Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The Integrated Method Utilizing Graph Theory and Fuzzy Logic for Safety and Reliability Assessment
Janhuba, Luboš ; Vališ, David (oponent) ; Třetina, Karel (oponent) ; Hlinka, Jiří (vedoucí práce)
Doctoral thesis creates an integrated algorithm for airborne system safety and reliability assessment. In ´general aviation´ (mostly up to EASA CS-23) and ´non-military unmanned aerial vehicles industry´- safety and reliability assessment process still rely almost exclusively on human judgment. Current processes of system modelling and assessing are based on analyst understanding of a particular system. That is a difficult and extremely time-consuming process. Commercial computation aids are extremely expensive with restricted or even closed access to the solution algorithms. Together with this problem, the rapid development of modern airborne systems and their increasing complexity elevates the level of interconnection, safety and reliability analyses which have to be continuously evolved and adapted to the extending complexity. The given integrated method utilizes the graph theory and fuzzy logic in order to develop integrated and partially computerized mean for reliability analysis of sophisticated and highly interconnected airborne systems. Through the use of the graph theory, it is possible to create the model of particular systems and its sub-systems in the form of universal data structure. It is even possible to assess various systems and items interrelations. And it also enables to evaluate particular item position and topology within the system and on the global level. Extended criticality evaluation is conceived as the fuzzy expert system that emulates decision making by a human expert. The integrated method also provides additional mean how to evaluate the system design. Fuzzy robustness assessment evaluates e.g. system diversity rate, redundancy, separation and environmental protection.
Koncepční návrh moderního avionického systému pro letoun kategorie EASA CS-23
Vaňousová, Jana ; Hlinka, Jiří (oponent) ; Janhuba, Luboš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá koncepčním návrhem moderního avionického systému pro letoun kategorie EASA CS-23. Práce obsahuje rozbor předpisů EASA CS-23 a EU-OPS, rozbor trhu avionických systémů pro tuto kategorii letounů a dále návrh architektury avionického systému. Bezpečnost a spolehlivost navrženého systému je zhodnocena pomocí analýzy FMEA. Hodnocení důsledků poruch je provedeno na základě doporučení poradního oběžníku AC 23.1309-1E. Závěr práce zahrnuje zhodnocení potenciálního napadení systému třetí osobou.
Návrh elektro-hydraulické soustavy pro ovládání příďového podvozku malého dopravního letounu
Vodička, Petr ; Janhuba, Luboš (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem elektrohydraulické soustavy pro ovládání podvozku malého dopravního letadla. Teoretická část obsahuje stručnou rešerši týkající se malých dopravních letadel, jejich podvozků a požadavků předpisu CS 23 relevantních pro návrh elektrohydraulické soustavy. Praktická část zahrnuje návrh parametrů modelového letounu, kinematiku mechanizmů zatahování a řízení podvozku, odhad sil působících na hydraulickou soustavu, návrh této soustavy a určení konkrétních parametrů některých jejích prvků, dále pak simulaci okruhu řízení příďového kola a závěrečné zhodnocení návrhu.
Ŕídící jednotka motoru typu FADEC
Buchta, Ondřej ; Janhuba, Luboš (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem řídicí jednotky typu FADEC, jejích komponentů a funkcí a popisem požadavků na certifikaci řídicí jednotky typu FADEC. Na závěr práce je proveden ideový návrh architektury systému FADEC pro pístový letecký motor.
Význam a podstata letecké informační služby v civilním letectví
Dubnický, Lukáš ; Janhuba, Luboš (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit ucelený přehled a charakteristiku postupů a činností, které jsou uplatňovány při poskytování letecké informační služby na území České republiky. Hlavním zdrojem informací je český letecký předpis L15, který odpovídá požadavkům ICAO Annex 15. Díky vysokému stupni standardizace může být značné množství informací vztažených k letecké informační službě v České republice chápáno jako obecně platné informace i pro jiné členské státy ICAO. Kde je to možné, teoretické informace jsou propojeny s jejich praktickým provedením.
Hnací trysky dvouproudových motorů
Milko, Michal ; Janhuba, Luboš (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Práca opisuje princíp práce hnacích dýz dvojprúdového motora z hľadiska termodynamiky a predstavuje najbežnejšie konštrukčné riešenia, ktoré sú použité na väčšine typov dvojprúdových motorov. Taktiež popisuje výhody a nevýhody jednotlivých usporiadaní a vývojové trendy hnacích dýz.
Záchranné systémy pro létající drony
Hájek, Tomáš ; Janhuba, Luboš (oponent) ; Pejchar, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá problémy spojenými se začleňováním bezpilotních prostředků do letového provozu a analyzuje možná rizika. Definuje metodiku prokázání letové způsobilosti padákového záchranného systému za extrémních klimatických podmínek. První část metodiky se zabývá splněním výkonových požadavků v podmínkách vnějšího prostředí a druhá část ověřuje výkony padákových vrchlíků. Definovaná metodika je následně ověřena praktickými zkouškami na balistickém zá- chranném systému Galaxy GBS 10.
Analýza provozních rizik nově zaváděných typů letadel
Sklenář, Filip ; Janhuba, Luboš (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá procesem zavádění nových letadel do provozu. Především všemi kroky od počáteční vize nového letounu až po uvedení letadla do provozu. Obsah diplomové práce se skládá ze sedmi částí. V prvních čtyřech částech jsou popsány organizace působící v letectví a spolehlivosti, fyzikální principy soustav letadel, statistiky nehod, požadavky předpisu. Pátá část je zaměřená na spolehlivost. V této části jsou popsány postupy pro provádění analýz spolehlivosti. Šestá část je zaměřena na postup pro zavádění nových letadel do provozu a obsahuje také metodiku eliminace prvku s nedostatečnou spolehlivostí, což bylo jedním z hlavních cílů práce. Sedmá část je ukázka části postupu pro zavádění letadel do provozu.
Přístrojové vybavení pro čtyřmístný sportovní a turistický letoun
Liberda, Jiří ; Janhuba, Luboš (oponent) ; Hlinka, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce zahrnuje ucelený přehled současných čtyřmístných sportovních a turistických letounů se zaměřením na jejich přístrojové vybavení. Uveden je také popis vybraných glass kokpitů. Součástí je také návrh uspořádání přístrojové desky, která je navrhnuta s ohledem na příslušné předpisy a standartní uspořádání existujících letadel. Přehled příslušných předpisů, nezbytných pro printalaci těchto systémů, je také součástí práce. Na konci této práce je vypracována analýza způsobů a důsledků poruchových stavů (FMEA) společně s výpočtem pravděpodobnosti poruchového stavu pro ktitické funkce.
Funkční analýza rizik (FHA) malého letounu
Hartman, Matěj ; Janhuba, Luboš (oponent) ; Hlinka, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je provedení Funkční analýzy spolehlivosti malého čtyřmístného letounu dle předpisů FAR-23, který bude korelovat s moderními letouny na současném trhu. Vstupní data pro analýzu byla získána rešerší používaných systémů u současných významných čtyřmístných letounů. Na základě získaných informací byla provedena Funkční analýza spolehlivosti na úrovni letadlových funkcí. Totální ztráta funkce elektrického systému byla klasifikována jako Katastrofická a je použita pro další hodnocení. V závěru práce je proveden předběžný odhad intenzity poruch typických prvků elektrické soustavy letounů daného typu. Pro nejkritičtější prvky je pak sestaven model systému a je vypočítána intenzita poruch.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.