Název: Feministické užití sociálních médií v Číně: Sebeprezentace, strategie a překážky.
Překlad názvu: Feminist Uses of Social Media in China: Self-Presentation, Strategies, and Obstacles
Autoři: Wang, Zijin ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok: 2022
Jazyk: eng
Abstrakt: In recent years, feminism has got a more comprehensive range of supporters in China. But feminists on Chinese social media are usually stereotyped as radical, hysterical, and irrational. However, through semi-structured interviews with 15 feminists who actively use social media, their confusion of identity self-presentation and the compromise in the face of many online scenarios are presented. This study reveals the main obstacles feminists encounter when using social media to pursuit women's rights and the flexible and individualized strategies they adopted in the Chinese context. Finally, this thesis argues that feminism has a limited transformative effect on social media. The interplay between feminists' situations and their uses of social media is gradually deepening feminists' dilemmas in the public sphere. This study aims to describe the online experiences and difficulties of young Chinese feminists, thus contributing to a more critical understanding of hashtag feminism in China. Keywords: Chinese feminism; social media; hashtag feminism; online strategy; semi-structured interviews; feminist identity
Klíčová slova: feminismus; gender; sociální média; Feminism; Gender; Social Media

Instituce: Fakulty UK (VŠKP) (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dostupné v digitálním repozitáři UK.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/20.500.11956/171519

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-455959


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Univerzita Karlova > Fakulty UK (VŠKP)
Vysokoškolské kvalifikační práce > Diplomové práce
 Záznam vytvořen dne 2022-02-27, naposledy upraven 2024-01-26.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet