Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 179 záznamů.  začátekpředchozí93 - 102dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komunikace dívek s Rettovým syndromem
Sobotová, Zdeňka ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
NÁZEV: Komunikace dívek s Rettovým syndromem AUTOR: Zdeňka Sobotová KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. ABSTRAKT: Předmětem práce je komunikace u dívek s Rettovým syndromem, což je závažné neurologické onemocnění, vedoucí ke kombinovanému postižení a vážně narušené komunikační schopnosti. Cílem bakalářské práce je popsat komunikační schopnosti dívek s Rettovým syndromem, roli rodičů v rozvoji komunikace a možnosti logopedické intervence. Tato problematika je představena na kazuistikách tří dívek s Rettovým syndromem různého věku, získaných polostrukturovaným rozhovorem s rodiči nebo blízkými dívek a zúčastněným pozorováním projevů dívek a jejich interakce s okolím. Výsledkem výzkumu je popis motorických a komunikačních dovedností a metod, užívaných k rozvoji komunikace u tří dívek s Rettovým syndromem. Výzkum ukazuje, že i přesto, že komunikační možnosti dívek s Rettovým syndromem jsou velmi individuální, rodiče hledají způsoby, jak komunikační dovednosti dívek rozvíjet a od speciálních pedagogů očekávají odborné vedení, kterého se jim podle jejich názoru dostává nedostatečně. KLÍČOVÁ SLOVA: Rettův syndrom, narušená komunikační schopnost, logopedická intervence
Žák s narušenou komunikační schopností v přípravném ročníku
Malinová, Jana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce "Žák s narušenou komunikační schopností v přípravném ročníku" analyzuje problematiku přípravných tříd. Rozpracovává kompetence školní zralosti a školní připravenosti. Shrnuje vývoj řeči jako východisko k diagnostice narušené komunikační schopnosti. Dokládá přínos přípravných tříd pro rozvoj komunikačních dovedností dětí s odloženou školní docházkou v oblasti Praha 9. Prokazuje potřebu zařazovat děti s narušenou komunikační schopností do přípravných tříd. Dává možnost vyjádření názorů rodičů dětí navštěvujících přípravné třídy na chod těchto tříd. Informuje o existenci přípravných tříd rodiče předškolních dětí v oblasti Praha - východ a zároveň mapuje informovanost těchto rodičů o existenci přípravných tříd. Výzkumné šetření je smíšené. Zahrnuje kvantitativní metodu - dotazník (anketu) i kvalitativní metody: strukturované rozhovory a kazuistiky. Závěr práce obsahuje doporučení pro praxi: změnu školského zákona a zavedení testování školní připravenosti na začátku a na konci školního roku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Porovnání jednotlivých jazykových rovin u dětí předškolního věku a jejich vzájemné prolínání
Jakubcová, Kamila ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl analyzovat rozvoj jednotlivých jazykových rovin u dětí předškolního věku. Teoretická část se zabývá psychomotorickým vývojem, komunikací, narušenou komunikační schopností a rozvojem komunikativních dovedností u dětí v průběhu předškolního vzdělávání. Popisuje možnosti ovlivňování vývoje řeči v tomto období a zajištění logopedické intervence. Empirická část bakalářské práce se zabývá porovnáním rozdílů v úrovni jednotlivých jazykových rovin u dětí ve věku 4 - 5 let a následně u dětí ve věku 5 - 6 (7) let před nástupem do školy. Na základě pozorování a výzkumného šetření vzorku 10 dětí v běžné mateřské škole v období jednoho roku popisuje nejčastější nedostatky v dílčích oblastech jednotlivých jazykových rovin. Podle výsledků tohoto šetření předkládá několik doporučení pro pedagogickou praxi.
Prevence rozvoje specifických poruch učení
Fečková, Kateřina ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
NÁZEV: Prevence rozvoje specifických poruch učení AUTOR: Kateřina Fečková KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Lenka Felcmanová ANOTACE: Bakalářská práce se věnuje problematice prevence rozvoje specifických poruch učení. Teoretická část čtenáře seznamuje se specifickými poruchami učení a jejich klasifikací, předškolním vzděláváním a vývojem dítěte předškolního věku. Dále práce pojednává o formách prevence a o konkrétních testech využívaných k časné diagnostice specifických poruch učení. Praktická část se zabývá možnostmi prevence v předškolních zařízeních a porovnává, zda se liší v kraji Praha a v Pardubickém kraji. Realizované dotazníkové šetření zjišťuje zapracovanost problematiky do Školního vzdělávacího programu, další vzdělávání pedagogických pracovníků, kooperaci s poradenskými pracovišti, metody práce s rizikovými dětmi. Výsledky šetření dokládají, ve kterých oblastech se přístup k problematice specifických poruch učení v obou krajích odlišuje a ve kterých jsou obdobné. KLÍČOVÁ SLOVA: diagnostika, prevence, předškolní vzdělávání, specifické poruchy učení

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 179 záznamů.   začátekpředchozí93 - 102dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.