Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 97 záznamů.  začátekpředchozí68 - 77dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Obraz ženy v současném českém umění
Zimmermannová, Vladimíra ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Zimmermannová, V.: Obraz ženy v současném českém umění. /Diplomová práce/ Praha 2010. Universita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta. Katedra výtvarné výchovy. Vedoucí práce J. Bláha. Cílem diplomové práce je popsat a reflektovat různé pohledy na problematiku zobrazování ženy, ženské tělesnosti, identity, sexuality a jiných prvků souvisejících s tématem ženy v tvorbě autorů současné české výtvarné scény. Práce se snaží nalézt charakteristické vyjadřovací principy a námětová schémata, která jejich díla spojují, a pokouší se je zasadit do kontextu dějin umění, sociokulturních teorií pohlaví a genderu a současné mediální produkce. Zároveň předkládá výtvarnou řadu aplikující toto téma do výuky výtvarné výchovy na základní a základní umělecké škole. klíčová slova žena, umění, zobrazení, tělesnost, tělo, identita, sexualita, gender, význam, stereotyp
Organická kompozice v abstraktním malířství, literatuře a hudbě 20. století
Mücková, Kristýna ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Synecký, Jakub (oponent)
Magisterská diplomová práce "Organická kompozice v abstraktním malířství, literatuře a hudbě 20. století" si klade za cíl formou výkladu zmapovat postupný proces osvobozování výrazových prostředků v malířství, literatuře a hudbě 20. století. Popisuje emancipaci obrazu ze závislosti na předmětné podobě skutečnosti, konkrétně na Kandinského cestě k abstraktnímu expresionismu, v hudbě zmiňuje cestu Arnolda Schönberga k volné atonalitě a v literatuře techniku proudu vědomí Jamese Joyce. Druhá část práce se zabývá různými projevy organické kompozice po 2. světové válce - akční a informální malbou v USA a Evropě a její kvalitativní proměnou. Rámcově také představí hudební i literární paralelu organického principu řádu- aleatorickou hudbu Earla Browna a Johna Cagea a spontánní psaní Jacka Kerouacka. Zasazuje vybrané umělce do společensko-kulturního kontextu doby. Výsledkem je ucelený obraz vývoje organické kompozice ve 20. století, který může sloužit jako informační zdroj pro učitele. Didaktická část diplomové práce poukáže na možné využití tématu ve školním prostředí.
Putování jako součást tvorby
Macek, Tomáš ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
The thesis deals with history, methods and principles of narration in fine arts since the beginning of history to present days. The problems of stories in pictures are parted to two categories; the inner and outer plane of the story. Each of these narrative planes operate with different procedures. Between these procedures belong compositions, dynamics, rhythm, the usage of symbols, indexes and icons but also the amount of stylization and naturalism. Contemporaneous progressive artistic methods such as comics are the subject of analyses right next to the historical methods of sequential image narration. The thesis observes the methods of composing, working with time and use of the so called gutter as an integral part of the juxtaposed sequences. The analysis' findings are summarised in the personal author production and the didactic evaluation of certain narrative procedures.
Současná krajina a přítomnost člověka v ní
Plašilová, Barbora ; Dvořák, Jaroslav (vedoucí práce) ; Bláha, Jaroslav (oponent)
T ema " Sou casn a krajina a p r tomnost clov eka v n \ je velmi sirok e, ve sv e pr aci si kladu za c l zam e rit se na vz ajemn y vztah clov eka a krajiny. Vymezuji si symbiotick y vztah a manipuluj c vztah clov eka ke krajin e. V uvodn kapitole teoretick e c asti de nuji pojem kra- jina. T ema " Nov e pohledy na pojet t ematu krajinomalby\ rozv j m v kapitole o land artu jako um eleck em sm eru, srovn av am evropsk y a americk y land-art, kter e odr a zej rozd ln e p r stupy ke krajin e. D ale sleduji prom enu krajiny Cesk eho st redoho r a re exi v ytvarn ych um elc u k prom en e. V dal s ch kapitol ach p si o vztahu clov eka k m estsk e krajin e, k voln e krajin e a k devastovan e krajin e. T ema uplat nuji ve vlastn tvorb e, p redm etem praktick e c asti diplomov e pr ace je foto- dokumentace v ytvarn e instalace v devastovan em prost red Karl na. Sleduji vz ajemn y protiklad devastovan eho prost red a nezasa zen eho prost red . T ema uplat nuji v pedagogick em p usoben tvorbou v ytvarn ych rad, p ri kter ych jsem se zam y slela nad souvislostmi v ytvarn e v ychovy a enviroment aln v ychovy.
Spontánnost v umělecké tvorbě a v dětském výtvarném projevu. Neoexpresionismus, jeho kořeny a role v umění 2. poloviny 20. století
Turková, Marcela ; Synecký, Jakub (oponent) ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce)
První kapitola teoretické části je věnována hledání souvislostí mezi spontánností ve výtvarném umění a expresivními tendencemi. Dále je sledován vývoj expresionismu začátku 20. století se zaměřením na německé umění, konkrétně skupinu Die Brücke, a její vliv na německé figurativní malířství po 2. světové válce. Hlavním těžištěm práce je německý neoexpresionismus. Jsou představeni jeho "zakladatelé", kteří vstoupili na scénu již v 60. letech, a malíři Neue Wilde a kolínské skupiny Mülheimer Freiheit. Didaktická část se zabývá charakteristikou dětského spontánního projevu z různých hledisek a emocemi ve výtvarné výchově. Obsahuje projekt na téma expresivní figurace realizovaný na gymnáziu a na základní škole.
Cesta - setkávání a nacházení
Seidlová, Lenka ; Bláha, Jaroslav (oponent) ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce)
Práce je tvořena teoretickou částí, výtvarným projektem a didaktickou částí, které reflektují znění diplomové práce z hlediska symbolického a ontologického prostřednictvím teorie, reflexe a tvůrčího procesu v oblasti zadaného tématu ,,Cesta - setkávání a nacházení". Cílem práce bylo zmapovat oblasti, ve kterých se může zadané téma pohybovat a naznačit směry, kterými se může ubírat. Poznatky teoretické části osvětlují neobvyklou šíři pojmu cesta a v didaktické části nastiňují, jak pracovat s pojmem v oblasti osobnostního rozvoje i tvůrčího zpracování.
Fenomén komiky v umění 20. století
Sequensová, Helena ; Špirk, Ivan (oponent) ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce Fenomén komiky ve 20. století pojednává o vztahu umění a komiky v této době s přesahem do současnosti. Zabývá se obecným vhledem do problematiky, zkoumá jakým způsobem je komika v dílech přítomna, což podkládá i výběrem umělců, jejichž dílo a umělecké postoje skrze danou problematiku studuje a vysvětluje. Dále rozebírá tematické okruhy a možné přístupy ke komice. Sleduje vliv komiky na umění, respektive zda je komika jedním z posunujících faktorů ve vývoji umění. Praktická část představuje Metrosexualcyklus, reflektující vliv médií a reklamy na jedince. Didaktická část vychází z předchozího studia, je zaměřena na dialog o současné problematice v umění a společnosti s kritickým (humorným) nadhledem.
PC, digitální fotografie a video jako nová media umělěcké tvorby a její využití v dětském výtvarném projevu
Karagavrilidisová, Kamila ; Šmíd, Jan (oponent) ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce)
V diplomové práci "Počítač, digitální fotografie a video jako nová média umělecké tvorby a jejich využití v dětském výtvarném projevu" prostřednictvím realizovaných výtvarných projektů a vlastních prací dokazuji fakt, že využívání technologických prostředků má v oblasti výtvarné výchovy a kultury své nezastupitelné místo.
Umění z odpadu. Nevšední všednost
Nikodymová, Štěpánka ; Sedlák, Michal (oponent) ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce, jež je rozdělena do tří hlavních částí, obecné, výtvarné a didaktické, obsahuje stručný přehled vývoje odpadu se zaměřením na vznik, výrobu, využití a práci jednotlivých organizací s plastem a plastovým odpadem. V celé práci je zdůrazněn ekologický aspekt a pojem recyklace, jenž dal podnět i pro vznik mé praktické výtvarné práce. V části výtvarné se zabývám výstavami, díly a autory, kteří jsou mé tvorbě blízcí nebo se podstatným způsobem dotýkají tohoto tématu. Obsahem této části jsou dále rozhovory s vybranými českými výtvarnými umělci, pro které se plast stal stěžejním materiálem v jejich výtvarné tvorbě. Výtvarnou část uzavírá kapitola o mé vlastní tvorbě, která vychází z tématu umění z odpadu. Didaktická část obsahuje zrealizovaný výtvarný projekt s ukázkami dětských výtvarných prací.
The intersection of image and sound
Galajdová, Katarína ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent) ; Bláha, Jaroslav (oponent)
Dizertačná práca je náhľadom na súvzťažnosti súčasných umeleckých tvarov v oblasti akustickej a vizuálnej. Pojednáva o závislostiach rozvoja a v spektre fúzií a transformácií týchto oblastí sleduje podoby vnímania, percepčné "vzorce" odvíjajúce sa od synestézií a vzťahuje ich k praktikám inštitucionálneho podávania informácií výchovno - vzdelávacích zariadení, v centre ktorých je škola. Poukazuje na vzťahové a inšpiračné možnosti kontextov vedných odborov, ktoré v odbornom diskurze o fenoméne vnímania zaujímajú smerodatnú pozíciu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 97 záznamů.   začátekpředchozí68 - 77dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.