Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 107 záznamů.  začátekpředchozí69 - 78dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Kritéria hodnocení systémů pro podporu výuky na ZŠ
Merta, Ondřej ; Procházka, Josef (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Cílem mé práce bylo zpracovat přehled využití systémů pro podporu výuky v oblasti základního školství a analyzovat všeobecně dostupné systémy LMS, které by byly v rámci výuky na ZŠ využitelné. Navrhnout poté soubor kritérií pro hodnocení těchto systémů a vyhodnotit je. Výsledky šetření pak přehledně prezentovat ve webové aplikaci.
Problematika algoritmizace a programování v rámci předmětu Informatika na základních školách
Albrecht, Karel ; Jeřábek, Tomáš (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Práce se zabývá problematikou algoritmizace a programování na základních školách. Hlavním cílem celé práce je návrh nové koncepce programování, která by měla přinést lepší výsledky v oblasti programování a efektivnější způsob výuky. V teoretické části jsou uvedeny nejdůležitější pojmy z oblasti algoritmizace a programování, analýza českých a zahraničních vzdělávacích systémů, zmapování možností podpory výuky z technologického a didaktického hlediska. Z teoretických východisek je navržena nová koncepce programování. Ta je ověřena zhruba půl ročním akčním výzkumem při výuce programování na 2. stupni ZŠ. V závěru práce jsou uvedeny zkušenosti, klady a zápory nové koncepce výuky programování.
Veřejné stráže a ochrana životního prostředí
Novák, Jaroslav ; Damohorský, Milan (vedoucí práce) ; Sobotka, Michal (oponent)
Cílem této diplomové práce je provést analýzu platné právní úpravy veřejných stráží a nastínit možnosti jejího vývoje de lege ferenda. Tato diplomová práce se skládá ze 7 kapitol (včetně úvodu a závěru), přičemž tyto kapitoly se dále člení na podkapitoly. Po úvodu následuje kapitola, ve které jsou definovány základní pojmy (veřejné stráže a ochrana životního prostředí). Třetí kapitola se věnuje historickému vývoji veřejných stráží. Ve čtvrté, nejrozsáhlejší kapitole této práce je komplexně popsána, analyzována a s poznatky z praxe konfrontována platná právní úprava veřejných stráží. Následuje kapitola zabývající se stručným nahlédnutím na zahraniční právní úpravy ochrany životního prostředí (Francie, Itálie). V kapitole šesté jsou pak předloženy návrhy právní úpravy de lege ferenda. V závěru práce jsou zhodnoceny poznané skutečnosti a shrnuty úvahy de lege ferenda.
Francouzské dějiny jako symbolický rámec pro výuku francouzské gramatiky
Novák, Jaroslav ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Jančík, Jiří (oponent)
Anotační list Název diplomové práce: Francouzské dějiny jako symbolický rámec pro výuku francouzské gramatiky Klíčová slova: komiks, metody výuky jazyků, dějiny, francouzské dějiny, francouzská gramatika, mezipředmětové vztahy, CLIL, učebnice francouzského jazyka, ŠVP, RVP Abstrakt: Práce se zabývá tvorbou komiksu o francouzských dějinách, který by byl zároveň využitelný pro výuku francouzské gramatiky. Cílem práce je ověření, zda lze během výuky kombinovat dva vzdělávací obory z různých vzdělávacích oblastí. V teoretické části se zabývá dějinami komiksu, komiksem jako didaktickým textem a jeho využitelností ve výuce. Dále je rozebrán komiks z hlediska jednotlivých výukových metod cizího jazyka. V práci naleznete dosti obsáhlou rešerši učebnic francouzského jazyka z hlediska práce s obrazovým materiálem a komiksem. V praktické části práce zachycuje průběh tvorby a výsledky testování pěti autorských komiksů společně s pracovními gramatickými listy a pracovními listy dějepisnými.
Genderové aspekty výuky ICT
Fusková, Lucie ; Fialová, Irena (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Předmětem diplomové práce je současný stav genderových aspektů v edukaci na základních školách, především ve vzdělávací oblasti informační a komunikační technologie. Teoretická část se zabývá základní problematikou, která vedla a stále vede ke genderovým stereotypům. V praktické části jsou analyzovány výsledky provedeného výzkumu věnujícího se aktuálnímu stavu genderově citlivé výuky v předmětech vzdělávací oblasti ICT, přístupu žáků a žákyň, ale také učitelů a učitelek ke genderové problematice. Dále jsou genderově analyzovány dvě vybrané učebnice informatiky pro druhý stupeň základní školy. V závěrečné části jsou shrnuty výsledky práce a navrženo několik doporučení pro pedagogickou praxi.
Výuka algoritmizace a programování se zaměřením na programovací jazyk Python
Kotek, Lukáš ; Novák, Jaroslav (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent)
Práce zkoumá vhodnost použití programovacího jazyka Python v prostřední středních škol, používá jak kvantitativní, tak kvalitativní metody výzkumu, a konstatuje, že Python pro tento účel vhodný ve většině oblastí použití je. Práce dále přináší teoretický rozbor jazyka Python, včetně nástrojů, jež je s ním možné použít, a doplňuje ho praktickými příklady ve formě ukázek programů. Zkoumá i ostatní používané programovací jazyky ve výuce a jejich vhodnost pro tento účel, přičemž je porovnává s jazykem Python, a zjišťuje, že dvěma nejpoužívanějšími programovací jazyky v prostředí středních škol jsou shodně Pascal / Object Pascal a Java.
Mediální gramotnost a děti mladšího školního věku
Fialová, Kristina ; Fialová, Irena (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Anotace: Tato práce se zabývá tématem uskutečňování mediální výchovy v rodině dětí předškolního a mladšího školního věku a její návazností na mediální výchovu, která je vyučována na základních školách primárního stupně. Sleduje více aspektů, aby mohla zjišťovat, jak jsou v dnešní době děti chráněné před nebezpečím médií. V teoretické části je pro vlastní výzkumnou část řešen základ zjišťovaného problému, vysvětlením pojmů týkajících se médií, jejich využívání, pozitiv a negativ a způsobu učení se médiím k dosažení mediální gramotnosti. Výzkumná část vychází z výpovědí rodičů a dětí, týkající se mediální výchově v rodině. A výuka mediální výchovy je zjišťována dotazováním se učitelů na základních školách. Výsledky mé práce mohou upozornit na určitá nebezpečí médií pro děti, před kterými nejsou v dnešní době dostatečně chráněny.
Využití počítače v MŠ
Bukovská, Zuzana ; Fialová, Irena (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá otázkou využití počítače v mateřské škole, konkrétně ze strany pedagogických pracovníků. Teoretická část popisuje využití počítače pro ředitelky a pro učitelky mateřské školy, ale především využití počítače k přímému výchovnému působení pedagoga na dítě předškolního věku. Praktická část zkoumá aktuální stav využití počítače v mateřských školách ve středočeském kraji a případný zájem rodičů o vzdělávání svých dětí v mateřských školách prostřednictvím počítače a edukačních počítačových her. Závěrečný výzkum prakticky sleduje, do jaké míry ovlivní činnosti u počítače rozvoj vybrané oblasti vzdělávání dítěte předškolního věku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 107 záznamů.   začátekpředchozí69 - 78dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.