Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 246 záznamů.  začátekpředchozí202 - 211dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Impact of Subjective Visual Perception on Automatic Evaluation of Dashboard Design
Hynek, Jiří ; Herout, Adam (oponent) ; Kuric,, Eduard (oponent) ; Hruška, Tomáš (vedoucí práce)
Using metrics and quantitative design guidelines to analyze design aspects of user interfaces (UI) seems to be a promising way for the automatic evaluation of the visual quality of user interfaces. Since this approach is not able to replace user testing, it can provide additional information about possible design problems in early design phases and save time and expenses in the future. Analyses of used colors or UI layout are the examples of such evaluation. UI designers can use known pixel-based (e.g., Colorfulness ) or object-based (e.g., Balance or Symmetry ) metrics which measure chosen UI characteristics, based on the raster or structural representation of UI. The problem of the metric-based approach is that it does not usually consider users' subjective perception (e.g., subjective perception of color and graphical elements located on a screen). Today's user interfaces (e.g., dashboards) are complex. They consist of several color layers, contain overlapping graphical elements, which might increase ambiguity of users' perception. It might be complicated to select graphical elements for the metric-based analysis of UI, so the selection reflects users' perception and principles of a visual grouping of the perceived shapes (as described by Gestalt psychology). Development of objective metrics and design guidelines usually requires a sufficiently large training set of user interface samples annotated by a sufficient number of users. This thesis focuses on the automatic evaluation of dashboard design. It combines common knowledge about dashboards with the findings in the field of data visualization, visual perception and user interface evaluation, and explores the idea of the automatic evaluation of dashboard design using the metric-based approach. It analyzes chosen pixel-based and object-based metrics. It gathers the experience of users manually segmenting dashboard screens and uses the knowledge in order to analyze the ability of the object-based metrics to distinguish well-designed dashboards objectively. It establishes a framework for the design and improvement of metrics and proposes an improvement of selected metrics. It designs a new method for segmentation of dashboards into regions which are used as inputs for object-based metrics. Finally, it compares selected metrics with user reviews and asks questions suggesting future research tasks.
Editor jazyka CodAL v prostředí Eclipse
Hynek, Jiří ; Dolíhal, Luděk (oponent) ; Přikryl, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá tvorbou editoru jazyka CodAL pro vývojové prostředí projektu Lissom, které je založené na prostředí Eclipse. Cílem této práce je analyzovat problém tvorby editorů a rozebrat doplňky existujících editorů, které zlepšují jejich uživatelskou přívětivost. V teoretické části diplomové práce je popsána tvorba parseru a následná analýza zdrojových kódů napsaných do editoru. Jsou vysvětleny syntaktické a sémantické aspekty jazyka CodAL. V praktické části je navržen nový editor jazyka CodAL a popsán postup k jeho vytvoření. Výsledkem práce je nový editor jazyka CodAL integrovaný ve vývojovém prostředí projektu Lissom.
Software pipelining v překladači LLVM
Glasnák, Ondrej ; Hynek, Jiří (oponent) ; Masařík, Karel (vedoucí práce)
Tahle práce pojednává o návrhu a implementaci techniky programového zřetězení aneb Software pipelining, optimalizaci cyklů v programu, která se snaží plně využít paralelismus na úrovni instrukcí. To dosahuje plánovaním instrukcí způsobem, aby se jednotlivé iterace cyklu překrývaly a bylo je možné vykonávat zřetězeně. Optimalizace takhle zvyšuje rychlost výsledného programu. Je tu popsaný návrh a implementace algoritmu Swing Modulo Scheduling, efektivní metody pro nacházení optimálního plánu pro zřetězení cyklů. Práce byla vytvořena jako součást většího projektu a to vývoje Codasip Framework. Jeho součástí je překladač jazyka C do jazyka symbolických instrukcí vytvořený nad překladačovou architekturou LLVM. V tomto překladači je implementován výsledek této práce.
Informační systém prodejce podavačů tyčí do soustruhů
Kaleta, Pavel ; Hynek, Jiří (oponent) ; Bartík, Vladimír (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout a implementovat informační systém pro evidování stavu zakázek, uchování s nimi spjatých dokumentů a další ulehčení práce zaměstnanců firmy zabývající se prodejem podavačů tyčí do soustruhů. Webová aplikace postavená na nástroji Laravel umožňuje autentizaci uživatelů, vytváření nových zakázek a editaci již dříve vytvořených, přehledné zobrazení všech zakázek a efektivní vyhledávání v nich, nahrávání dokumentů k daným zakázkám a zobrazení statistik o všech zakázkách. V obsahu práce je popsán celý vývojový cyklus systému. Výsledkem této práce je plně funkční a v praxi nasazený informační systém.
Systém pro správu kontrol kvality zařízení
Černý, Lukáš ; Hrivňák, Ján (oponent) ; Hynek, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje jak v teoretické, tak praktické části proces návrhu a realizace interaktivního počítačového softwaru pro správu kontrol kvality zařízení zadaného společností SIGMA GROUP a.s., resp. její divizí Energo, jejíž předmětem činností je provádění údržby a oprav čerpacích zařízení. Teoretická část vysvětluje pojem user experience, jeho metody používané při získávání, specifikaci požadavků a metody pro návrh rozhraní. Další část je zaměřena na popis formátů, které používají běžné textové editory. V~rámci teoretické části je popsán samotný návrh interaktivní aplikace. V praktické části je uveden popis stěžejních částí systému a závěry z testování systému.
Webový simulátor fotbalových lig a turnajů
Urbanczyk, Martin ; Holkovič, Martin (oponent) ; Hynek, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o tvorbě webového simulátoru fotbalových soutěží. V rámci této práce byla nastudována problematika systémů fotbalových principů a soutěží. Dále pak problematika strojového učení a jejich využití v této práci. Dále proběhla analýza existujících a podobných řešení a části těchto řešení také posloužily jako inspirace. Poté byl vytvořen návrh systému a všech jeho klíčových podčástí. Následně byl tento simulátor implementován a jednotlivé jeho klíčové podčásti otestovány. Aplikace umožňuje simulovat pět nejlepších ligových soutěží dle žebříčku koeficientů organizace UEFA.
Interaktivní podávání daňových přiznání
Hél, David ; Hrivňák, Ján (oponent) ; Hynek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a vývojem interaktivních formulářů pro podávání daňových přiznání v České republice, které jsou snadno vyplnitelné pro běžné poplatníky. Oficiální aplikace Ministerstva financí obsahuje nedostatky, které jsou v této práci analyzovány. Cílem práce je implementace jednoduchých formulářů ve formě otázek typu ano/ne, jež uživatele provedou celým daňovým přiznáním. Dle odpovědí dojde k vygenerování dokumentu, který je poplatník schopen odevzdat na příslušeném finančním úřadu. V současné době slouží aplikace k vyplnění daňového přiznání k dani z příjmu fyzických osob. V další etapě se očekává přidání formulářů k dalším typům daní.
Vizualizace statistických dat České republiky
Rybnikářová, Hana ; Bartík, Vladimír (oponent) ; Hynek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje návrh a implementaci informačního systému, který vizualizuje statistická data České republiky z oblasti zaměstnanosti, nezaměstnanosti a průměrné mzdy obyvatel. Jeho cílem je přiblížení takových informací studentům, kteří se například rozhodují, jaké povolání zvolit. Data jsou čerpána z Českého statistického úřadu a Ministerstva práce a sociálních věcí a pro vhodnou vizualizaci byl využit nástroj dashboard, který klade důraz na zobrazení všech dat na jednu obrazovku.
Portál pro sledování stavu herních serverů
Skála, Dominik ; Hynek, Jiří (oponent) ; Burget, Radek (vedoucí práce)
Cílem této práce je vyvinutí monitorovací aplikace herních serverů, která se zabývá sběrem a vizualizací monitorovaných dat. Práce nejprve pojednává o existujících řešeních, o jejich výhodách a nevýhodách. Na základě tohoto pozorování je tvořen návrh řešení, zejména návrh monitorovací aplikace a také návrh moderní webové aplikace s aplikačním rozhraním. Aplikační rozhraní je vyvinuto v jazyce PHP ve frameworku Yii. Samotné webové rozhraní je vyvinuto v JavaScriptové knihovně ReactJS. Nezávislou aplikací je monitorovací aplikace, která je také vytvořena v jazyce PHP. Na závěr práce je provedeno zhodnocení dosažených výsledků a efektivity monitorovací aplikace, z dosažených výsledků jsou také vyvozovány další varianty implementace monitoringu a dalších rozšíření aplikace.
Implementace flexibilního rozložení ve zobrazovacím stroji CSS
Ondrák, Lukáš ; Hynek, Jiří (oponent) ; Burget, Radek (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá studiem architektury experimentálního zobrazovacího stroje CSSBox a jeho rozšířením o nový způsob rozložení webového obsahu s názvem flexibilní rozložení. Práce se podrobně věnuje popisu návrhu, implementačními detaily a také popisuje testování na referenční testovací sadě. Na závěr jsou zhodnoceny dosažené výsledky a nastíněn možný budoucí vývoj.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 246 záznamů.   začátekpředchozí202 - 211dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.