Název:
Hodnocení kvality vzdělávání a možnosti dosažení vzdělání českou veřejností – srpen/září 2023
Překlad názvu:
Evaluation of the quality of education and educational attainment of the Czech public - August/September 2023
Autoři:
Kyselá, Monika Typ dokumentu: Výzkumné zprávy
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Edice: Tiskové zprávy CVVM, svazek: or231024
Abstrakt: [cze][eng] Pravidelný výzkum CVVM realizovaný od srpna do září 2023 zjišťoval názory české veřejnosti starší 15 let na úroveň vzdělávání na jednotlivých typech škol, zdali je v ČR každému umožněno dosáhnout vzdělání odpovídajícího jeho schopnostem, hodnocení jejich dosavadního školního vzdělávání, zda by se děti s různými charakteristikami měly či neměly vzdělávat společně v běžných třídách a také postoje k různým opatřením, která ve školství byla zavedena, nebo se o jejich možném zavedení hovoří.\n\nHodnocení úrovně vzdělávání na všech typech škol, které jsou součástí vzdělávací soustavy ČR, zůstává dlouhodobě kladné. Nejlépe je hodnocená úroveň vzdělávání u gymnázií (64 % kladných hodnocení), základních škol (63 %) a vysokých škol (61 %), nejhůře u středních odborných učilišť, přesto i zde převažuje kladné hodnocení (51 %).A periodical survey conducted by the CVVM from August to September 2023 surveyed the opinions of the Czech public over the age of 15 on the level of education at individual types of schools, whether or not everyone in the Czech Republic is able to achieve an education appropriate to their abilities, the evaluation of their schooling to date, whether or not children with different characteristics should be educated together in regular classes, and attitudes toward various measures that have been introduced or are being discussed for possible introduction in the education system.\n\nThe assessment of the level of education in all types of schools that are part of the Czech education system has remained positive for a long time. The highest ratings are given to grammar schools (64% positive), primary schools (63%) and universities (61%), while the lowest ratings are given to vocational secondary schools, although positive ratings prevail here as well (51%).
Klíčová slova:
abilities; education; evaluation; grammar school; inclusion; primary school; public opinion; secondary school; university