Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 179 záznamů.  začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Efektivita logopedické intervence u dětí před nástupem do 1. tříd ZŠ
Zemanová, Lucie ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Anotace: Tato bakalářská práce se zabývá problematikou narušené komunikační schopnosti a efektivitou logopedické intervence u dětí před nástupem do 1. třídy ZŠ. Shrnuje poznatky především ze speciální pedagogiky a logopedie. V teoretické části jsou popsány základní pojmy jako NKS, řečový vývoj, předškolní věk a logopedická intervence. Vysvětluje teoretické souvislosti, srovnává různé přístupy a odlišnosti v terminologii a uvádí do problematiky. Část praktická seznamuje s průběhem a výsledky výzkumného šetření.
Český jazyk na základních školách pro sluchově postižené
Hublová, Radka ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
NÁZEV: Český jazyk na základních školách pro sluchově postižené ABSTRAKT: Tématem diplomové práce je vzdělávání žáků se sluchovým postižením, se zaměřením na vzdělávání v oblasti českého jazyka. Práce pojednává o nedávné historii vzdělávání žáků se sluchovým postižením, ale také o aktuální situaci ve speciálním surdopedickém školství a současných legislativních normách, které ji vymezují. Dostatečný prostor je věnován ústřednímu tématu práce- tedy českému jazyku a jeho výuce. Diplomová práce prezentuje a komentuje data, která byla získána pomocí kvantitativního šetření, které bylo realizováno na čtyřech českých základních školách pro sluchově postižené. V rámci šetření jsme využívali metody dotazování (dotazník určený pro žáky a dále dotazník určený pro učitele předmětu Český jazyk a literatura) a metody pozorování (strukturované pozorování během hodin Českého jazyka a literatury) a to na 2. stupni těchto škol. Cílem diplomové práce bylo co možná nejkomplexnější zmapování výuky Českého jazyka a literatury- z hlediska volených způsobů komunikace, personálního zajištění výuky, využívaných učebnic a učebních pomůcek, i z hlediska názorů našich respondentů na předmět Český jazyk a literatura, i na jejich názor na český jazyk jako takový. KLÍČOVÁ SLOVA: Český jazyk, vzdělávání žáků se sluchovým postižením,...
Hodnocení slovní zásoby dětí v rámci logopedické ambulance
Černá, Martina ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Bakalářská práce vychází ze skutečnosti, že v České republice neexistuje moderní standardizovaný test pro hodnocení úrovně slovní zásoby dětí. Předpokládá, že za daných podmínek se navzájem budou postupy a materiály aplikované v jednotlivých ambulancích více či méně lišit, a klade si za cíl danou situaci prostřednictvím rozhovorů s vybranými klinickými logopedy blíže charakterizovat. Teoretickými východisky práce je odborná literatura pojednávající o slovní zásobě a jejím významu pro hodnocení schopností dítěte, a to jak česká, tak zahraniční. Těžiště bakalářské práce spočívá v kvalitativním výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, jakými postupy, případně za pomoci jakých materiálů se v rámci vybraných ambulancí klinické logopedie úroveň slovní zásoby dětí hodnotí. Výsledkem výzkumu bude nejen podrobný popis postupů, které se v rámci daných ambulancí k hodnocení slovní zásoby dětí využívají, ale také navržení konkrétních možností navázání na tuto práci. To by mohlo spočívat v zahájení procesu tvorby standardizovaného diagnostického materiálu umožňujícího objektivnější kvantifikaci dovedností dětí v lexikálně-sémantické oblasti. Klinická logopedie by tak získala nástroj, s jehož pomocí by mohla lépe srovnávat nejen výkony daného klienta v různých fázích logopedické péče, ale také různých skupin klientů,...
Překážky v socializaci dětí s centrální poruchou hybnosti DMO a přidruženou komunikační vadou
Falcníková, Lucie ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
NÁZEV: Překážky v socializaci dětí s DMO a přidruženou komunikační vadou AUTOR: Lucie Falcníková KATEDRA (ÚSTAV): Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. ABSTRAKT: Práce je zaměřena na začleňování osob s tělesným postižením do společnosti. Cílem práce je zachytit a popsat jednu z nejdůležitějších oblastí v životě každého člověka, kterou je socializace, nejen v třídním kolektivu a v rodině, ale také do společnosti. Práce je rozdělena do dvou částí. První je teoretická část, ve které je definována dětská mozková obrna, její příčiny, výskyt a formy. Dále se zabýváme socializací v různých oblastech, které nejvíce zasahují do života respondentů. Poslední oblastí teoretické části je problematika komunikace dětí s DMO. Praktická část zachycuje metody a výsledky výzkumu, který zachycuje socializaci respondentů hlavně tak jak ji vnímají oni sami. Metodou výzkumu je strukturovaný rozhovor s otevřenými otázkami. KLÍČOVÁ SLOVA: Dětská mozková obrna, dysartrie, socializace dítěte s postižením, tělesné postižení, bariér
Specifika logopedické péče u dětí s kochleárním implantátem
Leichtová, Barbora ; Ptáčková, Klára (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce "Specifika logopedické péče u dětí s kochleárním implantátem" se zabývá problematikou sluchového postižení u dětí a možností jeho kompenzace kochleárním implantátem. Klade si za cíl přinést základní informace o problematice kochleární implantace a následné logopedické péči, uvádí základní metody a zásady pro práci s dětmi, podložené praktickými cvičeními. První část práce, obsahující spíše teoretické informace, shrnuje poznatky týkající se sluchového postižení, kochleárního implantátu, období před implantací a celého rehabilitačního procesu v době po implantaci, včetně následné logopedické péče. Druhá, výzkumná část práce, je zaměřena na výsledky logopedické péče a rozvoj řeči u dětí s kochleárním implantátem a obsahuje případové studie tří dětí zpracované pomocí metod kvalitativního výzkumu, konkrétně metod pozorování a rozhovoru.
Hodnocení slovní zásoby u dětí předškolního věku se specificky narušeným vývojem řečí
Pilská, Helena ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce Hodnocení slovní zásoby u dětí předškolního věku se specificky narušeným vývojem řeči se zabývá hlavně diagnostikou oblasti slovní zásoby u vývojové dysfázie. Teoretická část je analýzou dostupné odborné literatury. Zabývá se charakteristikou předškolního věku, vývoje řeči a diagnózy specificky narušeného vývoje řeči. Výzkumná část porovnává aktivní a pasivní slovní zásobu u dětí intaktních a dětí se specificky narušeným vývojem řeči. Klíčová slova: Dítě předškolního věku, specificky narušený vývoj řeči, vývojová dysfázie, diagnostika, slovní zásoba

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 179 záznamů.   začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.