|
Nekalé praktiky v multilevel marketingu
Tomková, Karolína
Tomková, K. Nekalé praktiky multilevel marketingu. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Bakalářská práce se zabývá problematikou systému multilevel marketingu a podvody, ke kterým zde může docházet. Cílem této práce je na základě dílčích cílů formulovat doporučení, jak těmto nekalým praktikám při užití MLM systému předejít. Práce se skládá ze dvou částí, a to lite-rární rešerše a analytické části. Literární rešerše vysvětluje pojem multilevel marketing, jeho strukturu a firmy, které využívají MLM systém v České republice. Zároveň jsou zde zmíněny právní předpisy, jež MLM systém z právního hlediska ovlivňují. Analytická část se věnuje analýze zkušeností a případů názorových sku-pin za pomocí klasifikačních stromů. V diskusi jsou následně získaná data vyhod-nocena a navrhnuta doporučení, jak nekalým praktikám přecházet a jakým způ-sobem se s nimi vyrovnávat. Také jsou zde vyhodnoceny ekonomické důsledky při použití nekalých praktik v MLM systému.
|
| |
|
Současná podoba finančního poradenství
Šafařík, Pavel
Šafařík, P., Současná podoba finančního poradenství. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2016. V této bakalářské práci se věnuji současné podobě finančního poradenství. V první části se zaměřuji na teoretické poznatky dané oblasti. Uvádím základní pojmy, popisuji současnou situaci a zmiňuji problémové oblasti. V praktické části provádím kvalitativní metodu výzkumu ve formě mystery shoppingu. Na základě realizovaných schůzek klienta s finančními poradci provádím analýzu poskytovaných služeb a vyhodnocuji výsledky.
|
|
Vedení obchodních týmů ve specifickém segmentu
Filová, Alžběta
Filová, A. Vedení obchodních týmů ve specifickém segmentu. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2019. Diplomová práce je zaměřena na vedení obchodních týmů v přímém prodeji (B2C). Cílem práce je navržení efektivního řešení pro vedení obchodních týmů, které zajistí efektivní vzdělávání, komunikaci, plánování a vedení administrace. V první části diplomové práce je provedena literární rešerše o zvoleném tématu. Druhá část je věnována vlastní práci. Je proveden kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření a kvalitativním výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů. Součástí vlastní práce je i analýza současného stavu počtu obchodníků v přímém prodeji v ČR a vývoj v předcházejících čtyřech letech. Na základě zjištěných poznatků jsou formulována doporučení pro leadery, které zohledňují věk a gender členů obchodních týmu.
|
|
Příležitosti a rizika fungování multilevel marketingu v ČR
Hašková, Lenka ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Štencelová, Jana (oponent)
V první části bakalářské práce je představen model obchodního podnikání multilevel marketing (známý také pod zkratkou MLM). V této části práce uvedu charakteristiku, vznik a historický vývoj multilevel marketingu, dále zmíním firmy, které byly průkopníky v tomto oboru v České republice a staly se díky tomu modelu úspěšné. Objasním rozdíly mezi zákonným MLM a jeho nezákonnými napodobeninami MLM a popíšu osobní prodej jako jeho nedílnou součást. Ve druhé části uvedu praktický příklad úspěšné americké společnosti Mary Kay, která je známá v kosmetickém průmyslu a její podnikání je založené na multilevel marketingu. Moji snahou bude společnost podrobně popsat a vysvětlit jak samotná společnost funguje a jaké jsou její hlavní motta a principy, sama jsem se před dvěma lety stala jednou z nezávislých kosmetických poradkyň a tak se domnívám, že pro tuto práci mám vhodné předpoklady a mohu čtenáře blíže a pravdivě seznámit s jejím chodem. V závěrečné části nastíním příležitosti podnikání v MLM, jeho výhody a nevýhody, jakým způsobem si vybírat MLM firmu, na jaké informace se zaměřit předtím, než se rozhodnu s ní podnikat a na závěr shrnu své poznatky.
|
|
Dopad regulace finančního zprostředkování na ochranu klientů
Zámečník, Petr ; Heřman, Jan (vedoucí práce) ; Kislingerová, Eva (oponent) ; Rozsa, Zoltán (oponent)
Finanční zprostředkování vlivem missellingu poškozuje spotřebitele. Práce se zabývá regulací finančního zprostředkování a vztahem mezi finančním zprostředkovatelem a jeho klientem. Hlavním cílem práce je analyzovat, jakým dopad může mít regulace provizí v rámci finančního zprostředkování. V práci je analyzována současná podoba právního zakotvení finančního zprostředkování v Evropské unii a České republice a vyúsťuje v analýzu dopadů návrhů regulace, které byly předmětem jednání v Poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky. Dochází k závěru, že pokud by byly návrhy přijaty, nezlepší se kvalita ochrany spotřebitele, ale naopak může klienta poškodit, mimo jiné i proto, že se vztahuje také na rizikové pojistné. Z analýzy současné legislativy též vychází, že současná legislativní základna navíc dává dostatek prostředků k postihování finančního zprostředkování, které nerespektuje zájem klienta. K analýze vztahu finančního zprostředkovatele a klienta je vytvořen teoretický model na bázi teorie her.
|
|
Work motivation of employees in MLM companies
Bittnerová, Martina
Práce se primárně zabývá problematikou pracovní motivace v multi-level marketingu jako specifickém způsobu řízení. Klíčovými pojmy pro zpracovaný text jsou zde motivace pracovního výkonu, teorie motivace, multi-level marketing, strukturální firmy. Hlavním cílem této práce je analyzovat motivační principy pracovního výkonu v multi-level marketingu.
|
|
Řízení Multilevel marketingové společnosti
Tichý, Aleš ; Ing.Zdeněk Kubišta (oponent) ; Kocmanová, Alena (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá „fenoménem“ dnešní doby a to multilevelovým marketingem (MLM). V první části je vysvětlen systém MLM a poté srovnán s „klasickým“ podnikáním a to z pohledu fungování, organizace a manažerského řízení. V druhé části je popsán MLM v konkrétní společnosti včetně zhodnocení SWOT analýzy. Na konci celé práce jsou navrhnuta případná řešení, jak udržet růst poskytovaného produktu či služby.
|
| |
| |