Název:
Volba plaveckého způsobu a nejčastěji se vyskytující chyby při plavání u uchazečů o studium na Pedagogické fakultě UK
Překlad názvu:
Choice of swimming method, the most common mistakes when swimming with applicants for study at the Faculty of Education of Charles University
Autoři:
Papežová, Šárka ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Pokorný, Ladislav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] NÁZEV Volba plaveckého způsobu a nejčastěji se vyskytující chyby při plavání u uchazečů o studium na Pedagogické fakultě UK AUTOR Šárka Papežová KATEDRA Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE PaedDr. Irena Svobodová ABSTRAKT Tato diplomová práce pojednává o volbě plaveckých způsobů při přijímacím řízení na Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy a o nejčastějších chybách v provedení plaveckých způsobů dle platných pravidel plavání, kterých se uchazeči o studium dopouštějí. Tato problematika je probírána z pohledu studijních oborů Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání a Učitelství pro mateřské školy a je přímo závislá také na pohlaví a věku uchazečů. Práce se věnuje také podrobné charakteristice jednotlivých plaveckých způsobů a již výše zmíněných chyb v provedení. Ke zpracování tohoto tématu je použit pětiletý výpis z přijímacího řízení na katedře tělesné výchovy, zpracovaný pomocí statistických metod. KLÍČOVÁ SLOVA Plavecký způsob, prsa, kraul, znak, plavecké dýchání, přijímací řízení, statistika, Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání, Učitelství pro mateřské školy.TITLE The Choice of the swimming method, the most common mistakes when swimming with applicants for study at the Faculty of Education of Charles University AUTHOR Šárka Papežová DEPARTMENT Department of physical education SUPERVISOR PaedDr. Irena Svobodová ABSTRACT This thesis deals with the choice of swimming strokes in entrance examinations for a study at the College of Education, Charles University, and it also analyses the most common mistakes in individual swimming strokes with reference to accepted swimming rules. The problem is approached from the perspective of academic field of Physical Education and Teaching for Kindergartens and it is analysed with view of sex and age of the candidates. The thesis also turns to the characteristics of individual swimming strokes and mistakes in swimming. Statistical analysis of 5 years of records of entrance examinations were used in preparation of this thesis. KEYWORDS Swimming method, the front crawl, the breaststroke, the backstroke, respiration during swimming, statistic, physical education, teaching for infant school
Klíčová slova:
bodové ohodnocení; chyby v plaveckých způsobech; plavecké způsoby; přijímací požadavky; uchazeči; admission requirements; candidates; errors in swimming; scoring; swimming strokes