Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 267 záznamů.  začátekpředchozí150 - 159dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediální výchova ve výuce cizích jazyků v českých školách
Svítilová, Tereza ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šťastná, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá průřezovým tématem mediální výchova (MV) a jeho zařazením do výuky cizích jazyků v českých školách. Cílem práce je zjistit, jaké je teoretické ukotvení tohoto propojení v kurikulárních dokumentech platných v ČR, tedy v RVP a ŠVP, a dále, jak toto spojení vypadá v praxi. Z toho důvodu byli osloveni učitelé základních, středních odborných škol a gymnázií, kteří se účastnili kvalitativních rozhovorů, jejichž cílem bylo zjistit jednak podvědomí učitelů o MV, jakým způsobem MV do své výuky zařazují a kterých metod k tomu využívají. Žáci těchto škol pak byli osloveni formou dotazníku, který zjišťoval, zda studenti považují MV za přínosnou, jaká média ve výuce využívají a která témata by je v souvislosti s MV zajímala. Sekundárním cílem bylo zjistit, jaké jsou zvyklosti žáků ve vztahu k cizojazyčným médiím. Z analýzy RVP vyplynulo, že školy nemají povinnost zařazovat MV do cizích jazyků, ani z hlediska Doporučených očekávaných výstupů nebyly nalezeny okruhy, které by bylo nutné zařadit do cizích jazyků. Nicméně analýzou ŠVP bylo zjištěno, že školy MV zpravidla integrují do velkého počtu předmětů, jsou jimi i cizí jazyky. O konkrétní podobě rozhoduje pedagog - bylo prokázáno, že jeho postoj vůči MV je dán zejména třemi faktory - aprobací, věkem a osobním zájmem o mediální...
Využívání médií a digitálních technologií ve vzdělávání se zaměřením na učitele ZŠ MČ Praha 7
Novák, Jakub ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Lucký, Jakub (oponent)
Konec 20. století je začátkem výrazného pokroku v oblasti digitálních technologií. Moderní technologie nám usnadňují každodenní činnosti, podporují efektivnější pracovní výkony a jsou zdrojem zábavy pro všechny věkové kategorie. Vliv, který na nás a naše okolí mají, je veliký, a proto bychom jim měli věnovat pozornost. Zvláště v případě dětí, které jsou v kontaktu s digitálním světem od svého narození. Tato práce vznikla se záměrem průzkumu, zda české základní školství vnímá digitální změny ve společnosti a reaguje na ně. Kromě teoretické části, která se věnuje obecnému přehledu z oblasti digitálního světa (média, kyberprostor, virtuální realita) a konkrétnímu stavu vybavení a využívání moderních technologií ve vzdělávání, se výzkumná práce zaměřuje na využívání technologií v praxi. Podrobně zkoumá počítačovou gramotnost učitelů veřejných základních škol z městské části Praha 7, jejich postoj k digitálním technologiím a ověřuje, zda jsou učitelé připraveni na stále rychlejší tempo technologických inovací, aby byli schopni poskytnout svým studentům co nejlepší přípravu do života.
Externí firemní periodika neboli palubní časopisy dopravců působících v České republice
Kestřánková, Iva ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce pojednává o současných palubních časopisech dopravců působících v České republice. Palubní časopisy, řadící se mezi externí firemní periodika, jsou zasazeny do kontextu marketingové a mediální komunikace a následně definovány na základě distinktivních obsahových a formálních znaků i komunikačních cílů. V rámci diplomové práce je analyzováno celkem sedm současných palubních časopisů (Review, Travel Service Magazine, ČD pro vás, Žlutý, LEO Express, Leopold a Můj vláček). Metodickým východiskem práce je kvalitativní metoda analýzy textu, konkrétně dvě dílčí výzkumné metody: deskripce a srovnávání. U jednotlivých časopisů byla hodnocena tematická struktura, grafické zpracování a jazyková úroveň, zároveň byl zmapován historický vývoj a způsob distribuce. Část analýzy byla rovněž věnována vzájemnému propojování reklamního a redakčního obsahu, které bylo zkoumáno prostřednictvím analýzy rámcování. Závěry kvalitativní analýzy byly doplněny o výstupy subjektivního čtenářského porovnání zkoumaných periodik, získané formou dotazníkového šetření.
Didaktický potenciál časopisu Mateřídouška při realizaci mediální výchovy na prvním stupni základní školy
Valná, Martina ; Šťastná, Lucie (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce se zabývá didaktickým potenciálem časopisu Mateřídouška, zejména možnostmi jejího uplatnění při realizaci mediální výchovy na prvním stupni základní školy. První část práce se zaměřuje na teoretické poznatky týkající se psychického vývoje dítěte, čtenářské i mediální gramotnosti a mediální výchovy jako jednoho z průřezových témat Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. V druhé části práce je provedena stručná analýza časopisů pro děti mladšího školního věku. Následně se práce věnuje nejdéle vycházejícímu časopisu pro děti mladšího školního věku - časopisu Mateřídouška. Při analýze jsou využity poznatky představené v teoretické části práce. Důraz je při analýze kladen především na didaktický potenciál Mateřídoušky. Cílem práce je zjištění, zda by mohlo být periodikum Mateřídouška využito při realizaci mediální výchovy na prvním stupni základní školy.
YouTube komunita: sponzorství a partnerství na YouTube
Dvořáková, Šárka ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Huněk, Filip (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl seznámit čtenáře s fenoménem YouTube komunity a blíže jim představit některé vybrané marketingové strategie s touto komunitou související. Práce se dopodrobna věnuje otázkám partnerství a sponzorství na YouTube a řeší jejich smluvní podmínky, využití i efektivnost. Tato teoreticky zaměřená práce slouží k získání povědomí o celkovém fungování této sociální sítě, o jejím vzniku a vývoji, současných trendech, a v závěru nabízí také pohled na možnosti jejího budoucího využití. Snaží se odpovědět na základní otázky týkající se monetizace YouTube obsahu a vlivu osobností zde působících na komunitu jejich fanoušků. První část práce čerpá z dostupné české i zahraniční literatury a poskytuje zevrubný pohled na důležité faktory podílející se na vzniku a dlouhodobém fungování této sítě, jak je chápáno a vykresleno v odborné literatuře. Druhá část práce pak obsahuje praktické ukázky zmíněných fenoménů pomocí několika případových studií. Závěr práce se snaží spojit nadnesená témata do jednoho celku a umožnit tak čtenáři získat vhled do marketingových aktivit na YouTube. Po přečtení práce by měl čtenář být schopen lépe analyzovat originální obsah sdílený na této síti.
Diverzita v redakci: novinář z řad etnické/národnostní minority v celostátních médiích České republiky
Matejová, Adéla ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá charakteristikou novináře, který se řadí k etnické/národnostní menšině, v redakcích celostátních médií v České republice. Jejím cílem je vysvětlit, jak chápou menšinoví novináři v České republice svoji profesní roli a jaký vliv má na jejich profesní sebepojetí a uplatnění v redakci etnická identita. Práce si rovněž klade za cíl zjistit, do jaké míry jsou v redakcích uplatňovány principy diversity managementu a jak je nadřízení menšinových novinářů sledují a hodnotí. Teoretická část práce se zaměřuje na profesionalizaci povolání novináře a jeho profesní roli a konstruování identity a etnické identity menšinového novináře v rámci redakce. Rovněž práce představuje prvky diversity managementu a jeho aplikaci v redakcích médií. V empirické části výzkumu je analýzou rozhovorů zhodnocena nejen konstrukce a interakce profesní a etnické identity samotného novináře v českých médiích, jeho působení v redakci, ale rovněž náhled nadřízených a aplikace principů diversity managementu v oblasti redakcí celostátních médií České republiky. Práce pokrývá oblast tištěných a audiovizuálních médií Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Školní rozhlasové vysílání jako prostředek k rozvoji mediální gramotnosti
Kasperová, Nikola ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Chudoba, David (oponent)
Bakalářská práce s názvem Školní rozhlasové vysílání jako prostředek k rozvoji mediální gramotnosti se zabývá tvorbou školního rozhlasu a rádia v kontextu mediální výchovy. Konkrétně se zabývá postavením produkčních činností v mediální výchově a jejich očekávaným výstupům a klade důraz na školní rozhlas a rádio. V teoretické části práce je nejdříve krátce charakterizováno ukotvení mediální výchovy v českém pedagogickém systému se zaměřením na koncept learning by doing. Poté se již konkrétně věnuje školnímu rádiu, jeho historii, technické a personální stránce jeho fungování. Kromě toho se práce zamýšlí i nad metodickou podporou pro učitele a tvůrce školních rádií vůbec, navíc přináší stručnou charakteristiku vybraných zahraničních projektů, které se metodickou podporou zabývají. Praktickou část práce tvoří data získaná z rozhovorů s redakcemi školního rozhlasu a rádií na školách v České republice. Zejména je zaměřena na praktickou stránku jejich fungování a na kompetence, které žáci podílející se na tvorbě školního rádia, mohou získat. Závěrem je provedeno srovnání těchto dovedností a zkušeností s očekávanými výstupy produkčních činností v mediální výchově.
Mediální výchova pohledem studentů
Mrázková, Eliška ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Chudoba, David (oponent)
Mediální výchova je zaměřena na systematické zvyšování mediální gramotnosti a ve většině vyspělých států je zařazena do systému vzdělávání na různých stupních školských institucí. Cílem bakalářské práce je přinést odlišný pohled na problematiku mediální výchovy, a to konkrétně ze strany studentů. Práce je věnována výuce mediální výchovy a zároveň měla poskytnout vhled do situace na konkrétním gymnáziu. Teoretická východiska popsaná v první kapitole práce poskytují základní přehled spojený s vymezením elementárních pojmů a přiblížením současné podoby a stavu mediální výchovy. Stěžejní část práce tvoří výzkum postavení mediální výchovy na středních školách. Konkrétní výzkum byl realizován na Gymnáziu Třebíč, kde uplatňují výuku mediální výchovy formou dobrovolně volitelného semináře pro studenty. Výzkum byl proveden kvalitativní metodou ohniskových skupin mezi studenty třetího a čtvrtého ročníku gymnázia. Souběžně s kvalitativním výzkumem byl realizován kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření mezi studenty druhého ročníku gymnázia. Spojení obou zvolených metod zajistilo vyšší objektivnost výzkumu a přineslo ucelenější a přesnější závěry. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Rizika internetového prostoru se zaměřením na dětského uživatele
Firbacherová, Pavla ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Cílem práce je zmapovat teoretické znalosti dětského uživatele o rizicích internetového prostoru. Zabývá se problematikou kyberšikany, kyberstalkingu, sextingu a kybergroomingu v nejmladším městě České republiky, v Milovicích. Seznamuje s projevy rizikového jednání, kterým dívky a chlapci z druhého stupně tamějších základních škol nejčastěji čelí a kterých se dopouštějí. Zkoumá, jak vnímají rizika internetu a jak důvěřují cizím osobám na síti. Zjišťuje, jestli navazují vztahy s neznámými lidmi na internetu, se kterými se případně seznamují v reálném světě, u koho by v případě potřeby hledali pomoc a jestli znají některé projekty zaměřené na internetovou bezpečnost. Pro práci je klíčové vymezení rizikových faktorů nových médií a specifik dětského uživatele. S riziky kyberprostoru přibližuje související českou legislativu a nastiňuje profily agresorů a obětí. Na reálných případech poukazuje na možné následky internetové kriminality. Seznamuje s nástroji, projekty a přístupem dětí i rodičů, které pomáhají s prevencí a minimalizací rizik. Empirická část práce je řešená kvantitativní metodou. V závěru porovnává výsledky výzkumu s obdobným celorepublikovým výzkumem Kamila Kopeckého z Univerzity Palackého v Olomouci.
MOOC (Massive Open Online Course)
Všetíček, Adam ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šírová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce MOOC (Massive Open Online Course) se zabývá problematikou edukačního potenciálu médií se zaměřením na novodobý fenomén ve vzdělávání - masivní online kurzy. Mapuje jejich vývoj, hodnotí výhody online vzdělávání a zjišťuje rozdíly mezi absolventy masivních online kurzů v České republice a v zahraničí pomocí dotazníkové metody. Předmětem práce je rovněž zdokumentovat, co předcházelo masivním online kurzům skrze vývoj a definování distančního vzdělávání, e-learningu a celoživotního vzdělávání. Čtenáři jsou také seznámeni s výhodami a nevýhodami masivních online kurzů v porovnání s klasickým vzděláváním. V závěru práce jsou shrnuta veškerá zjištění, výsledky výzkumu a nastíněny možnosti dalšího vývoje MOOC. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 267 záznamů.   začátekpředchozí150 - 159dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.