Název:
Realizace primární prevence na základních školách ve vybraném středočeském mikroregionu
Překlad názvu:
Implementation of primary prevention in primary schools in selected Central Bohemian micro-region
Autoři:
Homolová, Lenka ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na problematiku rizikového chování a jeho prevenci na základních školách vybraného středočeského mikroregionu. V práci jsou hodnoceny a porovnávány jednotlivé programy primární prevence daných škol. V návaznosti na tyto zjištění jsou analyzovány rozhovory se školními metodiky prevence a informace jsou o ně doplněny. Cílem práce je zjistit jak jsou programy primární prevence vybraných škol realizovány a porovnat obsah programů se skutečnou realizací. Dalším cílem práce je zjistit a následně doporučit příklady dobré praxe, právě podle zkušeností těchto škol. Celá práce je rozdělena na dvě základní části, kterými jsou teoretická východiska a praktická část zahrnující výzkumné šetření. Teoretická část seznamuje se současnou terminologií v rámci této problematiky. V praktické části je popsáno výzkumné šetření, které proběhlo ve dvou etapách. Nejprve byly analyzovány programy primární prevence z obsahové stránky a tato zjištění byla následně doplněna rozhovory se školními metodiky prevence škol vybraného středočeského mikroregionu. Výstupem práce je souhrn zjištění obsahové analýzy v komparaci s rozhovory se školními metodiky prevence a souhrn doporučení formou příkladů dobré praxe, které se mohou stát inspirací všem školám.The diploma thesis is focused on the problem of risk behavior and its prevention in primary schools of selected Central Bohemian micro-region. The work evaluates and compares the individual programs of primary prevention of schools. In connection with these findings, interviews with school prevention methodologies are analyzed and information is supplemented. The aim of this thesis is to find out how primary prevention programs of selected schools are implemented and to compare the content of programs with the actual implementation. Another aim of the thesis is to find out and recommend good practice, based on the experience of these schools. The whole work is divided into two basic parts, which are theoretical basis and practical part including research. The theoretical part introduces the current terminology in this area. The practical part describes the research, which took place in two stages. First, the primary prevention programs were analyzed from the content and these findings were subsequently supplemented by interviews with school prevention methodologies of schools in the selected Central Bohemian micro-region. The output of the work is a summary of findings of content analysis in comparison with interviews with school prevention methodologies and a summary of recommendations in the...
Klíčová slova:
evaluace programů primární prevence; primární prevence; Rizikové chování; školní metodik prevence; školní program primární prevence; evaluation of primary prevention programs; primary prevention; Risk behavior; school prevention methodologies; school primary prevention program