Název:
Distanční výuka žáků se speciálními vzdělávacími potřebami z pohledu pedagogů základních škol
Překlad názvu:
Distance learning of pupils with special educational needs from the perspective of primary school teachers
Autoři:
Livečková, Miluše ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá zjišťováním vhodných přístupů při distanční výuce žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základních školách hlavního vzdělávacího proudu. Teoretická část práce vymezuje systém vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a možnosti jejich podpory. Dále popisuje specifika vzdělávání žáků s jednotlivými typy znevýhodnění žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, vymezuje distanční výuku obecně a shrnuje poznatky o distanční výuce z důvodu pandemie Covid-19. Na základě analýzy dosavadních poznatků o distanční výuce žáků se SVP byl sestaven dotazník pro pedagogy. Šetření zodpovědělo otázky na téma zapojení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do distanční výuky. Na základě výsledků a analýzy šetření byla navržena možná doporučení pro distanční výuku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základních školách.This thesis is concerned with identifying appropriate approaches to distance learning for pupils with special educational needs in mainstream primary schools. The theoretical part of the thesis defines the system of education of pupils with special educational needs and the possibilities of their support. Furthermore, it describes the specifics of education of pupils with different types of disadvantages of pupils with special educational needs, defines distance education in general and summarizes the knowledge about distance education due to the Covid-19 pandemic. Based on the analysis of the existing knowledge about distance education of pupils with special educational needs, a questionnaire for teachers was compiled. The survey answered questions about the involvement of students with special educational needs in distance education. Based on the results and analysis of the survey, possible recommendations for distance education of pupils with special educational needs in primary schools were proposed.
Klíčová slova:
covid-19; distanční výuka; základní škola; žáci se speciálními vzdělávacími potřebami; covid-19; distance learning; primary school; pupils with special educational needs