|
Řešené úlohy z optiky pro elektronickou sbírku
Homolová, Lenka ; Koupilová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Snětinová, Marie (oponent)
Cílem bakalářské práce bylo doplnit Elektronickou sbírku řešených úloh, která vzniká na Katedře didaktiky fyziky, o úlohy z vlnové optiky a rozšířit tak nově otevřenou oblast Optika. V rámci práce bylo vytvořeno celkem 22 úloh. Úlohy jsou zařazeny do jednotlivých podkapitol v kapitole Vlnová optika. Každá úloha obsahuje strukturované řešení a ve většině úloh jsou nově vytvořené obrázky. V textu práce je stručně popsána sbírka z pohledu uživatele i tvůrce úloh a je zde uvedena krátká charakteristika všech mnou vytvořených úloh. V příloze práce jsou pro ukázku uvedeny čtyři úlohy včetně strukturovaného řešení. Další úlohy s jejich řešeními naleznete na přiloženém CD nebo na webových stránkách Elektronické sbírky: http://fyzikalniulohy.cz/.
|
|
Program primární prevence závislostního chování a jeho realizace na vybraných školách
Homolová, Lenka ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Název: Program primární prevence závislostního chování a jeho realizace na vybraných školách Autor: Bc. Lenka Homolová Katedra: Katedra speciální pedagogiky Vedoucí práce: PaedDr. Eva Marádová, CSc. Abstrakt Práce je tematicky zaměřena na rizikové chování, jeho zakotvení v programech primární prevence základních škol a realizaci těchto programů. Téma je obsáhlé, a proto je zredukováno na primární prevence v oblasti závislostního chování. Jsou porovnány přístupy a preventivní plány několika škol. Týká se především vyšších ročníků základních škol. Cílem práce je zjistit jakým způsobem jednotlivé školy program realizují, zejména v rámci závislostního chování jako jedné z forem rizikového chování. Práce je strukturována do dvou základních částí, a to na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část uvádí současnou terminologii. Jedná se o oblast rizikového chování, prevence rizikového chování, školní prevenci a v neposlední řadě i oblast závislostního chování, kterému je věnována poslední kapitola. Praktická část popisuje realizované výzkumné šetření. Výzkumné šetření proběhlo ve dvou krocích, nejprve byly analyzovány programy primární prevence vybraných škol a následně byly provedeny rozhovory se školními metodiky prevence. Výstupem práce je porovnání realizace programů primární prevence vybraných škol a...
|
|
Realizace primární prevence na základních školách ve vybraném středočeském mikroregionu
Homolová, Lenka ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku rizikového chování a jeho prevenci na základních školách vybraného středočeského mikroregionu. V práci jsou hodnoceny a porovnávány jednotlivé programy primární prevence daných škol. V návaznosti na tyto zjištění jsou analyzovány rozhovory se školními metodiky prevence a informace jsou o ně doplněny. Cílem práce je zjistit jak jsou programy primární prevence vybraných škol realizovány a porovnat obsah programů se skutečnou realizací. Dalším cílem práce je zjistit a následně doporučit příklady dobré praxe, právě podle zkušeností těchto škol. Celá práce je rozdělena na dvě základní části, kterými jsou teoretická východiska a praktická část zahrnující výzkumné šetření. Teoretická část seznamuje se současnou terminologií v rámci této problematiky. V praktické části je popsáno výzkumné šetření, které proběhlo ve dvou etapách. Nejprve byly analyzovány programy primární prevence z obsahové stránky a tato zjištění byla následně doplněna rozhovory se školními metodiky prevence škol vybraného středočeského mikroregionu. Výstupem práce je souhrn zjištění obsahové analýzy v komparaci s rozhovory se školními metodiky prevence a souhrn doporučení formou příkladů dobré praxe, které se mohou stát inspirací všem školám.
|
|
Program primární prevence závislostního chování a jeho realizace na vybraných školách
Homolová, Lenka ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Název: Program primární prevence závislostního chování a jeho realizace na vybraných školách Autor: Bc. Lenka Homolová Katedra: Katedra speciální pedagogiky Vedoucí práce: PaedDr. Eva Marádová, CSc. Abstrakt Práce je tematicky zaměřena na rizikové chování, jeho zakotvení v programech primární prevence základních škol a realizaci těchto programů. Téma je obsáhlé, a proto je zredukováno na primární prevence v oblasti závislostního chování. Jsou porovnány přístupy a preventivní plány několika škol. Týká se především vyšších ročníků základních škol. Cílem práce je zjistit jakým způsobem jednotlivé školy program realizují, zejména v rámci závislostního chování jako jedné z forem rizikového chování. Práce je strukturována do dvou základních částí, a to na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část uvádí současnou terminologii. Jedná se o oblast rizikového chování, prevence rizikového chování, školní prevenci a v neposlední řadě i oblast závislostního chování, kterému je věnována poslední kapitola. Praktická část popisuje realizované výzkumné šetření. Výzkumné šetření proběhlo ve dvou krocích, nejprve byly analyzovány programy primární prevence vybraných škol a následně byly provedeny rozhovory se školními metodiky prevence. Výstupem práce je porovnání realizace programů primární prevence vybraných škol a...
|
|
Řešení fyzikálních úloh - rozvoj dílčích dovedností
Homolová, Lenka ; Snětinová, Marie (vedoucí práce) ; Dvořáková, Irena (oponent)
Cílem diplomové práce bylo připravit aktivity a vytvořit k nim (případně vyhledat) vhodné fyzikální úlohy, které se budou zaměřovat na schopnosti žáků řešit fyzikální úlohy a rozvíjet jejich fyzikální myšlení. V rámci práce byly připraveny 4 aktivity. Pro každou aktivitu byl vytvořen metodický list pro učitele, který popisuje danou aktivitu a obsahuje informace o tom, na rozvoj jaké dovednosti je zaměřená. Ke všem aktivitám dále vznikl pracovní list s úlohami a řešení pracovního listu. Všechny pracovní listy prošly testováním na středních školách. Cílem testování bylo zjistit, zda učitelé a žáci považují připravené aktivity, resp. pracovní listy, za užitečné a použitelné. Jako metoda výzkumu byla zvolena případová studie, přičemž pro sběr dat bylo využito zúčastněného pozorování a strukturovaných rozhovorů se žáky a učiteli.
|
|
Řešené úlohy z optiky pro elektronickou sbírku
Homolová, Lenka ; Koupilová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Snětinová, Marie (oponent)
Cílem bakalářské práce bylo doplnit Elektronickou sbírku řešených úloh, která vzniká na Katedře didaktiky fyziky, o úlohy z vlnové optiky a rozšířit tak nově otevřenou oblast Optika. V rámci práce bylo vytvořeno celkem 22 úloh. Úlohy jsou zařazeny do jednotlivých podkapitol v kapitole Vlnová optika. Každá úloha obsahuje strukturované řešení a ve většině úloh jsou nově vytvořené obrázky. V textu práce je stručně popsána sbírka z pohledu uživatele i tvůrce úloh a je zde uvedena krátká charakteristika všech mnou vytvořených úloh. V příloze práce jsou pro ukázku uvedeny čtyři úlohy včetně strukturovaného řešení. Další úlohy s jejich řešeními naleznete na přiloženém CD nebo na webových stránkách Elektronické sbírky: http://fyzikalniulohy.cz/.
|