Název:
Interaktivní nástroj pro podporu vyhodnocování dat ze standardizovaných testů
Překlad názvu:
An interactive tool to support the evaluation of data from standardized tests
Autoři:
Martinková, Patrícia ; Potužníková, E. ; Netík, Jan Typ dokumentu: Příspěvky z konference Konference/Akce: ČAPV 2022: Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu /30./, Babice / virtual (CZ), 20220829
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] ZÁKLADNÍ ÚDAJE: Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Brno: Masarykova univerzita, 2022 - (Švaříček, R., Voňková, H.), s. 29-31. ISBN 978-80-280-0090-5. [ČAPV 2022: Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu /30./. Babice / virtual (CZ), 29.08.2022-31.08.2022]. ABSTRAKT: V příspěvku představujeme možnosti využití modulu interaktivního nástroje pro vyhodnocování dat ze znalostních testů na příkladu dat z maturitní zkoušky z matematiky. Představujeme metody pro detekci odlišného fungování položek pro různé typy škol nebo pro porovnání vybrané školy s ostatními. Ukazujeme, že nástroj má potenciál přispět k informovanému využívání dat z testování a rozhodování na úrovni škol i vzdělávací politiky.In this work, we present features of an interactive tool module for supporting analyses of data from achievement tests by presenting an example of data from the Matura (graduation) exam in mathematics. We present methods for detection of different functioning of items for different types of school, or for comparison of a selected school with other schools. We show that the tool has a potential to help with informed use of achievement test data and to support decision making on both the school and the system levels.
Klíčová slova:
achievement tests; group differences; interactive tool Číslo projektu: TL05000008 Poskytovatel projektu: GA TA ČR Zdrojový dokument: Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, ISBN 978-80-280-0090-5 Poznámka: Související webová stránka: https://drive.google.com/file/d/1inlseHD6yp7pNcax6yCF61O_HUlHj0ME/view
Instituce: Ústav informatiky AV ČR
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dokument je dostupný v příslušném ústavu Akademie věd ČR. Původní záznam: https://hdl.handle.net/11104/0341421