Název:
Dvě polohy pozornosti: Toyen
Překlad názvu:
Two Modes of Attentiveness: Toyen
Autoři:
Koblížek, Tomáš Typ dokumentu: Příspěvky z konference Konference/Akce: Umění a kultury střední Evropy, Olomouc (CZ), 2011-03-15 / 2011-03-17
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Studie obsahuje z jedné části interpretaci scénáře, který k filmu Toyen (režie Jan Němec, 2005) napsala Tereza Brdečková. Scénář představuje dvojí obraz pozornosti umělce – jednak jde o pozornost ke světu smyslů, jednak o pozornost "etickou". Autor se ve své interpretaci zároveň zaměřuje na okolnost, že zmíněné motivy se v textu odkrývají, pouze pokud odhlédneme od jeho narativní formy.The essay deals with Teraza Bredečková's screenplay for the film Toyen which was directed in 2005 by Jan Němec.The screenplay presents an image of artist's sensibility which can be observed in two interweaving thematic lines: as the sensibility to the world of senses and as the "ethical" sensibility. The author of the essay also focuses on the fact that these motives can be observed only if we ignore the narrative form of the text.
Klíčová slova:
film Toyen; Tereza Brdečková Zdrojový dokument: Cizinec — vyhnanec — přistěhovalec. Sborník příspěvků z mezinárodního sympozia Umění a kultury střední Evropy 2011, ISBN 978-80-244-3032-4
Instituce: Filosofický ústav AV ČR
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dokument je dostupný v příslušném ústavu Akademie věd ČR. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11104/0213413