Original title:
Designové markety/weeky jako nový fenomén vystavování a prodeje designové tvorby
Translated title:
Design markets/weeks as a new phenomenon of exhibiting and selling design works
Authors:
Janovcová, Zuzana ; Hucková, Barbara (advisor) ; Prokůpek, Marek (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce na téma Designové market/weeky jako nový fenomén vystavování a prodeje designové tvorby se zaměřuje na průzkum trhu z důvodu nárůstu daných akcí v posledních letech. Cílem práce tedy je, zda je na území Prahy možnost vstupu dalšího designového veletrhu s ohledem na danou konkurenci, možnosti výstavních prostor, počet vystavujících a návštěvníků. Teoretická část je zaměřena na výklad pojmů design, design week a fenomén, dále pak na podporu designu v České republice, možnosti vystavování a prodeje designové tvorby a podmínky pro vznik design weeku v ČR. V praktické části jsou představeny sledované subjekty a na základě získaných dat od organizátorů a z dalších dostupných zdrojů je provedena analýza trhu za období 2011-2016.This Master thesis is entitled to Design Markets/Weeks as a new phenomenon of exhibiting and selling design works. It focuses on a market research due to increase of these events in recent years. The aim of the thesis is whether there is a possibility of entry of another design fair to the area of Prague with regard to current competition, availability of exhibition premises, number of exhibitors and visitors. The theoretical part describes concepts of design, design week and phenomenon, as well as the support of design in the Czech Republic, the possibility of exhibiting and selling design works and conditions for hosting a design week in the Czech Republic. In the practical part observed subjects are presented and based on the data obtained from the organizers and from other available sources the market analysis for period 2011-2016 is presented.
Keywords:
competition; design week; market analysis; trade fair; analýza trhu; design week; konkurence; veletrh
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70514