|
Cena, kvalita a rizika poskytování prací a služeb facility managementu
Hladišová, Marika ; Vázlerová, Marcela (oponent) ; Tichá, Alena (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá cenou, kvalitou a riziky v poskytování prací a služeb Facility managementu. V teoretické části jsou popsány základní pojmy týkající se Facility managementu, jeho přínosy, způsoby zajištění, důležité oblasti, samotný cíl tohoto oboru, jednotlivé úrovně součinnosti a náplň práce facility manažera. Dále jsou zde zmíněny důležité standardizace, bez kterých by Facility management nemohl fungovat, vzor servisní smlouvy, a nakonec také velmi důležitá kapitola věnovaná kvalitě v poskytování prací a služeb Facility managementu. Praktickou částí diplomové práce je případová studie, která vychází z dotazníkového šetření a popisuje způsoby zajištění podpůrných služeb dvou rozdílných objektů (hotelu a stavební firmy). Případová studie dále popisuje náklady na tyto služby, způsob kontroly kvality provedených prací a typ smluvního zajištění s jednotlivými pracovníky. Výstupem práce je podrobný popis rizik, které mohou vzniknout u jednotlivých typů služeb či způsobech jejich zajištění. U všech těchto rizik jsou následně uvedeny optimalizační opatření.
|
|
Význam facility managementu ve firmě
Frišová, Jitka ; Duda, Jaroslav (oponent) ; Tichá, Alena (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem " Význam facility managementu ve firmě" se zabývá podpůrnými procesy, které přináší uživatelům objektů potřebný komfort. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část popisuje význam facility managementu, jeho vývoj a činnosti, kterými se zabývá. Praktická část obsahuje případovou studii fungování oddělení Facility v nadnárodní hi-tech firmě, která se zabývá výrobou a vývojem elektronových mikroskopů. Speciální důraz je kladen na čistou výrobu, kde se vyrábí mikroskopy a spektroskopy. Závěr práce tvoří hodnocení kvality služeb oddělení Facility s ohledem na přínosy, které toto oddělení přináší společnosti a jejím zaměstnancům.
|
|
Informační systém pro správu nemovitostí
Sýkora, Petr ; Lukáš, Roman (oponent) ; Techet, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá nasazením informačních systémů v oblasti správy nemovitostí. Rozebírá pojem informační systém a uvádí nástroje pro jeho vývoj. Dále je uveden krátký úvod do problematiky správy nemovitostí a oboru facility management. Praktická část obsahuje návrh a implementaci systému pro správu obytných domů. Byl kladen důraz na oprávnění jednotlivých uživatelů a zabezpečení systému. Dále bylo implementováno vícejazyčné rozhraní a export do formátu PDF.
|
|
Knihovna analytických modulů pro správu budov v ArcGIS
Cupák, Michal ; Peringer, Petr (oponent) ; Hrubý, Martin (vedoucí práce)
Tato práce řeší návrh a implementaci knihovny analytických modulů pro správu budov a jejích zařízení. Knihovna je navrhnutá pro geografický informační systém ArcGIS a implementovaná v programovacím jazyce Python. Jednotlivé moduly knihovny řeší dílčí problémy při práci s geografickými daty. Lze je také propojovat do větších celků a tak dosáhnout komplexnějších řešení problémů. Centrální koncepce projektu a žurnálovacího systému umožňuje rozšiřitelnost knihovny o nové moduly. Implementovaná sada modulů zpracovává vstupní data dodaná dodavateli a převádí je do struktury geografických dat v ArcGIS. Tento převod dat je v této práci názorně předveden.
|
|
Využití Facility Managementu pro efektivní hospodaření s energiemi ve stavebních objektech
Marek, Martin ; Struhala, Karel (oponent) ; Remeš, Josef (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá facility manažmentom - podpornými činnosťami pre užívateľov budov. Teoretická časť popisuje facility management, jeho význam a ciele procesov, a jeho vývoj vo svete. Časť práce je venovaná i aktuálnej aplikácii, dlho očakávanej štandardizácii v oblasti facility managementu. Praktická časť obsahuje a popisuje procesy údržby a postupy podporných činnosti zavádzaných facility manage-mentom na konkrétnom stavebným objektu -prevádzke rýchleho občerstvenia v Brne. Záver práce tvorí zhodnotenie mieri aplikácie facility managementu z ohľadom na prínos pre majiteľa budovy i prevádzkovateľa rýchleho občerstvenia.
|
|
Facility management - efektivní správa stavebních objektů
Helekalová, Denisa ; Jedlička, Libor (oponent) ; Tichá, Alena (vedoucí práce)
Diplomová práce „ Facility management – efektivní správa stavebních objektů“ je zaměřena na stavební objekty a přínos pro ně při využívání služeb facility managementu. Práce se snaží přiblížit, co je facility management kdo ho poskytuje v České republice a jak přispívá k úsporám. Zmíněny jsou také informační technologie využívané ve facility managementu, protože bez těch se v dnešní době téměř žádný obor neobejde. První část je též zaměřena na stavbu, její životní cyklus a náklady s ním spojené. Definován je rovněž životní cyklus stavby v souvislosti s facility managementem, outsourcing jako externí poskytování služeb facility managementu a opomíjena není ani legislativa pro facility management.
|
|
Návrh tvorby normotvorné základny pro vybranou organizaci
Podaný, Tomáš ; Marenčák, Miroslav (oponent) ; Jurová, Marie (vedoucí práce)
Pro práci byla vybrána firma SCF Servis, s.r.o. sídlící v budově AZ TOWER, která se nachází v ulici Pražákova 69, Brno 639 00. Společnost se zabývá výstavbou a především komplexní správou nemovitostí. Práce popisuje stávající normotvornou základnu podniku a návrhy ke zlepšení. První část obsahuje teoretická východiska. Druhá část se zabývá celkovou analýzou firmy. Ve třetí části jsou návrhy ke zdokonalení vnitropodnikových norem. Závěrečná část přináší vyhodnocení celkových přínosů.
|
|
Novolíšeňská pražírna a kavárna
Helis, Jan ; Krupica, Roman (oponent) ; Bantová, Sylva (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh novostavby pražírny a kavárny v Brně – Líšni. Součástí práce je projektová dokumentace v rozsahu pro stavební povolení, koncepčně zpracovaná část techniky prostředí staveb a plán facility managementu jako volitelná část. Samotný objekt má dvě nadzemní a jedno podzemní podlaží. V 1.NP se nachází hlavní místnost pražírny, kavárna a prodejna. Ve 2.NP se nachází školící centrum a kanceláře. V suterénu jsou sklady a technické zázemí objektu. Na pozemku se nachází parkoviště, letní zahrádka a dětské hřiště. Konstrukční systém budovy je tvořen stěnami z keramických tvárnic Porotherm, v podzemní části jsou obvodové stěny ze ztraceného bednění. Stopní konstrukce a průvlaky jsou železobetonové monolitické. Střecha nad 2.NP je jednoplášťová plochá s fotovoltaickými panely, nad kavárnou je vegetační střecha. V objektu se nachází tři schodiště, jedno je monolitické železobetonové a ostatní dvě jsou ocelová. Zateplení je systémem ETICS z extrudovaného polystyrenu. Objekt je založen na betonových základových pásech. V budova je větrána nuceně pomocí tří VZT jednotek s rekuperací. Vytápění a ohřev TUV zajišťují plynové kondenzační kotle, chlazení je VRV systémem. Dešťová voda ze střechy je zachytávána v akumulační nádrži a využívána na splachování WC a kropení zeleně.
|
| |
|
Vliv alokace podniku na optimalizaci jeho provozu s využitím principů facility managementu
Novotná, Lenka ; Fellow, Ondřej Štrup, IFMA (oponent) ; Hromádka, Vít (oponent) ; Somorová,, Viera (oponent) ; Tichá, Alena (vedoucí práce)
Za účelem optimalizace provozu podniku vedoucí ke zvýšení jeho efektivnosti a výkonnosti se nabízí řada dílčích restrukturalizačních opatření. Struktura uvnitř podniku patří mezi významné instrumenty pro řízení jeho výkonnosti a její správné stanovení a řádné a smysluplné rozdělení může mít v konkurenčním prostředí klíčový význam. Mnohdy požadavek na optimalizaci provozu vzejde z požadavků facility managementu, a proto by restrukturalizační opatření týkající se organizačních změn, měla být prováděná s ohledem na principy facility managementu, respektive by měla vycházet z jejich optimalizace. Tato práce mapuje vliv restrukturalizačního opatření formou centralizace provozů podniku na optimalizaci jeho provozu s ohledem na facility management. Cílem disertační práce je zhodnocení dané organizační změny v podniku o více provozech se zohledněním principů facility managementu. Na základě poznatků z literární rešerše a reálného průběhu dané změny jsou výsledkem práce metodická doporučení při zavedení a hodnocení centralizace provozů v podniku.
|