Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 482 záznamů.  začátekpředchozí263 - 272dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dostupnost a obliba stravování žáků základních škol ve stravovacích zařízeních v okrese Mladá Boleslav
Štajnerová, Dominika ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá oblibou a dostupností stravování ve školní jídelně na základních školách v okrese Mladá Boleslav. Složení jídelníčků ve školních jídelnách je pod velmi přísným dozorem v závislosti na normách. V teoretické části mé bakalářské práce jsem se zabývala legislativou školních jídelen, historií, normami a systémem kritických bodů. Dále jsem velkou část věnovala základním složkám potravy a součástem vhodného jídelníčku pro žáky základních škol. V praktické části jsem pak zjišťovala, jak jsou žáci ve školních jídelnách spokojeni, co jim vyhovuje a naopak. Hlavním cílem bylo zjistit, jestli se větší procento žáků stravuje ve školních jídelnách nebo ne. Data byla opatřena formou dotazníků. Dotazníky jsem rozdávala ve čtvrté, páté, osmé a deváté třídě na každé z vybraných škol. Jejich vyplnění, dle zjištění, bylo bezproblémové. Díky dotazníkům jsem došla k závěru, že žákům na základních školách, kteří se stravují ve školní jídelně strava chutná, pouze jim občas nevyhovuje prostředí, ve kterém se stravují. Žáci nenavštěvující školní jídelnu uváděli, že jim většinou nechutná, proto si stravu do školy nosí nebo se chodí stravovat domu. KLÍČOVÁ SLOVA stravování, školní jídelna, výživa dětí, mladiství do 15 let
Znalosti žáků II. stupně vybrané ZŠ o problematice domácího násilí
Vopatová, Jana ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Kučírek, Jiří (oponent)
Autorka se v této bakalářské práci věnuje problematice domácího násilí. V úvodu vysvětluje svůj výběr tématu. V teoretické části se zabývá vymezením problematiky domácího násilí na základě literární rešerše, uvádí základní rozdělení domácího násilí a jeho historii. Dále se autorka v teoretické části věnuje analýze osobnosti oběti a osobnosti agresora, uvádí platný legislativní rámec ČR vztahující se k problematice domácího násilí, poukazuje na důležitost prevence a v neposlední řadě předkládá výčet vybraných organizací, které se věnují pomoci osobám ohroženým domácím násilím. V praktické části prezentuje autorka kvantitativní výzkum realizovaný prostřednictvím dotazníku adresovaného žákům II. stupně vybrané ZŠ. Žáci jej vyplnili v pretestu, poté absolvovali besedu o problematice domácího násilí, a s časovým odstupem vyplnili totožný dotazník znovu. Tímto způsobem autorka zjistila prvotní znalosti o problematice domácího násilí u žáků II. stupně na vybrané ZŠ a poté vliv besedy k dané problematice na tyto žáky. Při vyhodnocení výsledků autorka zjistila, že vstupní znalosti žáků II. stupně na vybrané ZŠ byly na velmi dobré úrovni. Nejhůře v pretestu dopadla otázka ohledně znalosti organizací zaměřujících se na pomoc lidem ohroženým domácím násilím. Tyto organizace byly respondentům představeny na...
Rodiče jako faktor ve vzdělávání z pohledu vybraných učitelů 2. stupně ZŠ
Prskavcová, Pavla ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Název: Rodiče jako faktor ve vzdělávání z pohledu vybraných učitelů 2. stupně ZŠ Autor: Pavla Prskavcová Katedra: Katedra pedagogiky Vedoucí práce: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. Práce se zabývá individuálními zkušenostmi učitelů druhého stupně základních škol v oblasti komunikace s rodiči. V první části uceleně shrnuje teoretické po- znatky nezbytné pro pochopení další části práce. Druhá část je věnována samot- nému výzkumu a jeho výsledkům. Cílem práce je seznámit čtenáře se současnou podobou fungování vztahu učitel-rodič z pohledu vybraných učitelů skrze jejich konkrétní zkušenosti. Tohoto cíle dosahuje pomocí smíšeného výzkumu - dotazní- kového šetření a polostrukturovaných rozhovorů s vybranými respondenty. Vý- sledky této práce čtenáři umožňují zorientovat se v současné podobě fungování vztahu učitel-rodič na druhém stupni základních škol v České republice. Klíčová slova: zkušenosti učitele, rodiče, faktory ve vzdělávání, vzdělávací proces, základní škola.
Znalost žáků druhého stupně vybrané základní školy o týrání dětí
Čechová, Adéla ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Diplomová práce s názvem Znalost žáků druhého stupně vybrané základní školy o týrání dětí je členěná do dvou částí. Teoretická část práce pojednává v jedné hlavní kapitole o jednotlivých formách syndromu CAN, jejich podobách a důsledcích. U každé formy je zmíněno také chování dětí, které jsou obětí dané formy násilí. Práce dále shrnuje vývoj pojmu syndrom CAN a možné příčiny, které vedou k týrání. Jsou zde obsaženy informace týkající se dokumentů práv dítěte a prevence týrání. Závěr teoretické části práce je věnován orgánům sociálně-právní ochrany dětí. Praktická část práce je zpracována formou výzkumného šetření, které je zaměřeno kvantitativně. Cílem empirické části bylo zjistit, jaké znalosti mají žáci druhého stupně vybrané základní školy o fyzickém a psychickém týrání. Pomocí dotazníkového šetření a následné komparace dat bylo zjištěno, že žáci mají vyrovnané znalosti z oblasti fyzického a psychického týrání. Dále bylo prokázáno, že žáci mají i osobní zkušenosti s fyzickým a psychickým týráním, a také s trestáním. Žáci jsou trestáni především za drzé chování a odmlouvání, kdy nejčastějším vykonavatelem trestů je matka. Nejhojněji jsou žáci trestáni zákazem používání počítače a mobilu. V závěru praktické části byla provedena analýza ŠVP a následně navržena ukázka vyučovací hodiny věnována...
Informovanost žáků vybrané SŠ o problematice umírání
Procházková, Tereza ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem umírání a smrti a zjišťuje informovanost žáků vybrané střední školy o této problematice. Teoretická část práce popisuje jednotlivé fáze umírání, potřeby umírajících a jejich emocionální stav a rozlišuje domácí a institucionální model umírání. V dalších kapitolách se věnuje paliativní péči, procesu truchlení, pohřebním rituálům a problematice eutanázie. Metodou teoretické části bylo zvoleno studium odborné literatury. Praktická část diplomové práce zjišťuje pomocí dotazníkového šetření informovanost žáků vybrané střední školy o problematice smrti a umírání. Z výzkumu vyplynulo, že informovanost žáků vybrané SŠ o této problematice je opravdu nízká - 84% respondentů neví, co je to paliativní péče, 88% respondentů neví, co je to hospic a 74 % respondentů nezná pojem eutanázie. Na základě výsledků tohoto šetření bylo vytvořeno doporučení, které si klade za cíl doplnit žákům informace o této problematice. KLÍČOVÁ SLOVA thanatologie, umírání, smrt, eutanázie, paliativní péče
Edukace vybraných dětí ve věku 8 - 15 let před plánovanou operací na oddělení dětské chirurgie v nemocnici Kolín
Duchanová, Jindra ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit, zda jsou vybrané děti ve věku 8 - 15 let dostatečně edukovány o průběhu plánované operace na oddělení dětské chirurgie v nemocnici Kolín. V teoretické části jsem popsala možné způsoby komunikace s dětmi ve věku 8 - 15 let, herní terapii a možnosti jejího využití a perioperační péči o děti na dětské chirurgii v nemocnici Kolín. K výzkumu jsem využila metodu strukturovaných rozhovorů s vybranými dětmi ve věku 8 -15 let, které byly hospitalizovány na oddělení dětské chirurgie k plánované operaci v době od června do září 2017. V praktické části jsou popsány rozhovory s vybranými dětmi. Výsledky rozhovorů jsem využila při přípravě edukačních materiálů pro děti ve věku 4 - 10 let.
Vhodné pohybové aktivity u dětí předškolního věku
Elsnicová, Kamila ; Nechlebová, Eva (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
NÁZEV Vhodné pohybové aktivity u dětí předškolního věku AUTOR Kamila Elsnicová KATEDRA Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE Mgr. Eva Nechlebová, Ph.D. ABSTRAKT Bakalářská práce pojednává o vhodných pohybových aktivitách u dětí předškolního věku. Cílem této bakalářské práce je vytvoření návrhu metodické příručky vhodných pohybových aktivit pro předškoláky. V teoretické části je věnována pozornost lidské motorice, základním pohybovým schopnostem, motorickému učení a charakteristice předškolního věku. V praktické části je uveden návrh metodické příručky vhodných pohybových aktivit pro děti předškolního věku. Prvním dílčím úkolem bylo seznámení se se Školními vzdělávacími programy vybraných mateřských škol. Druhým dílčím úkolem bylo metodou polostrukturovaného rozhovoru provedeno dotazníkové šetření s učitelkami tělesné výchovy v prvních třídách základní školy a jeho následná analýza. Na základě získaných výsledků byla navržena metodická příručka vhodných pohybových aktivit pro předškoláky. Výsledky ukázaly, že většina dětí prvních tříd na začátku školního roku nemá správně osvojené vybrané pohybové dovednosti. Závěrem vyplývá, že pokud budou děti před nástupem do školy systematicky připravovány vhodnými pohybovými aktivitami na zvládnutí vybraných pohybových dovedností, budou lépe zvládat výuku tělesné výchovy na...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 482 záznamů.   začátekpředchozí263 - 272dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.