Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Konstrukce člověka a společnosti v rámci učebnic pro základní školy
Kroneislová, Adéla ; Lütke Notarp, Ulrike (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Cílem zkoumání této bakalářské práce Konstrukce člověka a společnosti v rámci učebnic pro základní školy je analýza a rekonstrukce obrazu české národní identity, které je přítomna v českých učebnicích pro základní školy. Práce je rozdělena na tři hlavní části: teorie, metodologie a závěrečný výzkum. Teoretická část obsahuje vědecký rámec diskurzivní analýzy, učebnicového textu jako zdroje přenosu kolektivní identity, koncepty kultury a chápání národa, které jsou významné pro rekonstrukci národní identity, jež je předávána žákům během studia. K docílení výzkumu je využívána metoda lingvistické diskurzivní analýzy, která umožňuje identifikaci základních elementů diskurzu. Ve výzkumné části jsou detailně rozepsané typologie výzkumu a nálezy, které byly učiněny. Za pomoci získaných dat z provedené analýzy učebnic je následně vytvořen obraz české národní identity a jsou vytyčeny hlavní hodnoty na kterých je česká národní identita založena. V závěru práce jsou zmíněny další možné postupy pro rozšíření výzkumu a celkové shrnutí procesu práce.
Mediální gramotnost v digitálním věku: Etnické a národnostní stereotypy v médiích a jejich vliv na středoškolskou mládež
Truhlářová, Jana ; Kárníková, Lydie (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem médií na mládež a zkoumá je na případu etnických a národnostních stereotypů v médiích. Prostřednictvím kvantitativní metody dotazníkového šetření distribuovaného mezi studenty středních škol na Karvinsku zkoumá způsoby konzumace médií, zkušenosti s mediální reprezentací etnických a národnostních menšin a zároveň postoje k reprezentované realitě. Současně zkoumá, jak sami studenti vnímají vliv médií a jaké nástroje mediální a digitální gramotnosti znají nebo sami využívají. Teoretická část práce se zaměřuje na současný stav problematiky vlivu médií na mládež, teorii etnických a národnostních stereotypů a digitální gramotnost. Praktická část se věnuje analýze a prezentaci výsledků dotazníkového šetření.
Dopad pandemie koronaviru na mediální návyky studentů IKSŽ na FSV UK
Zaškolná, Jana ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Tato práce se zabývá mediálními návyky a způsoby používání internetu v kontextu dnešní doby. Uživatelé se stále častěji potýkají s problematickými způsoby užívání internetu, které mohou vést k negativním dopadům na různé oblasti života. V rámci této práce se zaměřuji na kompulzivní užívání internetu podle Škály kompulzivního užívání internetu (CIUS) jakožto standardizovaného nástroje pro měření kompulzivity online. Věnuji se také dopadům problematického užívání internetu na produktivitu, spánek a psychické zdraví uživatelů. Řešením, jak negativním následkům problematického užívání internetu zamezit, je kontrolované užívání médií, kdy uživatel na základě seberegulace používá média ku svému prospěchu a ve zdravé míře. Uvedené teoretické oblasti aplikuji při výzkumu mediálních návyků studentů IKSŽ na FSV UK (Institutu komunikačních studií a žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy), kdy pomocí dotazníkového šetření zjišťuji, zda se studenti potýkají s problematickým užíváním internetu (konkrétně s kompulzivním užíváním internetu podle CIUS) a s dopady užívání internetu na tři oblasti života (produktivitu, spánek a psychické zdraví). Dále zjišťuji, zda u studentů dochází k seberegulaci mediálních návyků. Výsledky výzkumu ukázaly, že větší část studentů vykazuje nízkou či průměrnou míru...
Konstrukce francouzské národní identity v učebnicích pro děti
Ahossey, Chantal ; Lütke Notarp, Ulrike (vedoucí práce) ; Supa, Markéta (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut komunikačních studií a žurnalistiky Diplomová práce 2021 Chantal Ahossey UNIVERZITA KARLOVA FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut komunikačních studií a žurnalistiky Mediální studia Konstrukce francouzské národní identity v učebnicích pro děti Diplomová práce Autor práce: Chantal Ahossey Studijní program: Mediální studia Vedoucí práce: PhDr. Ulrike Lütke Notarp, Ph.D. Rok obhajoby: 2021 Prohlášení 1. Prohlašuji, že jsem předkládanou práci zpracovala samostatně a použila jen uvedené prameny a literaturu. 2. Prohlašuji, že práce nebyla využita k získání jiného titulu. 3. Souhlasím s tím, aby práce byla zpřístupněna pro studijní a výzkumné účely. V Praze dne 15. dubna 2022 Chantal Ahossey Bibliografický záznam AHOSSEY, Chantal. Sociální konstrukce francouzské národní. Praha, 2021. 63 s. Diplomová práce (Mgr.). Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií. Vedoucí diplomové práce PhDr. Ulrike Lütke Notarp, Ph.D. Rozsah práce: 135 595 Abstrakt Předmětem zkoumání diplomové práce Konstrukce francouzské národní identity v učenicích pro děti je popsat na jakých základech je vystavěna aktuální francouzská národní identita, vyobrazená ve francouzských učebnicích historie a občanské výchovy pro základní školy a gymnázia. Teoretická část...
Vývoj mediálního obrazu Slováků a Slovenska v českém tisku v letech 1993 až 2018
Florián, Pavel ; Lütke Notarp, Ulrike (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá vývoj mediálního obrazu Slováků a Slovenska v českých tištěných médiích po 1. lednu 1993. Za tímto účelem si za klade za cíl najít odpověď na otázku: Co se za 25 let od rozdělení Československa změnilo v tom, jak se česká tištěná média dívají na Slováky a Slovensko? Mediální obraz Slováků a Slovenska v českém tisku je rekonstruován vždy prostřednictvím kvantitativní i kvalitativní obsahové analýzy, a sice ve vybraných tříměsíčních úsecích v letech 1993, 1998, 2004 a 2018. Jde o úseky související s událostmi, které jsou pro Slováky a Slovensko po rozdělení České a Slovenské Federativní Republiky obecně vnímány jako významné. Mediálním obrazem je míněn pohled na Slováky a Slovensko tak, jak je vidí český tisk. Na základě provedených obsahových analýz, respektive jejich výsledků, diplomová práce charakterizuje dílčí mediální obrazy Slováků a Slovenska v českém tisku v jednotlivých obdobích. Tyto mediální obrazy poté vzájemně porovnává a přibližuje tak celkový vývoj mediálního obrazu Slováků a Slovenska v českém tisku napříč časem. Zjištěné výsledky slouží jako podklad pro vyslovení závěrů a ověření platnosti výzkumné hypotézy.
Utužování stereotypů pomocí příspěvků, které sdílejí české influencerky na sociální síti Instagram
Lesáková, Marie ; Fousek Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Diplomová práce si dává za cíl zjistit, jak české influencerky na vybrané sociální síti, kterou je Instagram, utužují svými příspěvky tradiční genderové stereotypy nebo se jim naopak vymykají. Práce je rozdělena do dvou hlavních bloků - části teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku nových médií a na fenomén sociálních sítí. V dalších kapitolách práce definuje Instagram, který je i předmětem následné analýzy. Součástí teoretické části je charakteristika s Instagramem souvisejících pojmů. Diplomová práce rozebírá sociologický problém genderových stereotypů a uvádí několik případů z historie médií, kde byly znatelně podporovány genderové stereotypy mezi muži a ženami. Praktická část je zaměřená nejprve na kvantitativní obsahovou analýzu, která má za úkol vyřadit příspěvky, které nevykazují žádné genderové stereotypy a nepodrobí se tak dalšímu kroku, kterým je kvalitativní analýza příspěvků několika nejsledovanějších českých influencerek současnosti.
Konstrukce francouzské národní identity v učebnicích pro děti
Ahossey, Chantal ; Lütke Notarp, Ulrike (vedoucí práce) ; Supa, Markéta (oponent)
Předmětem zkoumání diplomové práce Konstrukce francouzské národní identity v učenicích pro děti je popsat na jakých základech je vystavěna aktuální francouzská národní identita, vyobrazená ve francouzských učebnicích historie a občanské výchovy pro základní školy a gymnázia. Teoretická část představuje koncepty kultury, národu a kolektivní paměti jako klíčové elementy pro konstrukci národní identity a diskurz použitý v učebnicích jako nástroj pro předání kulturních prvků a médium pro konstruování kulturní reality. Záměrem práce je proto metodou lingvistické diskurzivní analýzy identifikovat v učebnicových textech elementy diskurzu, které mají výpovědní hodnotu o francouzské kultuře. Na základě výsledků analýzy je pak rekonstruován francouzský národní sebeobraz. Následně je porovnáno národní sebepojetí vycházejícím z učebnic s tím, které je vykreslené v novoročních proslovech francouzských prezidentů mezi lety 2012-2018. Cílem srovnání je vyhodnotit, zda jsou mezi oběma verzemi francouzské národní identity patrné rozdíly nebo, zda stojí na podobných základech. Klíčová slova Národní identita, Francie, kultura, lingvistika obsahová analýza , konstruktivismus, učebnice, kolektivní paměť, národ Název práce Konstrukce francouzské národní identity v učebnicích pro děti.
The Phenomenon of the "Intellectual Dark Web"
Drake, Daniel ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Tato práce se zabývá tématem "Intelektuálního Dark Webu" - údajného uskupení akademiků, autorů a dalších osobností, jejichž názory jsou považovány za kontroverzní. Vzhledem k nedostatku akademické literatury práce objasňuje pozadí, z něhož termín vzešel a zjišťuje, zda je skupina jako celek koherentní. Výzkumná část práce je rozdělena do dvou fází. V první jsou tři nejvýznamnější aktéři (Jordan Peterson, Sam Harris a Ben Shapiro) podrobeni kritické diskursivní analýze, z níž vzejde pět opakujících se témat. Jsou jimi identita, svoboda slova, opozice vůči levici, opozice vůči elitám a apel na rozum. Následně je analyzováno deset vzorků tvorby každého z autorů s cílem zjistit, zda je oněch pět témat přítomno napříč časem a různými typy mediálních formátů. Největší překryv byl zjištěn u proti levicové rétoriky, byť se současně ukázalo, že mezi aktéry existuje jemný rozdíl ve vnímaní slova "levice". Podobné závěry byly učiněny i v případě tématu identity a odporu k elitám. Analýza také ukázala, že kromě zjištěných společných témat se každý z autorů zaměřuje na různé jiné oblasti, v nichž vzhledem k jejich odlišnému ideologickému, a především náboženskému přesvědčení nelze předpokládat takovou shodu.
Jak se píše o programu Erasmus probíhajícím v Praze v zahraničních médiích
Nosková, Michaela ; Švec, Štefan (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl zanalyzovat výzkumný vzorek vybraných médií z České republiky, Spolkové republiky Německo a Řecké republiky. Zkoumaná média jsou konfrontována s třemi modely médií Hallina a Manciniho a na základě výsledků obsahové analýzy se snaží najít určité souvislosti. Hlavním prvkem výzkumu je Program Erasmus+ a jeho pokrytí v mediálním prostoru daných zpravodajských portálů. Jedním z oborů hodnot je samotné vyznění sdělení, které může být negativní, pozitivní a neutrální. Zaměření pozornosti se obrací na politiku a studijní pobyty, řeší do jaké míry se v tématech zapojují politické subjekty, případně na jaké úrovni se pohybuje jejich vliv. Do zkoumaných proměnných je zakomponována i spojitost s dalšími aktuálními tématy, kde můžeme sledovat proměnlivost během času a zároveň porovnávat nastolování agendy ve vybraných státech. Do celkového souhrnu výsledků byla zahrnuta i sekundární data, například celková návštěvnost daného média v online prostředí. Rovněž se výzkum soustředil na prostor, které bylo poskytnuto hlavnímu cíli - studijnímu pobytu v zahraničí, v daném článku. Zkoumaná média byla vybrána na základě webu allyoucanread.com, kde jsou zpravodajské weby z více než 200 zemí. Vybrané portály jsou: iDnes.cz, Spiegel.de a Zougla.gr
Mediální obraz sexuálního zneužívání dětí v českém televizním zpravodajství
Vopravilová, Anna ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Bakalářská práce se zabývá mediálním obrazem sexuálního zneužívání dětí v českém televizním zpravodajství. Práce seznamuje s problematikou tohoto závažného společenského problému, usazuje téma do kontextu sociálních věd, představuje pachatele, oběti a následky zneužití. Mediální stránka práce se zabývá možnými vlivy zpráv o sexuálním zneužívání dětí na společnost a taktéž seznamuje s televizním zpravodajstvím. Pro výzkum byla využita kvantitativní obsahová analýza. Do výzkumného vzorku byly zařazeny tři nejsledovanější televizní stanice v České republice - ČT1, Nova a Prima. Přepisy zpráv týkající se tématu sexuálního zneužívání byly s pomocí databáze Newton Media SEARCH sledovány od začátku roku 2010 do konce roku 2015. Časový úsek byl zvolen z důvodu aktuálnosti a také dostatečného vzorku zpráv. Následně byly vybrány tři rozsáhlejší kauzy, které se týkaly organizací, jež byly zároveň zřízeny pro ochranu a pomoc dětem (skautský oddíl, televize BBC, katolická církev). Aféry byly detailněji představeny, data týkající se zpráv byla zanalyzována, následně interpretována a porovnávána. Cílem analýzy bylo zjistit, zda jsou diváci zpráv o sexuálním zneužívání dostatečně informováni o problematice, jestli mohou informace ze zpráv formovat názor společnosti a zda ve zprávách panuje tabu, či stereotypizace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.