Název:
Kreativní techniky v supervizi
Překlad názvu:
Creative techniques in supervision
Autoři:
Merhautová, Jana ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Slavík, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2006
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Hlavním cílem magisterské diplomové práce "Kreativní techniky v supervizi", která je rozdělena do dvou částí, je vytvoření praktického manuálu arteterapeutických technik, využitelných v supervizi. Diplomová práce je určena supervizorům, kteří budou chtít využít v praxi tvořivé techniky a nemusí nutně být arteterapeuti. První část je úvodem do oblasti arteterapie a zabývá se vymezením pojmů s využitím odborné literatury. Tato část je věnovaná teoretickým poznatkům zmíněného oboru, obohacena o vlastní poznatky a zkušenosti z arteterapeutické praxe. Je základnou pro část druhou, ve které jsou uvedeny konkrétní techniky využitelné v supervizi a ty jsou seřazeny do praktického manuálu. Ve druhé části jsou uvedeny kreativní techniky. Jedná se o konkrétní způsoby práce vhodné pro individuální, skupinovou či týmovou supervizi. V manuálu je uvedeno 20 technik, včetně rozpracování dle jednotného schématu. V každé technice je vymezen její cíl, formy, technická náročnost, předpokládaný čas, pomůcky, postup a případná rizika. Za každou technikou jsou k dispozici pomůcky k realizaci technik. V příloze jsou zařazeny kazuistiky včetně fotografické dokumentace.The main aim of my diploma work called "Creative Techniques in Supervision", which is divided into two parts, is creating of a practical manual containing art-therapeutic techniques that can be used in supervision. This work is dedicated to all supervisors who are originally not art-therapist but despite this fact want use this way of work. The first part of my work is an introduction of the art-therapeutic method that (with the use of technical literature) deals with definitions of special terms. This part is dedicated to the theoretical knowledge and is also filled up with my own knowledge and experience from the field of the art-therapeutic praxes. It is actually a foundation for the second part of my diploma work that contains concrete techniques that can be used in supervision. The second part of my work contains a list of twenty creative techniques - methods of work - that are suitable for the individual, group or team supervision. All the techniques are proceeded according to one schema. It means that in all techniques are mentioned theirs goals, forms, technical severity, supposed time, procedure and also possibly risks. Each technique dispose of needed helpful realisation tools. Enclosure of my diploma work contains several casuistic including photo-documentation.