Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 206 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Pevnostní návrh ostruhy letadla
Profota, Martin ; Vosynek, Petr (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá výpočtovou deformačně-napěťovou analýzou ostruhy letounu L410 NG s hlavním cílem nejprve ověřit stávající konstrukční variantu a následně navrhnout jiné konstrukční řešení se schopností absorbovat co největší množství deformační energie. Řešení problému je realizováno pomocí výpočtového modelování s využitím numerické simulace kvazistatického a rázového deformačního zatěžování ostruhy prostřednictvím explicitní formulace metody konečných prvků (MKP) v rámci programu ABAQUS v6.14. Po seznámení s problémovou situací a řešenou soustavou je úvodní část věnována rešeršní studii různých konstrukcí ostruhy u jiných typů letounů. Následuje teoretický všeobecný základ k tenkostěnným konstrukcím a k jejich ztrátě deformační stability. Před samotnou stavbou výpočtového modelu je ještě více přiblížena explicitní forma metody konečných prvků. Závěr práce se zabývá vzájemným srovnáním nalezených nejvýhodnějších konstrukčních variant ostruhy a následným výběrem nejvhodnější z nich pro letoun L410 NG.
Optimalizace výroby hliníkového odlitku s použitím numerické simulace
Kolařík, Martin ; Lána, Ivo (oponent) ; Krutiš, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá rozborem technologie lití vybraného odlitku ze slitiny hliníku. Jedná se o odlitek frézovací hlavy do CNC stroje, odlévaný technologií gravitačního lití do kovové formy. Byla provedena analýza vad, které jsou příčinou vysokého procenta neshodné výroby. Dále je součástí práce kompletní analýza plnění a tuhnutí tohoto odlitku v simulačním programu ProCast. Je provedeno ověření výsledků numerické simulace a její doladění. Poté jsou na několika vypočtených variantách dokázány příčiny problematických vad. Jsou navržena opatření, které minimalizují sklony ke vzniku vad vedoucích k neshodné výrobě.
Využití numerické simulace k optimalizaci výroby voskových modelů
Kosour, Vojtěch ; Elbel, Tomáš (oponent) ; Nová, Iva (oponent) ; Horáček, Milan (vedoucí práce)
Výroba voskových modelů vstřikováním do kovových forem je jednou z klíčových fází výroby kovových odlitků pomocí slévárenské technologie lití na vytavitelný model. Práce se zabývá problematikou tvorby numerické simulace průběhu zaplňování dutiny vstřikovanou voskovou směsí. Popisuje možnosti vybraných simulačních programů ProCast a Cadmould ve vztahu k numerickým predikcím využitelným k optimalizaci výroby voskových modelů. Popisuje tvorbu materiálové databáze pro vybranou voskovou směs, tvorbu prototypových simulací plnění dutin testovacích forem a jejich validaci ke konkrétním výrobním podmínkám. Zabývá se i oblastí stanovení počátečních výpočtových podmínek měřením hlavních parametrů vstřikolisu.
Cavitating jet
Kotoulová, Helena ; Kozák, Jiří (oponent) ; Rudolf, Pavel (vedoucí práce)
This diploma’s thesis deals with the cavitating liquid jet and cavitation erosion models. It is divided into three main parts. The theoretical part describes the fundamental principles of cavitation and its negative effects on the surface of circumflowed solid materials (e.g. at hydraulic machines). An extensive chapter is also devoted to a description of the cavitating liquid jet itself, including the mechanisms of its inception, growth and collapse. Another subchapter focuses on cavitation erosion models, which are of great importance for a prediction of the cavitation erosion in the phase of computational simulation. In the experimental part, a copper sample was exposed to the cavitating jet in a test rig inspired by ASTM G134 standard and consequently, graphs of cumulative mass loss and mass loss rate were created. In addition, a visualization using high-speed camera was performed for better understanding of the cavitating liquid jet dynamic behavior. The last part focuses on numerical simulations using Computational Fluid Dynamics (CFD) and the cavitation erosion prediction. Multiple computations were performed on different types of mesh with different turbulence models in order to optimize the numerical simulation. Subsequently, the results from the simulations were evaluated and used together with the results from the experiment to predict cavitation erosion.
Problematika kritického zúžení stěny u vysokotlakého tváření kapalinou
Drška, Jan ; Řiháček, Jan (oponent) ; Lidmila, Zdeněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zúžením stěny plechu při tváření kapalinou na příkladu z praxe. V této práci je převzatá problematika z praxe a je zde vyzkoušena nestandardní problematika řešení. Teoretická část nastiňuje klasické metody hydroformingu a teorie plošného tváření materiálu. V praktické části je vypracován návrh řešení, a i provedená simulace. Následně je popsán i ideální stroj pro hydroforming a technologický postup. Poslední část je věnována technickému a ekonomickému zhodnocení.
Manufacturing of a Component by Using Hydroforming Technology and Its Optimization
Harant, Martin ; Peterková, Eva (oponent) ; Řiháček, Jan (vedoucí práce)
The project deals with analysis and optimization of the geometry of the stamped part produced by the pillow hydroforming. The blank consists of two sheets of steel DC01, which is welded by laser beam. The forming process can cause excessive thinning and cracking of the part. By evaluation of mechanical tests is created material model, which is the basis for numerical simulation created in software PAM-STAMP. The outputs are analysis which provide information about critical points, failure pressure, limiting deformations and prediction of springback. Validity of the numerical simulation is verified by comparison with the experimentally obtained data. The comparative criterions are the failure pressure and the material thickness at various locations. Based on the results of the numerical simulation, the optimization of the geometry is created. The optimization uses different values of radius at the crack point.
Analýza porušování kvazikřehkých materiálů za použití numerického modelování a akustické/elektromagnetické emise
Vodák, Ondřej ; Vořechovský, Miroslav (oponent) ; Veselý, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce poskytuje přehled nedestruktivních testů betonu a podrobné informace týkající se akustické a elektromagnetické emise při monitorování porušování prostého betonu. Popisují se provedené zatěžovací zkoušky betonových vzorků a jsou vytvořeny numerické simulace těchto testů v softwaru ATENA. Výsledky simulací porušení vzorků jsou podrobně analyzovány a porovnávány s experimentálními výsledky zachycujícími procesy porušení prostřednictvím akustické a elektromagnetické emise. Většina výsledků simulací v softwaru ATENA 3D vykazuje dobrou shodu s naměřenými daty.
Studie pasivního chlazení kabiny osobního automobilu
Viščor, Petr ; Hejčík, Jiří (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na problematiku využití způsobů pasivního chlazení v kabině osobního automobilu. V teoretické části jsou popsány základní principy a mechanizmy přenosu tepla a je zde pojednáno o kvalitě prostředí v kabinách vozidel a to zejména z hlediska tepelné pohody a čistoty vzduchu. Dále je popsána problematika větrání a klimatizace kabin automobilů, posléze jsou rozebrány možné metody pasivního chlazení. Pojmem pasivní chlazení je myšleno snížení teploty interiéru vozu bez nutnosti dotace energií z autobaterie, nebo z paliva. Součástí práce jsou také numerické simulace vytipovaných metod pasivního chlazení pomocí programu THESEUS-FE 3.0. Simulace byly provedeny na modelu automobilu Volkswagen Polo, s cílem ověřit funkčnost jednotlivých metod pasivního chlazení.
Využití hydraulických kotoučových brzd u silničních kol
Dvořáková, Barbora ; Lošák, Petr (oponent) ; Šebek, František (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na zhodnocení využití hydraulických kotoučových brzd u silničních kol. Práce je rozdělena do dvou částí. První část tvoří rešerše zaměřující se na odlišnosti v konstrukci a vlastnostech hydraulických kotoučových brzd oproti brzdám ráfkovým se zvláštním důrazem na vyzdvihnutí veškerých kladů a záporů v porovnání s brzdami ráfkovými. Hodnocení je provedeno jak z funkčního hlediska, tak i z hlediska uživatelského se zohledněním odlišných potřeb a požadavků rekreačních a profesionálních cyklistů. Předmětem druhé části je numerická simulace zatížení rámu a přední vidlice pro oba typy brzd. Výstupem práce je komplexní posouzení vhodnosti použití hydraulických kotoučových brzd u silničních kol.
Modelování odezvy zkušebních těles ze stavebních materiálů při lomových experimentech
Navrátil, Petr ; Veselý,, Václav (oponent) ; Keršner, Zbyněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá výpočtovým modelováním wedge splitting testu betonového vzorku pomocí numerické metody konečných prvků. Jsou řešeny různé úrovně výpočtového modelu pro různou hloubku zářezu a umístění vazeb. V závislosti na hloubce zářezu a různé konfiguraci podpor jsou stanoveny cesty šíření trhliny a na jejich základě řešena odezva vnějšího zatížení na otevření ústí trhliny/zářezu CMOD.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 206 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.