Název:
Informační potřeby a informační chování módních blogerek
Překlad názvu:
Information Needs and Information Behaviour of Fashion Bloggers
Autoři:
Volfová, Kristýna ; Jarolímková, Adéla (vedoucí práce) ; Fiala, Jakub (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá problematikou informačního chování se zaměřením na svět módních blogerek. Snaží se zjistit, zda módní blogerky kvůli své práci na blogu navštěvují knihovny. Je složena z teoretické a praktické části. Teoretická část se věnuje obecnému popisu informačního chování a informačních potřeb. Dále stručně rozebírá současný stav módních blogů a práci samotných blogerů. V praktické části práce je na základě vyhodnocených rozhovorů uvedeno pracovní prostředí módních blogerek a charakterizován stav současného módního blogování jejich očima. Následně je i blíže popsáno informační chování a informační potřeby módních blogerek s ohledem na jejich odpovědi v provedeném výzkumu, který je ve druhé části práce objasněn. Závěrečná kapitola je věnována zhodnocení celé práce a provedeného výzkumu. Na základě zjištěných faktů se snaží najít jistá doporučení, jak do knihoven přivést více podobných uživatelů, jakými jsou módní blogerky.This bachelor thesis focuses on the topic of informational behaviour of fashion bloggers. It tries to find out if fashion bloggers need to go to libraries to work on their blogs. The thesis consists of two parts; a theoretical one and a practical one. The theoretical part deals with informational behaviour and informational needs in general. It also briefly analyses the current state of fashion blogs and the work of bloggers. The second part of the work evaluates the interviews with fashion bloggers. Their working environment is describe and the current state of the fashion blogging world is shown through their eyes. Next it explains informational behaviour and informational needs of fashion bloggers with respect to their answers in the survey. The survey is more deeply explained in the second part. The final chapter summarises the work and the research. Based on the found facts it gives recommendations on how libraries can attract more people, who have similar interest to fashion bloggers.
Klíčová slova:
informační chování|informační potřeba|módní blogerky|módní blogování|internet|sociální sítě|knihovna; information behaviour|information needs|fashion bloggers|fashion blogging|internet|social networks|library