Original title:
Otázky vztahu stylu zvládání zátěže mladšími adolescenty a jejich sociální pozice ve školní třídě
Translated title:
Coping strategies in early adolescence and its influence to the social status in the classroom
Authors:
Kohoutek, Tomáš ; Ježek, S. ; Mareš, J. Document type: Papers Conference/Event: Sociální procesy a osobnost 2005, Brno (CZ), 2005-09-22 / 2005-09-23
Year:
2006
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Příspěvek pracuje s pilotní verzí dotazníku pro zjišťování struktury zvládání zátěže ve třech různých životních kontextech – v rodině, ve škole a v kontaktu s vrstevníky. Metoda umožňuje identifikovat vztah mezi typem a mírou prožívaných problémů a stylem jejich zvládání. Formou předběžného sdělení seznamujeme i s porovnáním výsledků s další potenciálně významnou proměnnou – sociální pozicí účastníka výzkumu ve školní třídě, zjišťovanou pomocí rozšířené verze metody SORAD. Závěrem se zabýváme možnostmi podrobnější konceptualizace zvládání zátěže s ohledem na sociální pozici jako aspekt jeho široce kontextuálního charakteru.This study presents outputs of the pilot version of the coping questionare, which is focused on possible problems in the family, school and with peers. This questionare alows identify the types of the problems, its subjective meanings and the coping strategy. Social status in the clasroom was measured by SORAD questionare. Results iterpreting coping strategy as part of the multidimensonal resources of the social status.
Keywords:
clasroom; coping; coping strategies Project no.: CEZ:AV0Z70250504 (CEP) Host item entry: SOCIÁLNÍ PROCESY A OSOBNOST 2005, ISBN 80-86174-09-3
Institution: Institute of Psychology AS ČR
(web)
Document availability information: Fulltext is available at the institute of the Academy of Sciences. Original record: http://hdl.handle.net/11104/0136716