Original title: Historie a současnost Základní školy Jaroslava Ježka v kontextu výuky českého jazyka
Translated title: Past and present Elementary school of Jaroslav Jezek in the context of teaching Czech language
Authors: Horáčková, Markéta ; Květoňová, Lea (advisor) ; Zemková, Jaroslava (referee)
Document type: Master’s theses
Year: 2015
Language: cze
Abstract: [cze] [eng]

Keywords: communication skills; compensatory aids; competitions for children with visual impairments related to the Czech language; preparation of students with visual impairments entrance exams for secondary school; reading Braille; tactile and auditory perception; teaching methods in the Czech language; the beginnings of teaching of visually impaired children; the current instruction; the library for people with visual disabilities; hmatové a sluchové vnímání; knihovny pro lidi se zrakovým postižením; kompenzační pomůcky; komunikační dovednosti; metody výuky v českém jazyce; počátky výuky zrakově postižených; příprava žáků se zrakovým postižením k příjímacím zkouškám na střední školu; soutěže pro děti se zrakovým postižením týkající se českého jazyka; současná výuka; četba Braillova písma

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/66234

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-335369


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Master’s theses
 Record created 2017-06-19, last modified 2022-03-04


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share