Original title:
Začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem do vzdělávacího procesu v ČR
Translated title:
Integration of students with diffrent mother tongue into Czech edicatopm system
Authors:
Kinclová Vondrušková, Petra ; Šotolová, Eva (advisor) ; Mlčková, Marie (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce je zaměřena na současné dostupné možnosti a snahy o zpřístupnění vzdělání žáků z odlišného sociokulturního prostředí. Obsahuje doporučení pro pedagogy, kteří s těmito žáky přicházejí do každodenního styku. Jsou popsána i úskalí a překážky, se kterými se setkávají pedagogové, žáci i jejich rodiče, kteří často sami narážejí na jazykovou a komunikační propast v komunikaci se školským zařízením. KLÍČOVÁ SLOVA Cizinec, žák, vzdělávací systém, Česká republika, český jazykThe work is focused on current available options and efforts to make education of pupils from different socio-cultural environment accessible. It contains recommendations for educators who come into daily contact with these pupils. The pitfalls and obstacles encountered by teachers, pupils and their parents are also described, who often face a language and communication gap in communication with school facilities themselves. KEY WORDS Alien, pupil, educational system, Czech Republic, Czech language
Keywords:
Alien; Czech language; Czech Republic; educational system; pupil; Cizinec; vzdělávací systém; Česká republika; český jazyk; žák
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/117846