| |
|
Politicko-zpravodajská satira v pořadu The Daily Show
Janák, Antonín ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Práce "Politicko-zpravodajská satira v pořadu The Daily Show" mapuje vývoj politické a zpravodajské satiry v televizi ve Spojených státech amerických s důrazem na vliv a vývoj, který měl kultovní pořad komediální stanice Comedy Central The Daily Show. Důraz je kladen na vznik, historii a strukturu pořadu v celé její historii až do současnosti. Po obecném uvedení do historie politické satiry v televizi před počátkem vysílání pořadu se práce soustřeďuje práce na nejvýraznější osobnosti, které pořad provázely a které jím prošli jako spolupracovníci. Práce také zkoumá hlavní důsledky, které k tvorbě pořadu vedly. Zmiňují se nejvýraznější události, které měly vliv na formování obsahu a sdělení pořadu. Zvláštní pozornost je věnována hlavní éře pořadu za moderování Jona Stewarta, kdy pořad zažíval období největší slávy a která ovlivnila budoucí podobu politicko-zpravodajské satiry do současnosti. Věnuje se však také moderní podobě pořadu a změnám, které přinesl nový moderátor pořadu Trevor Noah. V poslední části se práce věnuje vlivu, který pořad a jeho přední osobnosti měli na současné vlně zájmu a popularity o politicko-zpravodajskou satiru nejen ve Spojených státech amerických, ale po celém světě a rozebírá nejznámější osobnosti současné politicko- zpravodajské satiry.
|
|
La Celestina: Comedia, Tragicomedia, Acto de Traso a přidané postavy
HŮLKOVÁ, Zuzana
Předložená bakalářská práce se zabývá analýzou nově se objevivších postav v pozdějších verzích díla Comedia de Calisto y Melibea, tj. Tragicomedia a také ve fragmentu označovaném jako Acto de Traso. Nejprve bude charakterizován historický a literární kontext díla a poté je práce zaměřena na odlišné verze díla. Dále je práce soustředěna na typologii postav. V této části budou objasněny funkční vzory jednotlivých divadelních postav. Předmětem zájmu třetí části práce je identifikování a popsání přidaných postav v těchto pozdějších verzích díla.
|
|
Role vedlejších postav v Molièrových komediích
Řádková, Tereza ; Šuman, Záviš (vedoucí práce) ; Pohorský, Aleš (oponent)
Práce se bude zabývat tvorbou francouzského dramatika Molièra, přesněji typy postav, které se v jeho díle objevují. Práce bude vycházet nejenom z hlavních Molièrových komedií Don Juan, Tartuffe či Lakomec, ale k rozboru postav budou využita i méně analyzovaná díla jako např. Skapinova šibalství, Měšťák šlechticem a další. Rozlišovat budeme dvě základní kategorie, postavy hlavní a vedlejší, avšak naše pozornost bude upřena zejména na postavy vedlejší. Budeme podrobně studovat jejich charaktery a pokusíme se nastínit, jaký mají celkový vliv na Molièrovo dílo. Klíčová slova: klasicismus, komedie, postava, Molière, vedlejší postava, francouzská literatura, divadlo
|
|
Alfred de Musset a jeho divadelní tvorba
Koždoňová, Alžběta ; Jamek, Václav (vedoucí práce) ; Pohorský, Aleš (oponent)
Cílem této práce je definovat podoby lásky u vybraných dramatických děl Alfreda de Musseta. Částečně se také v jeho hrách zabývám sociálními otázkami, zápornými postavami a netradičními divadelními postupy, které autor použil. K definování jsem nejprve vybrala důležité momenty z autorova života, které často slouží jako inspirace samotných děl a souhrnně představila jeho literární dílo. Následně jsem nastínila vývoj romantického divadla a v nejdůležitější části vypracovala analýzy jednotlivých her. Ty jsou obohaceny o ukázky, které trefně vystihují zpodobňované typy lásky či dílčí charakteristiky postav. Přínosem této práce je definování originality, kterou autor oplýval ve znázornění hloubky citů u jednotlivých postav. Klíčová slova: Alfred de Musset, francouzské divadlo, 19. století, romantismus, podoby lásky Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
The Comic in Henry James' Fiction
Kudrna, David ; Roraback, Erik Sherman (vedoucí práce) ; Robbins, David Lee (oponent)
Tématem této bakalářské práce je studium a výklad protkávání světa komedie v několika dílech Henryho Jamese s odrazem jmenovitých obtíží a hlubších problémů moderní společnosti, které spoluutvářejí společenský rámec v daný dílech. Autor práce je toho názoru, že komedie v uvedených dílech Henryho Jamese v zásadě kritizuje a satiricky napadá společenská zla moderní doby a postavy, které jim skládají hold. Bakalářská práce obhajuje stanovisko, které tvrdí, že komedie v rozebíraných dílech satirizuje řadu společensko- kulturních a ekonomických potíží a problémů tehdejší moderní doby, a to prostřednictvím zesměšnění a potupné diskreditace povětšinou zavrženíhodných postav, které, pod vlivem těchto proměn, negativně působí na životy dalších postav ve vybraných dílech. Ve snaze doložit toto tvrzení se práce obrací k následujícím textům Henryho Jamese: Holubičí křídla, Zlatá mísa, Portrét dámy, Vyslanci, Přitažení šroubu a Šelma v džungli. Práce nejdříve nabízí krátký přehled několika kritický přístupů ke komedii v díle Henryho Jamese, vyjadřuje se k jejich platnosti, vysvětluje stanovisko autora práce a ukazuje, ve směru jakých názorových proudů se bude práce ubírat během rozboru komedie ve vybraných dílech. Práce dále dokládá platnost tvrzení, že James byl autor, kterému nechybělo sociální uvědomění....
|
|
Cultural Differences between the British and the American Version of the TV Series "The Office"
Ringelová, Johana ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Higgins, Bernadette (oponent)
Cílem této práce je provést analýzu kulturních rozdílů mezi britskou a americkou společností na základě britského sitkomu "The Office" a jeho americké adaptace. V první kapitole této práce se dozvídáme základní informace o tomto seriálu. Druhá kapitola se pokouší vysvětlit, jak se mohla stát americká verze tak populární. Druhá část této kapitoly zkoumá obecné rozdíly mezi točením britských a amerických sitkomů. Ve třetí kapitole začíná analýza samotného sitkomu, Nejdřív je zobrazen jednoduchý popis dějové linky a hlavních postav, potom práce přechází k analýze hlavních postav. Dalším tématem k analýze jsou kulturní a společenská témata soudobé Británie a Spojených států. Analýza je zakončena tématem, jak se liší humor v britské a americké verzi sitkomu.
|
|
Obraz české společnosti v normalizačních komediích Petra Schulhoffa
Šrajer, Martin ; Přádná, Stanislava (vedoucí práce) ; Klimeš, Ivan (oponent)
Diplomová práce Obraz české společnosti v normalizačních komediích Petra Schulhoffa zkoumá československou filmovou produkci 70. a 80. let z hlediska prezentovaných společenských hodnot. Cílem analýzy společných znaků vybraného vzorku filmů je zodpovězení otázky, jaký obraz československé reality normalizační popkultura zprostředkovává, a za užití jakých opakujících se mechanismů. Práce vychází z hypotézy, že také eskapistická zábava v období totality vykreslovala dobu, prostředí, postavy a požadavky na ně kladené v souladu s vládnoucí ideologií, a sloužila tudíž k legitimizaci daného řádu a deklarovaných norem.
|
|
Téma lásky v Molièrových stěžejních dílech
Řádková, Tereza ; Jamek, Václav (vedoucí práce) ; Pohorský, Aleš (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je analýza pojetí lásky ve vybraných Molièrových dílech. V autorově díle je láska přítomna jako činitel, na němž se projevují nejrůznější charaktery; nejčastěji jde o lásky mladých lidí, jimž rodiče přichystali protivenství svým jednáním, ale někde hraje i úlohu podstatnější (Misantrop), v Donu Juanovi se ocitá přímo v centru pozornosti, jistým způsobem i v Amfitryonovi; specifický případ tvoří také Škola žen a texty s ní spjaté (Kritika Školy žen, Versailleská improvizace), kde ovšem nejde jen o lásku, ale vůbec o problematiku ženského údělu. Cílem práce je synteticky ukázat v jakých polohách téma lásky u Molièra najdeme a jakou váhu a závažnost v jeho hrách mělo.
|
| |