Název:
Self-Management of Teachers
Překlad názvu:
Selfmanagement učitele
Autoři:
Řehulka, Evžen Typ dokumentu: Příspěvky z konference Konference/Akce: Škola a zdraví pro 21. století, Brno (CZ), 2006-08-28 / 2006-08-30
Rok:
2007
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] This paper with application of self-management issues to teaching, though its being developed mainly for economic environment. Self-management, taken as self-control or self-education, can become interesting and original source for studies of teaching. Within this frame an orientation research of basic school female teachers was performed; the research has shown that these teachers are able to use main ideas of self-management and they understand well goals of self-education and self-upbringing and also differences defined goals and real abilities in this area and they see the mail tasks of self-management in the field of personality development.Studie se zabývá aplikací problematiky selfmanagementu, který je rozvíjen především v ekonimickém prostředí, na učitelskou profesi. Selfmanagement chápaný jako sebeřízení, event. sebevýchova, může být zajímavým a originálním východiskem pro studium učitelství. V rámci těchto myšlenek je proveden orientační výzkum učitelek základních škol, kde se ukázalo, že učitelky jsou schopny užitečně využívat hlavních idejí selfmanagementu a uvědomují si cíle v sebevzdělávání i v sebevýchově, a rovněž diference mezi stanovenými cíly a reálnými dovednostmi v této oblasti, přičemž největší úkoly v selfmanagementu nacházejí v oblasti rozvoje osobnosti.
Klíčová slova:
female teachers; self-education; self-management Číslo projektu: CEZ:AV0Z70250504 (CEP), IAA7025403 (CEP) Poskytovatel projektu: GA AV ČR Zdrojový dokument: School and Health 21, ISBN 978-80-210-4374-9
Instituce: Psychologický ústav AV ČR
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dokument je dostupný v příslušném ústavu Akademie věd ČR. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11104/0151143