Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 323 záznamů.  začátekpředchozí179 - 188dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza, návrh a implementace webové aplikace dle metodiky MMSP
Menčík, Michal ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Ženíšek, Jan (oponent)
Bakalářská práce pojednává o analýze, návrhu a implementaci webové aplikace, která si klade za úkol zlepšení dosavadního systému správy praxí studentů vedlejší specializace 4KS na katedře informačních technologií Vysoké školy ekonomické v Praze. Cílem práce je pak vytvoření ukázkového řešení softwarového projektu dle Metodiky pro malé softwarové projekty (MMSP), které může sloužit jako inspirace při řešení obdobných projektů. V první části bakalářské práce jsou nastíněny teoretická východiska této práce, popisující využitou metodiku a technologie. V druhé části se práce zabývá praktickou analýzou požadavků a návrhem samotné aplikace pro správu praxí. Součástí jsou dále i další disciplíny metodiky MMSP jako je architektura, implementace, testování, či řízení samotného projektu. V závěru práce jsou pak shrnuty přínosy práce, včetně zhodnocení použité metodiky.
Vývoj webové aplikace pro zaznamenávání životních cílů
Kašpar, Jakub ; Hradil, Jiří (vedoucí práce) ; Ženíšek, Jan (oponent)
Bakalářská práce upozorňuje na důležitost nastavení životních cílů a zabývá se implementací nástroje pro jejich zaznamenávání. V současné době existuje několik řešení dané problematiky, které jsou velmi populární především v západním světě. Tato řešení jsou již zastaralá nýbrž vznikla před více jak 8 lety a od té doby nedošlo k žádné zásadní inovaci. Díky rychlému vývoji dnešních technologií lze však uživatelům nabídnout daleko jednodušší a uživatelsky přívětivější nástroj pro zaznamenávání životních cílů. Cílem této práce je tedy vytvořit minimální životaschopný produkt (angl. Minimum Viable Product), díky kterému bude zákazník schopen zaznamenávat své životní cíle. K dosažení cíle této práce bylo nejprve nutné vyhledat a srovnat již existující řešení, zvolit vhodná kritéria porovnání a vymezit rozsah implementace vlastního nástroje pro zaznamenávání životních cílů. Dále bylo nutné vybrat vhodné nástroje a technologie, vytvořit wireframy pro otestování uživatelského rozhraní a následně zapracovat poznatky do designu aplikace. Z výsledného designu byl vytvořen návrh struktury dat a následoval samotný vývoj nástroje. Autorův přínos spočívá ve srovnání a zhodnocení vybraných existujících řešení, na základě kterých byly zjištěny určité nedostatky. Na těch bylo zapracováno při tvorbě autorova vlastního nástroje pro zaznamenávání životních cílů.
Testování mobilních aplikací
Mačura, Viktor ; Ženíšek, Jan (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá testováním mobilní aplikace pomocí nástroje pro monitorování a evidenci chyb. Takovýto nástroj pak může napomoci různým vývojářským firmám ve zlepšování jejich aplikace, hlavně díky uživatelům a jejich zpětné vazbě nebo dalšími funkcemi jako jsou například automatické reporty. V souladu s cíli práce jsou postupně představeny základní pojmy, disciplíny testování a také postupy a metodiky testování využívané v praxi. Nechybí představení předností současných mobilních zařízení a hlavní část, tedy představení nástrojů využívaných ve firmě Alza a jejich možností. Hlavní možnosti a rozdíly jsou shrnuty na závěr v přehledné tabulce.
Výběr opensource nástroje pro správu testů
Tauer, David ; Ženíšek, Jan (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na výběr open source nástroje pro správu testů pro malý vývojářský tým působící v prostředí středně velké softwarové firmy, která se zabývá vývojem vlastního produktu. Cílem je na základě kritérií přizpůsobených konkrétní společnosti vybrat nejvhodnější nástroj pro správu testů. K dosažení tohoto cíle je nejprve vhodné popsat obecně testování softwaru, jako například životní cyklus a typy testů, dále také vymezit pojmy používané v práci. V dalších kapitolách je popsána společnost, pro kterou je nástroj vybírán s důrazem na současný způsob testování a případné specifické zvyklosti při testování v této společnosti. Následuje přehled nástrojů, ze kterých je vybíráno spolu s popisem jednotlivých kritérií výběru a metodou jejich vyhodnocení. Poté je proveden samotný výběr nejvhodnějšího nástroje a závěrem zhodnocení provedeného výběru. Výběr popisovaný v této práci a případné následné nasazení určeného nástroje dopomůže, společně s dalšími probíhajícími změnami, ke zlepšení oblasti testování a tím ke zvýšení kvality produktu dodávaného zákazníkům.
Využití HTML5 pro tvorbu 2D her
Dědek, Martin ; Ženíšek, Jan (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Cílem práce je zpracovat možnosti využití HTML5 pro vývoj 2D her. Práce začíná teoretickou částí, kde jsou definovány základní pojmy a představeny technologie dostupné v HTML5, které jsou pro tvorbu her využitelné. Zde se práce soustředí hlavně na element canvas a možnosti herního ovládání. Na tento teoretický úvod navazuje stručný přehled nejpoužívanějších frameworků a knihoven. Všechny poznatky jsou uvedeny v kontext v praktické částí, která se zabývá vlastním návrhem a implementací jednoduchých her. Každá hra využívá jiný postup nebo technologii, popsanou v teoretické části. Jedna z her slouží jako ukázka práce s frameworkem Phaser.
Vývoj 3D her ve frameworku Unity
Kovářík, Stanislav ; Ženíšek, Jan (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit uživatelskou příručku pro tvorbu 3D hry ve vývojovém prostředí Unity. Tohoto cíle je dosaženo postupným vyložením základních pojmů dané problematiky, následným popsáním vlastností prostředí a práce s ním a na závěr podrobným postupem při vývoji hry. Přínosem této práce je vytvořená uživatelská příručka v češtině, která koresponduje s nejnovější verzí 5.6 prostředí Unity 3D. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část začíná rešerší již hotových prací, tištěných publikací a webových zdrojů zabývajících se tématem vývoje her v Unity. Následně vykládá čtenáři význam důležitých pojmů s vývojem her spojených. Praktická část popisuje jednotlivé prvky, se kterými prostředí pracuje a na příkladu tvoření 3D hry se čtenář dozví, jak spolu tyto prvky komunikují.
Rozšíření metodiky MMSP pro vývoj moderních webových aplikací
Bárta, Jan ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Ženíšek, Jan (oponent)
Vývoj webových aplikací jazyce JavaScript se poslední dobou posouvá velmi rychle kupředu. Naopak metodiky pro vývoj aplikací často vznikali dávno před tím, než se JavaScript stal tak populární a nemusí tak reflektovat potřeby vyplívající z vývoje aplikací s jeho použitím. Tato práce se zabývá příležitostmi, potřebami a úskalími, které přináší vývoj moderních webových aplikací a jejich zakomponování do Metodiky pro malé softwarové projekty. Práce definuje, co jsou to moderní webové aplikace, identifikuje praktiky a nástroje, které se při jejich vývoji používají a jak tyto zapadají či nezapadají do původní verze MMSP. Na základě toho pak navrhuje upravenou verzi metodiky pro vývoj moderních webových aplikací.
Panoptical tropes and negotiations between art and politics in Charles Johnson's short fiction
Ženíšek, Jakub ; Procházka, Martin (vedoucí práce) ; Jařab, Josef (oponent) ; Veselá, Pavla (oponent)
Disertační práce: Panoptical tropes and negotiations between art and politics in Charles Johnson's short fiction Abstrakt Tato dizertace se zabývá komplikovaným vztahem mezi ideologií a estetikou v černošské literatuře, přičemž se zaměřuje zejména na způsob, jakým se tento vztah odráží v povídkovém díle Charlese Johnsona. Historický úvod popisuje vývoj tradice ideologické autocenzury v afroamerické literatuře. Ústřední tezí je tvrzení, že afroamerická literatura a její recepce si stále zachovává silný ideologický podtext, který se u ostatní americké literatury v takové míře nevyskytuje. Tento přetrvávající anachronismus patrně nemá jen jedinou příčinu, avšak lze jej vnímat i jako potvrzení skutečnosti, že v historické a kulturní paměti této komunity je stále živá vzpomínka na diskriminační praktiky, jimž byli černoši v mnoha amerických státech vystaveni. Patrně i díky této historické paměti se v afroamerické literatuře stále hojně vyskytují ideologické podtóny, a to jak asimilační tak protestní povahy. Tento prostý argument vysvětluje, proč se do černošské prózy i nadále vtírají ideologická témata. Toto ještě umocňuje skutečnost, že i akademická a kritická veřejnost často hodnotí černošskou literaturu podle neliterárních kritérií, což lze též vnímat jako pokračování historického trendu. Politika a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 323 záznamů.   začátekpředchozí179 - 188dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.