Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 256 záznamů.  začátekpředchozí170 - 179dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Práce s levorukým žákem na počátku školní docházky
Uhlířová, Petra ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá lateralitou a způsoby její diagnostiky u dětí. Je dělena na část teoretickou, praktickou a přílohovou. Teoretická část pojednává o lateralitě, metodách diagnostikování a metodice práce s levorukým žákem na počátku školní docházky. Cílem zkoumání v praktické části diplomové práce bylo zjistit informovanost o práci s levorukými dětmi mezi studenty učitelství 1. st. ZŠ a učiteli v praxi. Přílohová část diplomové práce obsahuje dotazníky použité pro praktickou část diplomové práce a pracovní listy pro žáky na uvolňování ruky při psaní.
Problematika odkladu školní docházky v Kladně
Fürstová, Jana ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce, která se zabývala problematikou odkladu školní docházky v Kladně, zmapovala kladenský region v období čtyř let, poukazuje na nárůst odkladů školní docházky v roce 2011 o cca šest procent oproti průměru předchozích tří let. Za pomoci zvolených výzkumných metod dotazníkového šetření, pozorování a analýzy získaných dat jsme potvrdili stanovenou hypotézu, že nejčastěji oslabenými složkami osobnosti u dětí v Kladně jsou sociální zralost, která upozornila hlavně na problémy spojené se sebeobsluhou a navazováním kontaktů s vrstevníky a psychická zralost, která poukazuje na to, že se u dětí nejčastěji objevují řečové nedostatky a neschopnost soustředit se na školní výuku. Dále jsme došli k závěru, jenž poukazuje na to, že odklad školní docházky bývá častěji udělen chlapcům, což uvádí i teorie (Langmeier, J., Krejčířová, D. 2006 a ÚIV). Důležitý však je měsíc narození, který také rozhoduje o vstupu do první třídy. Proto jsme v závěru práce, která obsahuje celkové shrnutí, upozornili na problematické oblasti a navrhli další možná témata, která je třeba podrobit následnému zkoumání.
Vliv metod RWCT na rozvoj vybraných komunikačních dovedností dítěte předškolního věku
Halamová, Hana ; Šmejkalová, Martina (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá rozvojem slovní zásoby dětí předškolního věku. Zaměřuje se na řeč jako takovou. Na její vývoj v souvislosti s myšlením a na vývoj z ontogenetického hlediska. Dále mapuje pohled na vývoj řeči v minulosti a v současné době. Pak následuje část, která se zabývá programem RWCT. Práce se snaží nastínit základní myšlenky tohoto programu a jeho uplatnění v mateřské škole. Pokouší se přiblížit nové přístupy a metody v rozvoji jazyka a řeči a nastínit základy tohoto programu. Diplomová práce se dále zabývá porovnáním tohoto programu s programem Začít spolu, jenž z programu RWCT vychází. Dalším bodem práce bylo porovnání cílů programu RWCT a Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, kde je poukázáno na návaznost programu RWCT s cíli Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání . V praktické části diplomová práce zjišťuje na vzorku dvou mateřských škol, zda má použití metod RWCT v mateřské škole kladný vliv na rozvoj vybraných komunikačních dovedností dítěte předškolního věku. Zaměřuje na využití konkrétních metod programu RWCT v mateřské škole. Diplomová práce si klade za cíl dokázat, že metody programu RWCT kladně podporují celkové komunikační dovednosti a schopnosti dětí předškolního věku.
Názory současných matek na výchovu a vzdělání dětí mladších tří let
Baxová, Alena ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce s názvem "Názory současných matek na výchovu a vzdělání dětí mladších tří let" mapuje a popisuje služby denní péče o děti do tří let v České republice v kontextu rodinné politiky našeho státu a Barcelonských cílů. Přibližuje i současné vzdělávací možnosti dětí mladších tří let ve vybraných státech Evropské unie s ohledem na jejich rodinnou politiku. Součástí diplomové práce je výzkumné šetření zaměřené na problematické otázky týkající se výchovy a vzdělání dětí do tří let, jehož cílem bylo zjistit, jaké jsou konkrétní názory a postoje výzkumného souboru 75 matek s dětmi do tří let, vůči rodinné a nerodinné péči v regionu Mladá Boleslav a okolí. Současně se zaměřuje na to, jaké možnosti rané péče o děti matky nejčastěji využívají a jaké důvody je k tomu vedou. Praktickou částí diplomové práce bylo rovněž zjišťováno, povědomí matek o možnostech denní péče o děti do tří let, včetně jejich osobního postoje k jeslím. Harmonizace pracovních a rodinných rolí je v současné době diskutovaným tématem nejen u nás, ale i v celoevropském měřítku. Vedle stoupající míry porodnosti a vysokého poddílu zaměstnaných žen, hraje klíčovou roli i nastavení českých rodin na dvojí příjem, což je stále častěji spojováno s nedostatkem institucí pečujících o děti do tří let. Výzkumným šetřením byly zjištěny...
Rodiče, stát a mateřská škola
Mašková, Pavla ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Diplomová práce je zaměřena na propojené vztahy mezi rodiči, státem a mateřskou školou. Ústředním bodem pro zkoumání těchto vztahů je dítě předškolního věku a jeho potřeby, na které se zájem těchto institucí obrací. Teoretická část se těmito institucemi zabývá podrobněji, zkoumá vzájemné vztahy mezi nimi s ohledem na potřeby dítěte předškolního věku. Popisuje fungování jednotlivých komplexů. V otázce rodičů a rodiny se zaměřuje na její charakteristiku a současná očekávání rodičů. Dále jsou zde zpracovány otázky státního zajištění předškolní výchovy, zřizování a financování mateřských škol, popisuje historický vývoj mateřské školy jako instituce. Práce se zabývá i charakteristikou dítěte předškolního věku a některými modely potřeb. Empirická část diplomové práce vychází z hypotéz, které jsou zaměřeny na znalost potřeb a přehled o potřebách dítěte předškolního věku ze strany učitelek a rodičů dětí. Dále z hypotéz orientovaných na uspokojování potřeb dítěte v mateřské škole s ohledem na individualitu jedince a na to, zda vyhlášky spojené s mateřskou školou jsou v souladu s potřebami dětí. Získané výsledky výzkumného šetření práce porovnává se skutečnou situací předškolní výchovy. Klíčová slova: dítě předškolního věku, rodiče, mateřská škola, potřeby dítěte předškolního věku, stát,...
Dítě mladší 3 let v mateřské škole
Ryšavá, Jitka ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
RYŠAVÁ, J. Dítě mladší 3 let v mateřské škole. Praha 2012. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta. Katedra primární pedagogiky. Vedoucí práce E. Opravilová. Práce sledovala specifiku výchovně vzdělávací práce mezi 2-3 rokem věku dítěte v prostředí běžné mateřské školy. Teoretická část se opírá o vývojově psychologickou charakteristiku tohoto období. Sledovala vliv rané interakce matka - dítě, vliv rodinného prostředí a vliv dalších faktorů na separaci dítěte od matky a následnou adaptaci a socializaci v prostředí mateřské školy. Výzkumné šetření zahrnuje případové studie 6 vybraných dvouletých dětí (pozice dítěte), 24 rodičů vybrané MŠ (pozice rodičů) a 51 mateřských škol (pozice učitelky). Výzkum sledoval vliv specifických klíčových faktorů, ovlivňujících průběh adaptace a socializace dítěte mladšího 3 let v prostředí mateřské školy, včetně předpokládaného klíčového vlivu chronologického věku dítěte. Dále sledoval a vymezil podmínky mateřských škol v oblasti legislativní, personální a organizační, při jejichž splnění je možné považovat edukaci dítěte mladšího 3 let v prostředí mateřské školy za vhodnou. Závěr práce obsahuje doporučení týkající se stimulace vývoje dítěte mladšího 3 let jak v prostředí rodinném, tak v prostředí mateřské školy, včetně vlastního návrhu...
Tradice a rituály v rodině a MŠ jako východisko hodnotvorné orientace dítěte předškolního věku
Průšová, Ivana ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá z teoretického hlediska současností a postavením jednotlivých generací v širší, vícegenerační rodině. Zásadním objektem v tomto výzkumu je předškolní dítě a jeho vztahy a vazby k rodinným příslušníkům, kteří zaujímají v jeho výchově a socializaci zásadní místo (rodina a její proměny, právní normy, prorodinná politika, mravní výchova, úloha prarodičovství, význam funkční rodiny pro rozvoj dítěte). V empirické části práce je popsán výzkum, který mapuje způsob a průběh oslav významných svátků ve vícegeneračních rodinách s odlišnou sociální úrovní, vzdělaností a rozdílným výchovným prostředím. Zkoumá tak, jaká je role nejstarší generace v předávání tradic a specifických rodinných zvyklostí dalším generacím a jakou roli při realizaci rodinných oslav zaujímají jednotliví příslušníci ve společně žijící vícegenerační rodině. Klíčová slova: vícegenerační rodina, soužití, rodičovství, prarodičovství, tradice, rituály.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 256 záznamů.   začátekpředchozí170 - 179dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.