Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Interaktivní nástroj pro podporu vyhodnocování dat ze standardizovaných testů
Martinková, Patrícia ; Potužníková, E. ; Netík, Jan
ZÁKLADNÍ ÚDAJE: Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Brno: Masarykova univerzita, 2022 - (Švaříček, R., Voňková, H.), s. 29-31. ISBN 978-80-280-0090-5. [ČAPV 2022: Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu /30./. Babice / virtual (CZ), 29.08.2022-31.08.2022]. ABSTRAKT: V příspěvku představujeme možnosti využití modulu interaktivního nástroje pro vyhodnocování dat ze znalostních testů na příkladu dat z maturitní zkoušky z matematiky. Představujeme metody pro detekci odlišného fungování položek pro různé typy škol nebo pro porovnání vybrané školy s ostatními. Ukazujeme, že nástroj má potenciál přispět k informovanému využívání dat z testování a rozhodování na úrovni škol i vzdělávací politiky.
Schwarzenberský archivář František Tyl ve vzájemné korespondenci s historikem Josefem Kalouskem - komentovaná edice dochované korespondence
POTUŽNÍKOVÁ, Eliška
Kvalifikační práce s názvem Schwarzenberský archivář František Tyl ve vzájemné korespondenci s historikem Josefem Kalouskem - komentovaná edice dochované korespondence se opírá o studium dokumentů osobní povahy a má za cíl svému čtenáři přinést obraz života i činností schwarzenberského archiváře a knihovníka Františka Tyla (1830-1899) ve vzájemné interakci s významným českým historikem Josefem Kalouskem (1838-1915). František Josef Tyl působil dlouhá léta jako archivář ve schwarzenberském zámeckém archivu v Orlíku nad Vltavou, kde se také pravděpodobně s Josefem Kalouskem (při jeho častém bádání v jihočeských archivech) poprvé setkal. Diplomová práce začíná uvedením tématu s výčtem využitých archivních fondů a literatury. Samotný text je členěn do tří hlavních částí, a to na seznámení s oběma aktéry (včetně informací o jejich profesním působení či autorské tvorbě), na analýzu a tematický rozbor editovaných písemností a na komentovanou edici vzájemné korespondence z let 1885-1898. Text komentované edice je uveden nutnou ediční poznámkou a obsahuje veškerou dochovanou korespondenci mezi Františkem Tylem a Josefem Kalouskem, která se nachází v osobním fondu J. Kalouska v Archivu Národního muzea a ve fondu Zemědělsko-lesnického archivu Orlíku nad Vltavou umístěného ve Státním oblastním archivu v Třeboni. Edičně zpřístupněné dokumenty v počtu devadesáti jedna kusů jsou chronologicky řazeny. Ke každému dokumentu náleží stručný regest s datem a místem vzniku písemnosti i jejím krátkým popisem, samozřejmou součástí edice je také jmenný rejstřík. Poslední část předkládané práce obsahuje vyčerpávající soupis pramenů, literatury, internetových zdrojů a mimo jiné také obrazové přílohy.
Měření přidané hodnoty ve vzdělávání
Potužníková, Eva ; Greger, David (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent) ; Ježek, Stanislav (oponent)
Měření přidané hodnoty je souhrnné označení pro přístupy posuzující efektivitu škol na základě učebního pokroku, který v nich žáci učiní. V kontextu rostoucího zájmu o sledování výsledků vzdělávání se přidaná hodnota prosazuje jako spravedlivější ukazatel vzdělávacího přínosu škol. Cílem této práce je poskytnout přehled hlavních přístupů k zjišťování přidané hodnoty a ověřit jejich využitelnost v českém vzdělávacím systému. Pro měření přidané hodnoty se používají statistické modely, které vycházejí z metody lineární regrese, ale liší se způsobem modelování školních efektů a skladbou nezávisle proměnných. V empirické části práce jsou porovnávány skóry přidané hodnoty odhadnuté pomocí devíti různých modelů. Jsou využita data od 3016 žáků ze 141 základních škol testovaných ve 4. a 6. ročníku ve výzkumu Czech Longitudinal Study in Education (CloSE). Přidaná hodnota škol se liší od průměrných hrubých testových skórů i od odhadů efektivity získaných z modelů, které zohledňují sociodemografické charakteristiky žáků, ale ne jejich předchozí výsledek v testu. Mezi odhady efektivity z různých modelů přidané hodnoty jsou vysoké korelace, avšak běžné regresní modely zařazují více škol do skupin s nadprůměrnou nebo podprůměrnou přidanou hodnotou než modely s náhodnými nebo s pevnými efekty. Běžné regresní...
Schwarzenberský archivář a knihovník František Tyl (1830-1899)
POTUŽNÍKOVÁ, Eliška
Cílem bakalářské práce s názvem "Schwarzenberský archivář a knihovník František Tyl (1830-1899)" je zpracování studie o jeho životě a díle. Práce je rozdělena do šesti hlavních kapitol. V prvních kapitolách je nastíněn vývoj šlechtických archivů se zaměřením na jižní Čechy, další kapitola pojednává o archivářích v těchto archivech (Třeboň, Český Krumlov). Následující kapitoly se zabývají historií orlicko-zvíkovského panství včetně historie orlického archivu, kde František Tyl po dlouhá léta působil. Samostatná kapitola je věnována osobnosti Františka Josefa Tyla jako archiváře a historika. Součástí práce je mimo jiné edice korespondence s archivářem Františkem Tischerem a historikem Josefem Kalouskem, která se v současné době nachází v Archivu Národního muzea v Praze.

Viz též: podobná jména autorů
2 POTUŽNÍKOVÁ, Eliška
1 Potužníková, Eva
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.