Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 172 záznamů.  začátekpředchozí153 - 162další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Obecné pojetí sebevražednosti se zaměřením na lidi v krizové situaci
Machková, Tereza ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Diplomová práce "Obecné pojetí sebevratednosti se zaměřením na lidi v krizové situaci." pojednává o vymezení pojmu sebevražda, také vymezení pojmu sebepoškození a krizová situace. Historický pohled na sebevraždu a pohled z různých vědních oborů, kteří se tématu sebevražda dotýkají. Velmi důležitou součástí je statistické zhodnocení. V praktické části jsou uvedeny rozhovory, které jsou vedené se skupinou lidí ve vězení a na vozíku. Shrnutí rozhovorů a pocitů, které vyplynuli ze setkání s respondenty. Zhodnocení pocitů a postojů k sebevraždě, lidí, kteří prošli "krizovou" situací.
Osoby s kognitivním deficitem v důsledku schizofrenie jako cílová skupina speciální pedagogiky
Furmaníková, Lada ; Vágnerová, Marie (vedoucí práce) ; Stejskal, Bohumil (oponent) ; Šiška, Jan (oponent)
Tato disertační práce byla věnována problematice kognitivního deficitu při schizofrenii u osob využívajících pobytovou sociální službu Domov se zvláštním režimem. Kognitivní deficit, který vzniká v důsledku schizofrenie, přetrvává i v období remise nemoci a je charakterizován sníženými schopnostmi v oblasti paměti, pozornosti a exekutivních funkcí. Deficit je poměrně resistentní vůči všem aktuálně užívaným intervencím a zároveň je klíčovým prediktorem úrovně sociálních a adaptivních dovedností a schopnosti uplatnit se v běžném, každodenním životě.
Analýza faktorů selhání chlapců adolescentního věku
Klinger, Roman ; Vágnerová, Marie (vedoucí práce) ; Janošová, Pavlína (oponent)
V této diplomové práci se zabývám sociálním selháním chlapců adolescentního věku. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části podrobně vymezuji pojem adolescence, identitu mladistvých, socializaci těchto adolescentů a sociální selhání. Kapitola Adolescence je zaměřena na samotný vývoj tohoto období, hovoří o tělesné proměně, emočním vývoji, apod. V kapitole Identita najdete definici identity a vztahové vlastnosti mladistvých. V Kapitole Socializace jsou uvedeny normy chování, dále potom začlenění jedinců do vrstevnických skupin a nebezpečí některých extremistických skupin. Kapitola Sociální selhání hovoří o poruchách chování či osobnosti, dále o negativním vlivu alkoholu a drog na mladistvé a v závěru o delikvenci, kriminalitě adolescentních chlapců a jejich cestě do výchovných ústavů. V praktické části najdete analýzu faktorů selhání chlapců adolescentního věku. Jsou zde uvedeny tři grafy, které poukazují na okolnosti, které mladistvé chlapce přivádějí do výchovného ústavu. V praktické části je také uvedena ilustrační kasuistika typického klienta výchovného ústavu.
Užití prvků Gestalt terapie v pedagogicko - psychologickém poradenství s důrazem na vývoj poradenského procesu
Pavlas Martanová, Veronika ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Rigorózní práce Užití prvků Gestalt terapie V pedagogicko - psychologickém poradenství s důrazem na vývoj poradenského procesu ukazuje, jak lze obohacovat praxi dětského poradenského psychologa o prvky psychoterapie. Tato práce mapuje teoreticky i prakticky na podkladě české i zahraniční literatury poradenský proces na půdě pedagogicko - psychologické poradny. Zkoumá legislativní i terminologické problémy a zaměřuje se blíže na vztah mezi poradenskou psychologii a psychoterapií. Popisuje proces poradensví a jeho fáze, věnuje se jednorázovým konzultacím stejně jako dlouhodobější poradenské spolupráci individuální i skupinové. Teoreticky vysvětluje základní principy Gestalt terapie, aby následně předvedla jejich užití v praktické části rigorózní práce. Zabývá se vznikem a kořeny Gestalt terapie i její současnou podobou. Vymezuje základní prvky Gestalt terapie: setrvání V "teď a tady", autenticitu, teorii pole, figuru a pozadí, práci s uvědoměním, kontaktní cyklus, definici psychického zdraví, otázky odpovědnosti a sebepodpory, metody, nástroje, cíle, indikaci i nejčastější kritiku Gestalt terapie. Praktická část sleduje jednorázová setkání, individuální i skupinovou poradenskou terapii očima Gestalt terapeuta. Demonstruje užití konkrétních prvků Gestalt terapie na dvou individuálních a jedné skupinové...
Vnímání školních problémů a způsoby jejich zvládání u dětí staršího školního věku
Peřinová, Piia ; Mazáčová, Nataša (oponent) ; Vágnerová, Marie (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o vnímání školních problémů a způsoby jejich zvládání u dětí staršího školního věku.
Pojetí ideálu ženy a muže v naší společnosti
Marciszová, Alice ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Tato práce je věnována pojetí ideálu ženy a muže v naší společnosti. Domnívám se, že problematika ideálů se lidí dotýká více než by si někteří mohli myslet anebo si byli ochotni přiznat. Zejména osobní ideál je věcí týkající se v podstatě každého člověka, protože se vztahuje k výběru partnera. Také společenský ideál rozhodně nestojí na okraji zájmu. I když si to mnozí možná neuvědomují, vůči mediálním obrazům se nějak vymezují. Nezáleží na tom, jestli je kritizují či s nimi souhlasí a podléhají jim anebo je ignorují. Každý z těchto postojů znamená, že se člověk s těmito obrazy setkal a proto bylo nutné si na věc utvořit nějaký názor. Na základě této domněnky jsem se rozhodla výzkumem ověřit, jak se k této problematice staví studenti vysokých škol, resp. jak si představují svého partnera a jak vnímají společenský ideál.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 172 záznamů.   začátekpředchozí153 - 162další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.