Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The First World Social Media War: Impacts of Social Media Networks on the Russo-Ukrainian War
Ženíšek, Jan ; Střítecký, Vít (vedoucí práce) ; Špelda, Petr (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl prozkoumat možný dopad sociálních sítí na válčení. Především z hlediska aplikace sociálních sítí jako doplňkového nástroje v rámci konvenčního válčení. Výzkum je založen na vývoji prvního roku ruské invaze na Ukrajinu. Hlavním zdrojem dat pro analýzu jsou informace o autorech a jejich tweetech ze sociální sítě Twitter. Pro účely výzkumu byl vyvinut vlastní algoritmus sběru dat pro získání vzorku více než dvou milionů tweetů, které byly publikovány v souvislosti s rusko-ukrajinskou válkou, nebo tweetů, které dále interagovaly s takovým obsahem. Shromážděná data z Twitteru jsou analyzována volumetrickou analýzou v kontextu dvou dalších open source datasetů obsahujících informace o jednotlivých útocích obou válčících stran a objemu mezinárodních darů Ukrajině. Data získána z Twitteru se dále zpracovávají pomocí analýzy sociálních médií. Cílem je identifikování klíčových jednotlivců a skupin v sociální síti pomocí betweenness centrality a modularity optimization. Práce dochází k závěru, že sociální sítě mají potenciál ovlivnit široké publikum a tím mobilizovat mezinárodní podporu. Dále výzkum objevil důkazy, že zvýšená aktivita na sociálních sítích účinně monitoruje bitvy v reálném čase a může dokonce naznačovat nadcházející střety v určité oblasti.
Vývoj moderních webových aplikací
Nezdara, Vojtěch ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Ženíšek, Jan (oponent)
Vývoj webových aplikací se za posledních několik let razantně změnil. Tato práce je zaměřena na změnu postupů ve vývoji webových aplikací a technologie s nimi spojenými. Hlavním cílem je popsat aktuální stav vývoje webových aplikací a vytvoření moderní aplikace. Dílčími cíli je popsání historického vývoje technologií pro webové aplikace, porovnání vhodnosti dříve běžných technologií pro moderní web a představení technologií nových, včetně jejich použití. V teoretické části je popsán historický vývoj webových aplikací, technologií pro uživatelská rozhraní a technologií pro serverovou část webových aplikací. Větší důraz je věnován uživatelským rozhraním, jelikož jejich změna je markantnější než u serverové části. Praktická část obsahuje realizaci moderní webové aplikace pro systém METES. Aplikace je vytvořena pomocí JavaScriptové knihovny React a PHP frameworku Laravel. Důraz je kladen na vysvětlení jednotlivých principů moderního vývoje webových aplikací, popsání použitých technologií a jejich integraci. Zdrojový kód vytvořené aplikace je volně dostupný ve veřejném repositáři a je možné ho využít jako základ pro nový projekt.
Využití metody Lean Startup a metodiky MMSP pro vývoj softwarových aplikací
Levý, Jan ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Ženíšek, Jan (oponent)
Diplomová práce Využití metody Lean Startup a metodiky MMSP pro vývoj softwarových aplikací se zabývá vytvořením modelu Lean Startup pro vývoj softwaru, který umožňuje nově zakládaným softwarovým společnostem využít výhod přístupu Lean Startup a zároveň postupovat podle vhodně zvolené metodiky vývoje softwaru, Metodiky pro Malé Softwarové Projekty (MMSP). Teoretická část práce charakterizuje metodu Lean Startup a její součásti, stejně jako navrhuje pomocný model uspořádání těchto součástí. Dále pokračuje popisuje rozšíření metody pomocí techniky Lean Canvas a pojednává o dosavadním využití těchto konceptů v podnikové praxi. Rozebírán je také přístup a určitá kritika soudobých vědeckých prací vůči přístupu Lean Startup, stejně jako dosavadní použití metody pro vytváření společností podnikajících v oblastí vývoje softwarových produktů. Na závěr teoretické části je zařazeno stručné dělení metodik vývoje softwaru a jejich životních cyklů, stejně jako krátká charakteristika metodiky MMSP. Praktická část práce popisuje vytvoření integrovaného modelu Lean Startup pro vývoj softwaru. Tento model vychází především z řízení vývoje podle metodiky MMSP, které uzpůsobuje základní koncepci metody Lean Startup, tedy vytvoření Minimálního životaschopného produktu a jeho následného vylepšování na základě hodnocení přírůstků pomocí měření zpětné vazby od zákazníků. Pro provedení integrace bylo nutné postupně upravit či rozšířit životní cyklus metodiky MMSP, její role, disciplíny i pracovní produkty. Nosnou myšlenkou nových rozšíření byla především implementace řízení získávání zpětné vazby od zákazníků a řízení uživatelské přívětivosti vytvářeného produktu. Dopady této implementace zahrnují vytvoření rolí Koordinátor vykazování inovací a UX designer, odpovídajících disciplín Řízení vykazování inovací a Řízení uživatelské přívětivosti a jejich souvisejících pracovních produktů.
Analýza, návrh a implementace webové aplikace dle metodiky MMSP
Menčík, Michal ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Ženíšek, Jan (oponent)
Bakalářská práce pojednává o analýze, návrhu a implementaci webové aplikace, která si klade za úkol zlepšení dosavadního systému správy praxí studentů vedlejší specializace 4KS na katedře informačních technologií Vysoké školy ekonomické v Praze. Cílem práce je pak vytvoření ukázkového řešení softwarového projektu dle Metodiky pro malé softwarové projekty (MMSP), které může sloužit jako inspirace při řešení obdobných projektů. V první části bakalářské práce jsou nastíněny teoretická východiska této práce, popisující využitou metodiku a technologie. V druhé části se práce zabývá praktickou analýzou požadavků a návrhem samotné aplikace pro správu praxí. Součástí jsou dále i další disciplíny metodiky MMSP jako je architektura, implementace, testování, či řízení samotného projektu. V závěru práce jsou pak shrnuty přínosy práce, včetně zhodnocení použité metodiky.
Vývoj webové aplikace pro zaznamenávání životních cílů
Kašpar, Jakub ; Hradil, Jiří (vedoucí práce) ; Ženíšek, Jan (oponent)
Bakalářská práce upozorňuje na důležitost nastavení životních cílů a zabývá se implementací nástroje pro jejich zaznamenávání. V současné době existuje několik řešení dané problematiky, které jsou velmi populární především v západním světě. Tato řešení jsou již zastaralá nýbrž vznikla před více jak 8 lety a od té doby nedošlo k žádné zásadní inovaci. Díky rychlému vývoji dnešních technologií lze však uživatelům nabídnout daleko jednodušší a uživatelsky přívětivější nástroj pro zaznamenávání životních cílů. Cílem této práce je tedy vytvořit minimální životaschopný produkt (angl. Minimum Viable Product), díky kterému bude zákazník schopen zaznamenávat své životní cíle. K dosažení cíle této práce bylo nejprve nutné vyhledat a srovnat již existující řešení, zvolit vhodná kritéria porovnání a vymezit rozsah implementace vlastního nástroje pro zaznamenávání životních cílů. Dále bylo nutné vybrat vhodné nástroje a technologie, vytvořit wireframy pro otestování uživatelského rozhraní a následně zapracovat poznatky do designu aplikace. Z výsledného designu byl vytvořen návrh struktury dat a následoval samotný vývoj nástroje. Autorův přínos spočívá ve srovnání a zhodnocení vybraných existujících řešení, na základě kterých byly zjištěny určité nedostatky. Na těch bylo zapracováno při tvorbě autorova vlastního nástroje pro zaznamenávání životních cílů.
Testování mobilních aplikací
Mačura, Viktor ; Ženíšek, Jan (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá testováním mobilní aplikace pomocí nástroje pro monitorování a evidenci chyb. Takovýto nástroj pak může napomoci různým vývojářským firmám ve zlepšování jejich aplikace, hlavně díky uživatelům a jejich zpětné vazbě nebo dalšími funkcemi jako jsou například automatické reporty. V souladu s cíli práce jsou postupně představeny základní pojmy, disciplíny testování a také postupy a metodiky testování využívané v praxi. Nechybí představení předností současných mobilních zařízení a hlavní část, tedy představení nástrojů využívaných ve firmě Alza a jejich možností. Hlavní možnosti a rozdíly jsou shrnuty na závěr v přehledné tabulce.
Výběr opensource nástroje pro správu testů
Tauer, David ; Ženíšek, Jan (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na výběr open source nástroje pro správu testů pro malý vývojářský tým působící v prostředí středně velké softwarové firmy, která se zabývá vývojem vlastního produktu. Cílem je na základě kritérií přizpůsobených konkrétní společnosti vybrat nejvhodnější nástroj pro správu testů. K dosažení tohoto cíle je nejprve vhodné popsat obecně testování softwaru, jako například životní cyklus a typy testů, dále také vymezit pojmy používané v práci. V dalších kapitolách je popsána společnost, pro kterou je nástroj vybírán s důrazem na současný způsob testování a případné specifické zvyklosti při testování v této společnosti. Následuje přehled nástrojů, ze kterých je vybíráno spolu s popisem jednotlivých kritérií výběru a metodou jejich vyhodnocení. Poté je proveden samotný výběr nejvhodnějšího nástroje a závěrem zhodnocení provedeného výběru. Výběr popisovaný v této práci a případné následné nasazení určeného nástroje dopomůže, společně s dalšími probíhajícími změnami, ke zlepšení oblasti testování a tím ke zvýšení kvality produktu dodávaného zákazníkům.
Využití HTML5 pro tvorbu 2D her
Dědek, Martin ; Ženíšek, Jan (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Cílem práce je zpracovat možnosti využití HTML5 pro vývoj 2D her. Práce začíná teoretickou částí, kde jsou definovány základní pojmy a představeny technologie dostupné v HTML5, které jsou pro tvorbu her využitelné. Zde se práce soustředí hlavně na element canvas a možnosti herního ovládání. Na tento teoretický úvod navazuje stručný přehled nejpoužívanějších frameworků a knihoven. Všechny poznatky jsou uvedeny v kontext v praktické částí, která se zabývá vlastním návrhem a implementací jednoduchých her. Každá hra využívá jiný postup nebo technologii, popsanou v teoretické části. Jedna z her slouží jako ukázka práce s frameworkem Phaser.
Vývoj 3D her ve frameworku Unity
Kovářík, Stanislav ; Ženíšek, Jan (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit uživatelskou příručku pro tvorbu 3D hry ve vývojovém prostředí Unity. Tohoto cíle je dosaženo postupným vyložením základních pojmů dané problematiky, následným popsáním vlastností prostředí a práce s ním a na závěr podrobným postupem při vývoji hry. Přínosem této práce je vytvořená uživatelská příručka v češtině, která koresponduje s nejnovější verzí 5.6 prostředí Unity 3D. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část začíná rešerší již hotových prací, tištěných publikací a webových zdrojů zabývajících se tématem vývoje her v Unity. Následně vykládá čtenáři význam důležitých pojmů s vývojem her spojených. Praktická část popisuje jednotlivé prvky, se kterými prostředí pracuje a na příkladu tvoření 3D hry se čtenář dozví, jak spolu tyto prvky komunikují.
Rozšíření metodiky MMSP pro vývoj moderních webových aplikací
Bárta, Jan ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Ženíšek, Jan (oponent)
Vývoj webových aplikací jazyce JavaScript se poslední dobou posouvá velmi rychle kupředu. Naopak metodiky pro vývoj aplikací často vznikali dávno před tím, než se JavaScript stal tak populární a nemusí tak reflektovat potřeby vyplívající z vývoje aplikací s jeho použitím. Tato práce se zabývá příležitostmi, potřebami a úskalími, které přináší vývoj moderních webových aplikací a jejich zakomponování do Metodiky pro malé softwarové projekty. Práce definuje, co jsou to moderní webové aplikace, identifikuje praktiky a nástroje, které se při jejich vývoji používají a jak tyto zapadají či nezapadají do původní verze MMSP. Na základě toho pak navrhuje upravenou verzi metodiky pro vývoj moderních webových aplikací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Ženíšek, Jakub
2 Ženíšek, Jaroslav
1 Ženíšek, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.