Název:
Profesní orientace žáků ZŠ praktické
Překlad názvu:
Professional orientation of pupils of primary school
Autoři:
Němec, Zbyněk ; Hendl, Jan (vedoucí práce) ; Suchý, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název práce: Profesní orientace žáků základní školy praktické. Cíle práce: Cílem magisterské práce je zjistit, jaká je profesní orientace žáků základní školy praktické, kdo, případně co ovlivňuje jejich volbu povolání (žák, škola, rodiče) a jaké škole dávají absolventi základní školy praktické přednost při volbě profese? Metoda: K vypracování magisterské práce byly použity metody kvalitativního a kvantitativního výzkumu s využitím technik analýzy odborné literatury, analýzy školního zařízení, analýzy dokumentů, pozorování a strukturovaný dotazník a rozhovor. Výsledky: Z výzkumu vyplynulo, že na rozhodování o budoucí profesi žáka se nejvíce podílejí rodiče, až poté škola, jen v několika málo případech je na žácích samotných. Dále vyplynulo, že nejčastěji zvolenou školou jsou střední odborná učiliště s oborem kuchař-číšník. Klíčová slova: kasuistika, mentální retardace, školní vzdělávací program, profesní orientace, mentální postižení, základní škola praktická, střední odborné učiliště.Title of work: Professional orientation of pupils of practical basic schools. Aims: The aim of this master's thesis is to find out professional orientation of pupils of practical basic school, and factors that influence pupils' choice of career (a pupil, a school, parents) as well as to find out what school do pupils of a practical basic school prefer in the choice of career. Method: To elaborate this work, quantitative and qualitative methods were used, analyse of school institution, analyse of documents, observation and structured questionnaire and talks. Results: The research results show that the biggest influence for pupils' decision about their future profession have their parents, then school and just at very few cases it is up to pupils themselves. The research also shows that the most frequent school which pupils choose is apprenticeship school with branch of a cook-waiter. Key words: Case study, mental retardation, school curriculum, professional orientation, mentally affected, primary practical school, apprentice training school.