Název:
Nekalé praktiky v multilevel marketingu
Autoři:
Tomková, Karolína Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tomková, K. Nekalé praktiky multilevel marketingu. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Bakalářská práce se zabývá problematikou systému multilevel marketingu a podvody, ke kterým zde může docházet. Cílem této práce je na základě dílčích cílů formulovat doporučení, jak těmto nekalým praktikám při užití MLM systému předejít. Práce se skládá ze dvou částí, a to lite-rární rešerše a analytické části. Literární rešerše vysvětluje pojem multilevel marketing, jeho strukturu a firmy, které využívají MLM systém v České republice. Zároveň jsou zde zmíněny právní předpisy, jež MLM systém z právního hlediska ovlivňují. Analytická část se věnuje analýze zkušeností a případů názorových sku-pin za pomocí klasifikačních stromů. V diskusi jsou následně získaná data vyhod-nocena a navrhnuta doporučení, jak nekalým praktikám přecházet a jakým způ-sobem se s nimi vyrovnávat. Také jsou zde vyhodnoceny ekonomické důsledky při použití nekalých praktik v MLM systému.Tomková, K. Unfair practices of multilevel marketing. Bachelor‘s thesis. Brno: Mendel University in Brno, 2023. The bachelor's thesis deals with the issue of the multilevel marketing system and the fraud that can occur here. The aim of this thesis is to formulate recommendations on how to prevent these unfair practices when using the MLM system, based on specificic objectives. The thesis consists of two parts, a literary research and an analytical part. The literature review defines the concept of multilevel marketing, structure and companies that use the MLM system in the Czech Republic. Furthermore, the legal regulations that affect the MLM system from a legal point of view are mentioned here. The analytical part is devoted to the analysis of experiences and cases of opinion groups with the help of classification trees. In the discussion, the data obtained from analysis are eva-luated and recommendations are made on how to avoid unfair practices and how to copy with them. The economic consequences of using unfair practices in the MLM system are also evaluated here.
Klíčová slova:
consumer protection; financial consulting; finanční poradenství; marketing; multilevel marketing; nekalá soutěž; network marketing; ochrana spotřebitele; síťový marketing; unfair competition