Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obrábění přesných děr pro uložení ložisek
Blecha, Jan ; Jaroš, Aleš (oponent) ; Kalivoda, Milan (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá obráběním přesných děr pro uložení ložisek z hlediska teoretického přehledu, lícování a uložení strojních součásti. Dále pak přehledem a volbou ložisek, seznámení se s typy převodových skříní a metodami dokončování povrchů. Závěrem pak způsoby výroby děr pro uložení ložisek v převodových skříních.
Návrh souosého vysokootáčkového reduktoru
Neklapil, Libor ; Ing. Tomáš Hubáček, Ph.D (oponent) ; Bradáč, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem vysokootáčkového reduktoru pro turbohřídelové motory malých rozměrů. V úvodu byla provedena studie problematiky a pro konstrukční řešení zvolena verze reduktoru pro jednohřídelový turbomotor s elektrickým generátorem. Bylo navrženo kinematické schéma, typ ozubení, materiál a způsob mazání. Dále byl řešen návrh základních parametrů ozubení, volba počtu zubů a provedeny základní návrhové výpočty. Byl proveden kontrolní výpočet ozubení, výpočet trvanlivosti ložisek a byla zpracována výkresová dokumentace v požadovaném rozsahu. Navržený reduktor je dvoustupňový se třemi předlohami rozmístěnými rovnoměrně kolem hlavní osy reduktoru. První stupeň je soukolí s vnějším ozubením, druhý stupeň s vnitřním. Tato diplomová práce může být použita jako vzor pro návrhy dalších podobných reduktorů.
Analýza vibračního válce s novým typem kinematiky řízení
Votroubek, Jan ; Rada, Zdeněk (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce obsahuje výpočet ložisek kloubů řízení tandemového vibračního válce s pevným rámem Ammann AV 95-2, výpočet ložisek kloubů řízení tandemového vibračního válce s novým typem kinematiky řízení a výpočet a porovnání kontaktních tlaků mezi běhounem a zeminou při různých kombinacích úhlů zatočení předního a zadního běhounu pro různé typy tandemových vibračních válců. Porovnání kontaktních tlaků je provedeno pro válec s pevným rámem AV 95-2, kloubový válec AV 80 X, kloubový válec s upraveným uspořádáním kloubů řízení a válec s novým typem kinematiky řízení.
Konstrukce dokončovacího stroje pro valivé elementy ložisek
Cagaš, Radek ; Křenek, Miloš (oponent) ; Košťál, David (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem zařízení, které slouží k zlepšení jakosti povrchu soudečků používaných při měření podmínek panujících v EHD kontaktu. Problém u vyrobených soudečků je vysoká drsnost a vlnitost na jejich povrchu. V teoretické části je uveden přehled dokončovacích obráběcích metod, na jejichž základě byla pro obrábění soudečků zvolena kombinace metod lapování a abrazivního leštění. V další části práce je popsán návrh konstrukce, řídicí elektroniky a řídicího systému zařízení pro obrábění soudečků. Závěr práce je věnován testování sestaveného zařízení a ověření jeho funkčnosti. Díky kombinaci zvolených obráběcích metod byla dosažena drsnost na povrchu soudečků vhodná pro úspěšné měření pomocí interferometrie. Konkrétně bylo dosaženo drsnosti Ra0,01 m a vlnitosti Wa0,022 m.
Optimalizace teploty tváření ložisek za poloohřevu
Hrouzková, Andrea ; Klakurková, Lenka (oponent) ; Doležal, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší problematiku optimalizace teploty tvařitelnosti ložiskových ocelí za poloohřevu. Jako experimentální materiál byla zvolena ložisková ocel 100CrMnSi6-4. Cílem práce bylo experimentální stanovení optimální teploty pro tváření ložiskových kroužků za poloohřevu. Experimentální stanovení optimálního rozmezí tvářecí teplot bylo posouzeno na základě výsledků ze zkoušky tahem za zvýšených teplot. Experimentální ověření chování ložiskové oceli za teplot odpovídajících tváření za poloohřevu bylo dále provedeno pomocí pěchovací zkoušky za zvýšených teplot. Experimentální část práce se zabývá i analýzou fázového složení oceli 100CrMnSi6-4 pomocí počítačové simulace a její ověření pomocí metalografického hodnocení.
Lávka pro chodce a cyklisty
Pupík, Antonín ; Sýkora, Karel (oponent) ; Puchner, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a posouzením lávky pro chodce a cyklisty v městě Hranice, část města Rybáře. Lávka bude sloužit jako přechod přes řeku Bečvu a bude propojovat zdejší cyklostezku s ulicí Rybářskou. Obsahem této práce je návrh dvou odlišných variant konstrukcí. Na základě jejich ekonomického zhodnocení je jedna z těchto variant vybrána a dále podrobněji zpracovávána. Délka přemostění je 50m.
Šnekový dopravník
Sedláček, Martin ; Jonák, Martin (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá výpočtem a konstrukcí šnekového dopravníku použitého pro mírně skloněnou dopravu. Celá práce je rozdělena do dvou hlavních částí, konstrukční a textové. Textová část obsahuje rozbor volby jednotlivých částí dopravníku, funkční a pevnostní výpočty potřebné k návrhu šnekového dopravníku. Konstrukční část obsahuje kompletní výkresovou dokumentaci vybraných součástí dle zadání.
Projekt výroby převodové skříně pro naviják
Hrbáček, Emil ; Strejček, Jan (oponent) ; Kalivoda, Milan (vedoucí práce)
Projekt vypracovaný v rámci inženýrského studia předkládá návrh technologie výroby přesných děr pro valivá ložiska v převodové skříni pro naviják. Na základě konstrukčního návrhu převodové skříně byly navrženy varianty výrobní technologie. Zvolenými technologiemi jsou vyvrtávací operace, které byly prováděny na CNC obráběcím centru DMF 180 od společnosti DMG MORI, které umožňuje přesnou výrobu ložiskových děr. Ze dvou navržených variant výroby byla podle zvolených parametrů válcovitosti, souososti, polohy prvků a kvality povrchu vybrána vhodnější varianta výroby.
Koncepční návrh dvoutoké převodovky
Kliš, Vojtěch ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá koncepčním návrhem dvoutoké převodovky a následnou kontrolou vybraných navržených částí této převodovky. První část práce je věnována teorii řadicích ústrojí v automobilech a následnému rozboru již dostupných dvoutokých převodovek. Dále se práce zaměřuje již na samotný koncepční návrh, který vychází ze zvoleného vozidla, na kterém bude převodovka umístěna a jeho jízdních odporech. Na základě těchto výchozích hodnot je zvoleno odstupňování převodovky, které má vliv na jízdní dynamiku vozidla. S ohledem na zástavbový prostor je pak navrženo koncepční uspořádání převodovky. Dále se práce zabývá základním konstrukčním návrhem a výpočty jednotlivých funkčních částí převodového ústrojí. Poslední část práce je věnována kontrole vybraných konstrukčních uzlů pomocí metody konečných prvků provedených v softwaru Ansys Workbench. Celá práce tak popisuje jednotlivé kroky pro návrh základní koncepce dvoutoké převodovky a konstrukci jejich základních komponent.
Průzkum a hodnocení mostu na dálnici D2
Výpustek, Libor ; Suza, Igor (oponent) ; Cikrle, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o průzkumu a hodnocení stávající ho mostního objektu na dálnici D2. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaměřuje na stavebně technické průzkumy, diagnostiku stavebních konstrukcí a vybrané metody vyšetřování a zkoušení stavebních konstrukcí. V praktické části je provedena vizuální prohlídka a diagnostika poruch spodní stavby dálničního mostu ev. č. D2-058, zjištění materiálových charakteristik spodní stavby a vyhodnocení stavu mostu. V závěru praktické části je doporučení k návrhu a způsobu opravy mostu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.