Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22,681 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.32 vteřin. 

Interkulturní aspekty komunikace v pracovním prostředí vybrané firmy
Jenšovský, Šimon ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Balgová, Dagmar (oponent)
Práce se zabývá kulturními odlišnostmi pracovníků v nadnárodní korporaci ve vztahu k interní komunikaci a plnění pracovních úkolů. Podstatou práce je vytvořit teoretický rámec pro zmapování kulturních odlišností mezi pracovníky nadnárodní korporace a na základě získaných poznatků vyšetřit vliv kulturních odlišností na komunikaci a plnění úkolů. Soubor výzkumných otázek jednak replikuje práci Geerta Hofsteda, v druhé řadě vychází z poznatků formulovaných Hofstedem a několika autory, kteří vycházeli z jeho práce. Pro získání dat byla použita metoda dotazníkového šetření. Pro vyhodnocení dat byly použity metody deskripce prostřednictvím četnosti a statistické metody srovnání struktur. Výsledkem práce je soubor obecných doporučení zaměřených na eliminaci či alepoň omezení negativních dopadů interkulturních rozdílů na pracovišti.

Aspekty virtualizace terciárního vzdělávání a jeho srovnání v ČR a USA
Dlauhá, Dominika ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Tématem práce je online distanční vzdělávání na vysokých školách, od jeho počátků až po aktuální využití v ČR a USA. Zaměřuje se také na problematiku MOOC. Důležitou součástí je popis aspektů virtualizace vzdělávání od technologických přes pedagogické a didaktické až po legislativní a finanční. Výstupem práce je průzkum zájmu o online kurzy na Vysoké škole ekonomické v Praze a zkušeností s osobním online vzděláváním, spolu s nastíněním budoucího vývoje v této oblasti.

Hodnocení chatovacích botů
Hazdra, Jan ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Čermák, Radim (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá hodnocením schopností strojů napodobovat lidské chování. Předkládá stručnou historii oboru umělé inteligence a inteligentních strojů, konkrétně chatovacích botů a popisuje jejich vývoj napříč 20. stoletím. Popisuje nejdůležitější vlastnosti a stavební kameny chatovacích botů včetně nejpoužívanějších programovacích jazyků pro jejich tvorbu. Dále popisuje teorie A. Turinga, jeho test i imitační hru, z kterého následně vychází metodika pro hodnocení chatovacích botů. Dále zkoumá kritiku Turingova testu od J. R. Searla na argumentu čínského pokoje, která slouží k jeho lepšímu pochopení a nalezení jeho hranic. Práce také popisuje předpoklady H. Dreyfuse, které vedly k optimismu v druhé polovině 90. let ve vývoji v oboru umělé inteligence, a meze umělé inteligence, na které poukazoval. Hlavním cílem práce je metodika navržena v druhé části, která slouží k srovnání několika vybraných chatovacích botů a následně použita k jejich hodnocení. Celkové hodnocení se skládá z hodnocení v dílčích kategoriích, v kterých budou jednotliví chatovací boti obodováni. Metodika vychází z Turingova testu, který lehce obměňuje, ale také rozšiřuje díky myšlenkám dalších autorů.

Specifika managementu české fotbalové reprezentace
Hüblová, Anika ; Malý, Milan (vedoucí práce) ; Velinov, Emil (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analyzovat zvláštnosti a současnou praxi řízení české fotbalové reprezentace a navrhnout možnosti zlepšení s využitím obecných principů managementu.Vymezuje základní obecné pojmy managementu a detailněji se věnuje řízení fotbalové reprezentace ČR - týmu A. Zaměřuje se i na hlavní manažerské funkce a jejich praktické používání u reprezentačního týmu. Nejrozsáhlejší část práce se věnuje podrobnějšímu popisu a rozboru obecných principů managementu a manažerských funkcí, jako jsou rozhodování, plánování, organizování a kontrola, a jejich aplikaci v řídící praxi české reprezentace. Závěrem jsou zdůrazněna specifika managementu fotbalové reprezentace ČR - týmu A a navržena opatření ke zlepšení této řídící činnosti.

Zhodnocení dopadu Zemské výstavy 2013 na ekonomiku cisterciáckého kláštera ve Vyšším Brodě
Veretina, Alena ; Kouba, Vojtěch (vedoucí práce) ; Dianová, Markéta (oponent)
Předmětem bakalářské práce Zhodnocení dopadu Zemské výstavy 2013 na ekonomiku cisterciáckého kláštera ve Vyšším Brodě je národní kulturní památka areál cisterciáckého kláštera Vyšší Brod. Hlavním cílem práce je kulturně-ekonomické zhodnocení kláštera a možností jeho využití pro účely zvýšení turistické atraktivity. Teoretická část popisuje historii kláštera, jeho výjimečnost a možnosti i meze animačních procesů v areálu. Praktická část se zabývá dopadem konkrétního projektu realizovaného v areálu kláštera, Zemskou výstavou, která se konala v roce 2013. Klášter Vyšší Brod byl jedním ze čtyř objektů Přeshraniční Zemské výstavy Horní Rakousko / jižní Čechy 2013, práce analyzuje dopad projektu jak z hlediska kulturněhistorického, tak ekonomického.

Španělsko jako destinace cestovního ruchu
Zbořilová, Kristýna ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Havlíčková, Blanka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá cestovním ruchem ve Španělsku. Jelikož se jedná o velmi široké téma, hlavním cílem práce je zhodnocení cestovního ruchu ve zcela odlišných regionech, a to v Andalusii a Baskicku. První kapitola se věnuje základním pojmům cestovního ruchu, které jsou potřebné k pochopení souvislostí v bakalářské práci. Zde je objasněn například pojem turismus a jeho typologie. Druhá kapitola se zabývá celým Španělskem. Nejdříve je tato země představena, a to i z hlediska historie, dále je zhodnocen její cestovní ruch a na závěr jsou prezentovány nejatraktivnější místa. Předposlední a poslední kapitola jsou ve svojí stavbě totožné, aby bylo možno dosáhnout srovnání. V první části u každé kapitoly dochází k charakteristice regionu, dále je zhodnocen turismus z hlediska statistik přijíždějících turistů a na závěr je z výše uvedených informací provedena SWOT analýza.

Mezinárodní zapojení do procesu budování míru na Srí Lance
Mojžíš, Michal ; Havlová, Radka (vedoucí práce) ; Burešová, Jana (oponent)
Poslední měsíce občanské války na Srí Lance, 26 let trvajícího konfliktu mezi vládními silami a militantní separatistickou organizací Tygři osvobození tamilského Ílamu, jsou charakterizovány spácháním řady zločinů, jako jsou útoky na civilní obyvatelstvo, popravy válečných zajatců, nucená zmizení, odepření přísunu humanitární pomoci a verbování dětských vojáků. Přestože došlo k politickému sjednocení ostrova, napětí mezi etniky trvá a lidská práva menšin jsou nadále porušována. Protože pokusy zařadit téma Srí Lance do agendy Rady Bezpečnosti OSN selhaly na odporu Číny a Ruska, lidskoprávní orgány OSN v Ženevě převzaly vůdčí roli v procesu budování míru na ostrově. Tato diplomová práce se zabývá zapojením lidskoprávních orgánů v Ženevě, především Rady OSN pro lidská práva, do procesu národního usmíření na Srí Lance se zaměřením na určení odpovědnosti a potrestání pachatelů zločinů proti lidským právům v období od skončení konfliktu v roce 2009 až do současnosti. S účelem zařadit činnost Rady pro lidská práva do širšího kontextu se práce bude rovněž zabývat politickým vývojem na Srí Lance od skončení občanské války a neúspěšnými pokusy srílanských vlád nastartovat proces národního usmíření.

Ochrana spotřebitele při uzavírání smluv
Kakáčková, Tereza ; Švarc, Zbyněk (vedoucí práce) ; Kříž, Radim (oponent)
Diplomová práce - Ochrana spotřebitele při uzavírání smluv - vznikla za účelem analýzy právní úpravy ochrany spotřebitele na národní i evropské úrovni. Práce pojednává o ochraně spotřebitele při uzavírání spotřebitelských smluv v České republice a to s bližším zaměřením na smlouvy uzavírané distančním způsobem a smlouvy uzavírané mimo prostory obvyké pro podnikatelovo podnikání. Obecná část práce podává souhrnný náhled na soukromoprávní, veřejnoprávní i evropskou úpravu práva na ochranu spotřebitele, dále jsou vymezeny základní pojmy a podrobně rozebrány smlouvy uzavírané se spotřebiteli. Dvě kapitoly obecné části jsou věnovány smlouvám distančním a smlouvám uzaváraným mimo obchodní prostory. Analytická část práce je zpracovaná na základě provedeného kvantitativního výzkumu, jehož výsledky jsou srovnány s výsledky dvou celoevropských průzkumů (Eurobarometrů). Cílem výzkumu bylo zjistit vztah českých spotřebitelů k míře ochrany spotřebitelů v ČR, úroveň jejich znalostí v oblasti ochrany spotřebitele a také jejich přístup k uzavírání spotřebitelských smluv distančním způsobem.

Uplatňování pohledávek v insolvenčním řízení
Vyškovská, Vendula ; Hásová, Jiřina (vedoucí práce) ; Kříž, Radim (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou přihlašování pohledávek do insolvenčního řízení. Sledováno je nakládání s pohledávkou od jejího přihlášení až po přezkumné jednání, na kterém je pohledávka zjištěna nebo zamítnuta. Práce je taktéž zaměřena na charakteristiku jednotlivých druhů pohledávek a problematiku jejich přihlašovaní. Práce se zaměřuje na důkladnou analýzu vad přihlášek pohledávky a jejich důsledky na uplatnění takové pohledávky v insolvenčním řízení. Součástí práce je podrobný rozbor dílčích popěrných úkonů a osob, které je mohou činit. Dále jsou zkoumány důsledky popěrných úkonů. Též jsou srovnány nedávné změny zákona týkající této problematiky a použita judikatura pro analýzu výkladových problémů.

Návrh řešení BI v prostředí platformy elektronického obchodu
Kabrhelová, Kateřina ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Vysoký, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem pilotního řešení Business Intelligence pro platformu elektronického obchodu Shopio. V první části práce jsou teoreticky popsány pojmy Business Intelligence a elektronický obchod se zaměřením na možné přístupy k měření výkonnosti elektronického obchodu. Součástí teoretické části je také srovnání nástrojů pro měření výkonnosti elektronických obchodů dostupných na českém trhu. Druhá část práce nejprve obecně popisuje platformu Shopio a současný stav modulu statistiky. Pro potřeby návrhu nového řešení je provedena analýza požadavků na řešení mezi současnými klienty, kteří provozují své elektronické obchody na platformě Shopio. Na základě získaných požadavků je poté navrženo pilotní řešení Business Intelligence, které je zároveň testováno s využitím reálných dat elektronického obchodu. Hlavním cílem práce je vylepšit současný stav reportů a poskytnout tak majitelům e-shopů možnost vyhodnocovat prodeje elektronického obchodu lépe a efektivněji.