy osobního automobilu z uhlíkové oceli 12 010.3. Předpokládaná roční výrobní série je 300 000 ks. S využitím poznatků z literární studie problematiky objemového tváření kovů za studena byly navrženy tři varianty postupu výroby. Vybraná varianta, pro kterou byly provedeny technologické a energetické výpočty, se skládá ze dvou tvářecích operací. K realizaci výroby součásti byl zvolen třípostupový tvářecí automat TPD 630 (výrobce Šmeral Brno) s nominální tvářecí silou 6 300 kN. Materiálem průtlačníku zvolena NO 19 571, v případě průtlačnice rychlořezná ocel 19 830 a objímka je vyrobena z oceli 19 733. Tepelné zpracování nástrojů voleno podle doporučených hodnot. Optimalizace rozměrů nástroje proběhla na PC.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 137 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.