Název:
Začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem do vzdělávacího procesu v ČR
Překlad názvu:
Integration of students with diffrent mother tongue into Czech edicatopm system
Autoři:
Kinclová Vondrušková, Petra ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce je zaměřena na současné dostupné možnosti a snahy o zpřístupnění vzdělání žáků z odlišného sociokulturního prostředí. Obsahuje doporučení pro pedagogy, kteří s těmito žáky přicházejí do každodenního styku. Jsou popsána i úskalí a překážky, se kterými se setkávají pedagogové, žáci i jejich rodiče, kteří často sami narážejí na jazykovou a komunikační propast v komunikaci se školským zařízením. KLÍČOVÁ SLOVA Cizinec, žák, vzdělávací systém, Česká republika, český jazykThe work is focused on current available options and efforts to make education of pupils from different socio-cultural environment accessible. It contains recommendations for educators who come into daily contact with these pupils. The pitfalls and obstacles encountered by teachers, pupils and their parents are also described, who often face a language and communication gap in communication with school facilities themselves. KEY WORDS Alien, pupil, educational system, Czech Republic, Czech language
Klíčová slova:
Cizinec; vzdělávací systém; Česká republika; český jazyk; žák; Alien; Czech language; Czech Republic; educational system; pupil