Název:
Otázky vztahu stylu zvládání zátěže mladšími adolescenty a jejich sociální pozice ve školní třídě
Překlad názvu:
Coping strategies in early adolescence and its influence to the social status in the classroom
Autoři:
Kohoutek, Tomáš ; Ježek, S. ; Mareš, J. Typ dokumentu: Příspěvky z konference Konference/Akce: Sociální procesy a osobnost 2005, Brno (CZ), 2005-09-22 / 2005-09-23
Rok:
2006
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Příspěvek pracuje s pilotní verzí dotazníku pro zjišťování struktury zvládání zátěže ve třech různých životních kontextech – v rodině, ve škole a v kontaktu s vrstevníky. Metoda umožňuje identifikovat vztah mezi typem a mírou prožívaných problémů a stylem jejich zvládání. Formou předběžného sdělení seznamujeme i s porovnáním výsledků s další potenciálně významnou proměnnou – sociální pozicí účastníka výzkumu ve školní třídě, zjišťovanou pomocí rozšířené verze metody SORAD. Závěrem se zabýváme možnostmi podrobnější konceptualizace zvládání zátěže s ohledem na sociální pozici jako aspekt jeho široce kontextuálního charakteru.This study presents outputs of the pilot version of the coping questionare, which is focused on possible problems in the family, school and with peers. This questionare alows identify the types of the problems, its subjective meanings and the coping strategy. Social status in the clasroom was measured by SORAD questionare. Results iterpreting coping strategy as part of the multidimensonal resources of the social status.
Klíčová slova:
clasroom; coping; coping strategies Číslo projektu: CEZ:AV0Z70250504 (CEP) Zdrojový dokument: SOCIÁLNÍ PROCESY A OSOBNOST 2005, ISBN 80-86174-09-3
Instituce: Psychologický ústav AV ČR
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dokument je dostupný v příslušném ústavu Akademie věd ČR. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11104/0136716