Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 80 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Začínáme s gymnastikou již v předškolním věku
ADAMCOVÁ, Nikola
Hlavním tématem bakalářské práce je gymnastika v předškolním věku. Inspirace pro základní všestrannou pohybovou přípravu dětí v předškolním vzdělávání. Cílem bakalářské práce je na základě analýzy RVP PV vytvořit a poté ověřit metodický program průpravných cvičení a metodiku nácviku pohybových dovedností pro gymnastiku u dětí předškolního věku. V teoretické části se zaměřuje na vývoj a pohybové schopnosti, potřeby dětí v předškolním věku ve vztahu k RVP PV. V další části se zabývá gymnastikou jako takovou, jejím vývojem, historií, dělením gymnastiky a v neposlední řadě charakteristikou pohybových dovedností se zaměřením na gymnastická a motorická učení. Praktická část bakalářské práce je zaměřena na ověření metodického materiálu ve vztahu k RVP PV a jeho evaluaci na základě vlastního provedení v oddílu sportovní gymnastiky v Jindřichově Hradci. V závěru bakalářské práce je zpracované pozorování a rozhovory s rodiči dětí, které již tento oddíl navštěvují.
Ověření vlivu speciálního tréninkového programu s gymnastickými prvky na rozvoj pohybových schopností fotbalistů dorosteneckého věku.
HUŠEK, Jan
Cílem této diplomové práce bylo navrhnout tréninkový program zahrnující gymnastické prvky a posoudit jeho dopad na pohybové schopnosti fotbalistů dorosteneckého věku. Navržený program zahrnoval deset cviků. Výzkumný soubor byl složen z 22 fotbalistů ve věku 15-16 let. Jednalo se o kvaziexperiment, konkrétně Time series design. Provedli jsme vstupní testování, po kterém devět týdnů probíhal klasický trénink. Poté jsme uskutečnili druhé testování a zároveň implementovali náš tréninkový program na dalších devět týdnů. Na konec proběhlo výstupní testování. Testování jsme realizovali pomocí strukturovaného Denisiuk testu, jenž zahrnuje pět dílčích testů měřících pohybové schopnosti mládeže. Výsledky jsme statisticky ověřili pomocí párového t-testu při hladině významnosti = 0,05 a následně jsme vypočítali i jejich věcnou významnost. Progres byl zaznamenán ve všech testech, avšak t-test nám vyšel pouze u testu měřícího explosivní sílu dolních končetin. Nevyšel nám u testů měřících obratnost, rychlost, vytrvalost a sílu. U testů explosivní síly dolních končetin a vytrvalosti nám vyšla věcná významnost vysoká. U testů obratnosti, rychlosti a síly malá.
Vliv intervenčního pohybového programu na rozvoj flexibility svalů v oblasti kyčelního kloubu u fotbalistů v mladším a středním školním věku
Slavíková, Anna ; Malíř, Roman (vedoucí práce) ; Chrudimský, Jan (oponent)
Název: Vliv intervenčního pohybového programu na rozvoj flexibility svalů v oblasti kyčelního kloubu u fotbalistů v mladším a středním školním věku. Cíle: Cílem práce je zjistit, jaký efekt má intervence s obsahem typicky gymnastických cvičení na flexibilitu svalů v oblasti kyčelního kloubu u fotbalistů mladšího a středního školního věku. Metody: Jedná se o quasi-experimentální práci kvantitativního charakteru. Do výzkumu bylo vybráno 29 fotbalistů z mladší žákovské kategorie, starší a mladší přípravky (µ = 9.9, SD = 1.6). Probandi absolvovali vstupní měření před zahájením 3měsíčního intervenčního pohybového programu (IPP). IPP obsahoval typicky gymnastická cvičení na rozvoj flexibility svalů v oblasti kyčelního kloubu (cvičení statická a dynamická). Po 3 měsících absolvovali všichni probandi výstupní měření. Vstupní a výstupní měření obsahovalo testovací cviky: unožení, přednožení a zanožení. Pro získání dat z měření jsem použila aplikace Kinovea. Použité metody analýzy dat: Párový t-test, Wilcoxonův párový test, citlivostní analýza. Výsledky: Párový t-test a Wilcoxonův párový test nám u všech měření ukázal nízkou p-hodnota p < 0.001, což potvrzuje, že rozdíly v pre-testu a post-testu pro unožení, přednožení a zanožení jsou statisticky významné. Z výpočtů párových testů nám vyšla velikost efektu...
Ucelená metodika Parkouru třetího věku, jeho smysl, cíl a vliv na kvalitu života
Renelt, Daniel ; Šteffl, Michal (vedoucí práce) ; Chum, Jaroslav (oponent)
Název: Ucelená metodika parkouru třetího věku, jeho smysl, cíl a vliv na kvalitu života Souvislosti: Parkour je v současné době velmi populární a moderní sport, který je svou rozmanitostí a přirozeným pohybem vhodný pro rozvoj pohybových dovedností u všech věkových kategorií včetně té nejstarší. Je to zároveň způsob, jak přivést starší generaci zpět k pohybu, jak jim pohyb ozvláštnit a učinit zajímavý. Cíl: Hlavním cílem této bakalářské práce je představení parkouru pro seniory, který je v České republice stále nový. Druhým cílem je pak vytvoření kvalitního metodického materiálu kurzu parkouru pro seniory, který pak bude možné využít pro rozšíření a vyšší realizaci tohoto konceptu. Metody: Bakalářská práce je realizována jako metodický materiál. V rámci práce byly využity jak zkušenosti autora práce, trenéra a praktikujícího parkouru, tak odborná literatura a publikace. Výsledky: Výsledkem práce je ucelený metodický materiál, který může sloužit trenérům a lektorům jak parkourových kurzů, tak volnočasových aktivit zaměřených na seniory. Závěr: Výsledná práce umožňuje použití líčené metodiky v tréninkové praxi a práci se skupinami staršího věku. Klíčová slova: parkour, gymnastika, senioři, motorické dovednosti, metodika
Porovnání objemu a intenzity pohybové aktivity dětí předškolního věku participující v organizované a neorganizované pohybové aktivitě
Jahodová, Klára ; Chrudimský, Jan (vedoucí práce) ; Šteffl, Michal (oponent)
Název: Porovnání objemu a intenzity pohybové aktivity dětí předškolního věku participující v organizované a neorganizované pohybové aktivitě Cíle: Cílem práce je porovnat objem a intenzitu míry pohybové aktivity pěti až šestiletých dětí, které navštěvují gymnastickou přípravku a dětí, které se věnují pouze volnočasovým pohybovým aktivitám. Metody: Jedná se o teoreticko-empirickou práci, ve které byly realizovány dvě měření jednorázového sběru u souboru 34 dívek ve věku pěti až šesti let, rozdělených do dvou skupin (MŠ a GYM) dle participace v organizované nebo volnočasové pohybové aktivitě. Pro monitoring pohybové aktivity byly použity akcelerometrické přístroje (Actigraph GT9X) a formulář týdenní pohybové aktivity. Pro analýzu a vyhodnocení dat byly využity statistické metody: Shapiro-Wilkův test, Mann-Whitneyho U-test, dvouvýběrový t-test, Chí-kvadrát test a metody popisné statistiky. Výsledky: Výsledky Mann-Whitneyho U-testu i dvouvýběrového t-testu provedeného pro stanovení rozdílu objemu pohybové aktivity ve všech hladinách intenzity u sledovaných skupin MŠ a GYM ukazují, že statisticky významné rozdíly (α = 0,05) jsou v případech celkového objemu pohybové aktivity za týden ve všech hladinách intenzity a v hladině nízké intenzity. V jednotlivých dnech je statisticky významný rozdíl ve všech...
Příprava uchazečů na přijímací řízení z tělesné výchovy pro obor tělesná výchova a sport na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy
Sedláčková, Lenka ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Suchý, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou přípravy studentů Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy na talentové zkoušky z tělesné výchovy. Cílem práce je zjistit, jak se studenti PedF UK připravovali na talentové zkoušky z tělesné výchovy, zda se vůbec připravovali, jak dlouho, případně pod jakým vedením a v jakých sportech. V teoretické části se práce zabývá představením Rámcových vzdělávacích programů pro tělesnou výchovu na gymnáziích a středních odborných školách a porovnáním jejich rozdílů. Dále se zaměřuje na popis a charakteristiku talentových zkoušek z tělesné výchovy na univerzitách včetně jednotlivých disciplín a sportovních odvětví, které jsou obsaženy v talentové zkoušce. V závěru teoretické části je rovněž analyzována role pohybových schopností a dovedností jako klíčových determinantů sportovního výkonu a jejich vlivu na úspěšnost při talentových zkouškách. V praktické části je využit dotazníkový šetření mezi studenty PedF UK oboru tělesné výchovy a sportu v prvním až pátém ročníku, který zkoumá, zda se studenti připravovali na talentové zkoušky, jakou formou a na které sporty se případně zaměřili. Dotazník vyplnilo 92 studentů z toho 67 žen a 25 mužů. Průměrná věk byl 22let. Výsledky práce budou přispívat k lepšímu pochopení procesu přijímacího řízení a přípravy studentů na talentové...
Pilotní průzkum a dotazníkové šetření v oblasti uplatnění tělocvičného názvosloví v praxi na základních školách
Mejzrová, Adéla ; Kozáková, Alena (vedoucí práce) ; Kolbová, Kateřina (oponent)
Charakteristika: Diplomová práce se zabývá problematikou tělocvičného názvosloví. Tělocvičné názvosloví je jedním z prostředků komunikace s žáky v tělesné výchově, pomocí kterého naplňujeme pedagogické cíle. Při užívání tělocvičného názvosloví rozšiřujeme slovní zásobu žáků a snižujeme procento ztrátového času. V práci je charakterizována historie zmíněného názvosloví, jeho systematika a význam v praxi. Práce se dále zaobírá rámcovými vzdělávacími programy a školními vzdělávacími programy. Dále je v teoretické části práce charakterizovaná hlavní profesní dovednost učitele, a to komunikace. Cíl: Hlavním cílem diplomové práce je vytvořit dotazníkové šetření, které se zaobírá problematikou využívání tělocvičného názvosloví ve školní tělesné výchově. Dotazník slouží ke zhodnocení aktuálního stavu využívání tělocvičného názvosloví na vybraných základních školách. Metody: Hlavní metodou výzkumu byla metoda dotazníku. Byly použity nestandardizované dotazníky s uzavřenými i otevřenými otázkami pro učitele TV základních škol. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 101 učitelů, kteří vyučují tělesnou výchovu na základní škole. Výsledky práce byly zpracovány a vyhodnoceny pomocí Microsoft Excel a programu Statistica 12. Klíčová slova: Gymnastika, tělocvičné názvosloví, tělesná výchova, učitel, výuka, základní škola.
Průzkum a dotazníkové šetření v oblasti uplatnění tělocvičného názvosloví ve středoškolské tělovýchovné praxi
Loušová, Kristýna ; Černá, Jana (vedoucí práce) ; Holá, Iveta (oponent)
Název: Průzkum a dotazníkové šetření v oblasti uplatnění tělocvičného názvosloví ve středoškolské tělovýchovné praxi Cíl: Cílem diplomové práce je, na základě dotazníkového šetření, vyhodnotit současnou situaci používání tělocvičného názvosloví pedagogy tělesné výchovy a dostupnost edukačních materiálů pro pedagogickou praxi na středních školách s maturitou a víceletých gymnázii. Metody: Pro sběr dat je zvolena hlavní metoda nestandardizovaný dotazník, který byl rozeslán emailem pedagogům středních škol s maturitou. Tento dotazník byl vytvořen ve spolupráci s Katedrou gymnastiky a úpolových sportů. Konkrétní dotazník byl vyplňován přes webovou aplikaci. Výsledky: Na základě výsledků elektronického dotazníku bylo zjištěno, že většina pedagogů, středních škol a víceletých gymnázií zakončených maturitní zkouškou, tělocvičné názvosloví v hodinách tělesné výchovy používá, ale v omezené míře. Klíčová slova: tělocvičné názvosloví, názvosloví pro cvičitele, střední škola, gymnastika, Rámcový vzdělávací program
Průzkum a dotazníkové šetření v oblasti uplatnění gymnastického názvosloví ve vysokoškolské praxi
Drahotová, Karolína ; Černá, Jana (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Průzkum a dotazníkové šetření v oblasti uplatnění gymnastického názvosloví ve vysokoškolské praxi Cíle: Cílem diplomové práce bylo, prostřednictvím dotazníkového šetření, zjistit zda je využíváno v tělovýchovné praxi na sportovních vysokých školách gymnastické názvosloví, v jaké míře a jakého typu. Metody: V práci jsem použila metodu dotazníkového šetření. Výsledky: Průzkum ukázal, že gymnastické názvosloví je plně využíváno na všech veřejných vysokých školách se specializací na tělesnou výchovu a gymnastické sporty. Klíčová slova: gymnastika, gymnastické názvosloví, vysoké školy, tělovýchovné názvosloví

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 80 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.