|
Systematika evidence a správa stabilních sériových dílů pro kontrolu stanic funkčních zkoušek
Hamr, Zdeněk ; Mach, Miloš (oponent) ; Juřica, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem jednotné evidence a správy stabilních sériových dílů, které jsou využity pro kontrolu stanic funkčních zkoušek. Práce obsahuje jeden hlavní návrh a další dva návrhy z toho vyplývající s cílem zavedení jednotné evidence. Práce je rozdělena do třech hlavních částí. První část je teoretická zabývající se teoretickými pojmy. Druhá část se zaměřuje na zmapování způsobu evidence měřidel, stabilních sériových dílů a na softwarové prostředí. Ve třetí části je navrženo řešení jednotné evidence vycházející z analytické části.
|
|
Zařízení pro měření tření vzpěry MacPherson
Čapek, Štěpán ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vývojem zařízení pro měření tření v tlumičové vzpěře typu MacPherson. Práce popisuje mechanické tření, které vzniká v kontaktech jednotlivých částí tlumičové vzpěry. Dále osahuje popis zavěšení MacPherson a jeho porovnáním s dalšími typy zavěšení kola, kvantifikaci sil působící na tlumič při standardním provozu vozidla a v neposlední řadě konstrukční návrh zařízení pro měření zvýšeného tření v tlumiči při jeho zatížení boční silou. V závěru práce jsou popsány výsledky MKP výpočtů napětí a deformace zařízení, které ověřují výsledný návrh.
|
|
Konstrukční návrh zařízení pro měření výškové polohy těžiště vozidla
Hanych, Jaroslav ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou měření výškové polohy těžiště vozidel. Rešeršní část shrnuje obecně známé metody pro měření polohy těžiště a momentů setrvačnosti vozidla. Stěžejní částí práce je konstrukční návrh zařízení pro měření výškové polohy těžiště vozidla, jehož princip je založený na měření periody volného kmitání. Plošina zařízení je výškově stavitelná pomocí lineárních hydromotorů. Navržená konstrukce byla podrobena pevnostní kontrole, využita byla kombinace analytického přístupu a metody konečných prvků. Byl popsán postup měření a odvozeny vztahy, pomocí kterých bude výšková poloha těžiště vozidla vypočítána. Na základě znalosti nepřesnosti měřených veličin byl proveden odhad chyby měření pro různé kategorie vozidel.
|
|
Regulace vzduchotechnických zařízení
Zaoralová, Kateřina ; Weiglhofer,, Willy (oponent) ; Rubina, Aleš (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je aplikování tématu regulace vzduchotechnických zařízení. Práce je rozdělena na tři části – A, B, C. První část je teoretická a pojednává o regulaci obecně, zaměřuje se na regulaci ve vzduchotechnice a popisuje způsoby měření průtoku vzduchu, které se vztahují i k experimentální třetí části. Druhá část je zaměřena na návrh vzduchotechnického zařízení v nemocničním oddělení s lůžkovými pokoji a zázemím pro zaměstnance. V třetí části byla provedena verifikace regulátoru ve dvou vybraných budovách, z čehož v jedné nebyly splněny požadavky kladené výrobcem a ve druhé ano. Na závěr proběhlo porovnání naměřených hodnot.
|
| |
| |
|
Problematika měření a vyhodnocování impedance vypínací smyčky
Švéda, Miroslav ; Bárta, Jan (oponent) ; Veselka, František (vedoucí práce)
Práce je věnována problematice impedance vypínací smyčky. Je zde řešena problematika měření impedance vypínací smyčky, různé postupy měření a přesnost těchto měření. Dále se práce zabývá následným vyhodnocováním měření impedance vypínací smyčky a zápisem výsledků měření. Práce se také zaměřuje na impedanci vypínací smyčky z hlediska činnosti jistících prvků elektrizační soustavy. Nakonec je jako součást práce provedeno praktické měření impedance vypínací smyčky v reálných elektrických obvodech.
|
| |
| |
| |