Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 149 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv legujících prvků na rozpustnost titanu v hořčíkových slitinách
Matocha, Martin ; Buchtík, Martin (oponent) ; Březina, Matěj (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem legovacích prvků na rozpustnost titanu v hořčíkových slitinách. V teoretické části byla vypracována literární rešerše na téma tvorba, složení, zpracování a stručné možnosti analýzy hořčíkových slitin s důrazem na možnost legování hořčíkových slitin titanem. Experimentální část byla zaměřena na přípravu systémů o různém složení za účelem dosažení integrace titanu do hořčíkové slitiny. Po přípravě vzorků daných systémů byla provedena jejich analýza pomocí SEM/EDS a XRD. V závislosti na průběžných výsledcích analýzy vzorků bylo usilováno o optimalizaci doby držení vzorků daného systému na teplotě 905 °C. Bylo zjištěno, že při stabilizaci modifikace titanu lze dosáhnout míšení titanu, zinku a hořčíku. Podmínkou vzniku modifikace titanu je co nejvyšší teplota, kterou systém dovoluje. Teplota avšak musí přesahovat alespoň 881 °C. Stabilitu modifikace titanu také podporuje absence legovacích prvků, které podporují stabilitu modifikace titanu. Směs prvků výše zmíněného systému nebyla doposud v odborné literatuře popsána.
Zvýšení jakosti disků automobilových kol odlévaných metodou nízkotlakého lití
Bělota, Martin ; Krutiš, Vladimír (oponent) ; Kaňa, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá identifikací vad vyskytujících se u litých automobilových kol. Součástí diplomové práce je také návrh a experimentální ověření opatření, která vedou ke zvýšení jakosti produkce. První kapitola teoretické části se zabývá výskytem plynů ve slitinách hliníku, především vodíku, jeho zdroji, rozpustností ve slitinách hliníku a vznikem plynových dutin v odlitcích. V druhé kapitole jsou popsány způsoby odplynění taveniny vakuováním a probubláváním inertními a aktivními plyny. Třetí kapitola pojednává o řízeném naplynění taveniny, účelem naplyňování taveniny a metodami řízeného naplynění. Čtvrtá kapitola je věnována vadám, které se vyskytují u automobilových kol vyrobených technologií nízkotlakého lití. V páté kapitole je popsána slitina hliníku AlSi7Mg0,3, která se používá k výrobě litých kol. Je zde popsáno i tepelné zpracování litých kol. Šestá kapitola se zabývá praktickou částí diplomové práce, ve které je provedena identifikace vad mikroskopickými a radiografickými metodami. V další části je popsán návrh a provedení experimentu, ve kterém byl na základě výsledků identifikace vad vybrán přípravek Probat-Fluss MIKRO 100 ke zvýšení jakosti produkce. V závěru praktické části je vyhodnocen provedený experiment, který také sloužil k ověření účinnosti přípravku Probat-Fluss MIKRO 100.
Porovnání nýtování a svařování kufrů pro motocykly
Pirmajer, Richard ; Slaný, Martin (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na porovnání technologie nýtování a svařování kufrů pro motocykly. Základním materiálem je slitina EN AW 5754 o tloušťce 1,5 mm. Z ní zhotovené kufry byly poskytnuty firmou SW-MOTECH. V teoretické části byla provedena rešerše týkající se samotného hliníku, jeho vlastností, druhů tepelného zpracování a možností svařitelnosti. Dále byla popsána metoda svařování CMT a metoda prorážecího nýtování, které byly použity při výrobě kufrů. V praktické části byly zkoumány vzorky z obou kufrů, jak svařeného metodou CMT, tak snýtovaného prorážecími nýty. Zkoumání bylo zaměřeno na velikost tepelně ovlivněné oblasti, hloubku průvaru, přítomnost defektů, resp. kvalitu spoje. Nakonec byly metody ekonomicky vyhodnoceny.
Bytový dům
Šeps, Daniel ; Bartlová, Jana (oponent) ; Vajkay, František (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je návrh novostavby samostatně stojícího bytového domu v Nové Pace, ve formě projektové dokumentace pro provedení stavby. Objekt je navržen zděný se stropy z železobetonových desek. Obvodové zdivo pro 1.NP - 3. NP je navrženo z keramických cihelných bloků tl. 300 mm doplněné o kontaktní zateplovací systém ETICS tl. 200 mm, který bude opatřen silikonovou omítkou zrnitosti 1,5mm. Vnější obvodové zdivo pro 1.PP je navrženo ze ztraceného bednění DITTON 30 tl. 300mm, vyplněné betonem C20/25 XC1 a ocelí B500B a zatepleno extrudovaným polystyrenem XPS tl. 160mm. Vnitřní nosné zdivo je navrženo z akustických keramických cihelných bloků tl. 250mm. Příčky jsou navrženy z akustických příčkovek. Na stropech je navržena těžká plovoucí podlaha s výbornými akustickými vlastnostmi. Je navržená plochá zelená střecha s extenzivní vegetací a s tepelnou izolací z minerální vaty a s hydroizolační vrstvou z asfaltových modifikovaných SBS pásů kladených ve dvou vrstvách. Balkonové zábradlí je navrženo hliníkové s výplní z bezpečnostního skla.
Přehled aplikací odlitků z neželezných slitin vyrobených metodou vytavitelného modelu
Tučková, Eva ; Mikulka, Vít (oponent) ; Horáček, Milan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je rešerše zaměřena na téma aplikace odlitků vyrobené technologií vytavitelného modelu z neželezných slitin, konkrétně hliníku, hořčíku a titanu, v různých průmyslových odvětví. V jednotlivých kapitolách jsou popsány vlastnosti čistého kovů, rozdělení a vlastnosti slévárenských slitin a konkrétní aplikace.
Zastřešení objektu pro společenské účely
Bašista, Ján ; Melcher, Jindřich (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Práca sa zaoberá statickým prepočtom pôvodnej strešnej konštrukcie objektu pre spoločenské účely a návrhom dvoch variant nového zastrešenia tohto objektu, ktorý má obdĺžnikový pôdorys o stranách 30 m x 47 m. Strešná konštrukcia je uložená na nosných obvodových betónových stenách. Okrem zaťaženia vyplývajúceho z funkcie objektu a klimatickej oblasti sa uvažuje, s ohľadom na špeciálne požiadavky na prevádzku a technológie, na viac so zaťažením osamelým bremenom o veľkosti 2 t zavesenom v ľubovoľnom mieste strešnej konštrukcie. Variant 1 je navrhnutý ako oceľový s použitím ocele S355. Variant 2 je navrhnutý v kombinácii dreva GL24h a hliníku EN-AW 5083. Obidva varianty majú 11 priečnych nosných väzieb a na nich uložené k nim kolmé väznice. Stabilita konštrukcie je zabezpečená strešným stužujúcim systémom.
Příčiny vzniku bodlin v litině s kuličkovým grafitem
Opačitý, Radim ; Palán, Petr (oponent) ; Šenberger, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo analyzovat vznik vad v zadaném odlitku z tvárné litiny EN – GJS - 600 – 3 vyráběném litím do pískové bentonitové formy, která je formována střásáním s dolisováním a následně nalézt řešení k odstranění těchto vad. Při řešení problému byl sledován vliv složení formovací směsi, vliv proudění kovu v dutině formy a vliv dezoxidace kovu na výskyt vad. Dosažené výsledky prokázaly důležitost vlivu reoxidace kovu v dutině formy. Konkrétně v tomto případě se podařilo snížit výskyt BODLIN. Odstranění BODLIN se dosáhlo dezoxidací taveniny hliníkem. Tím se podařilo snížit výrobu neshodných odlitků pod 3% z původních 6,5%.
Kontrola svarových spojů nájezdových ramp
Ertl, Roman ; Mrňa, Libor (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku svařování nájezdových ramp a její následné kontroly. Cílem práce je zjistit a zkontrolovat svary nájezdových ramp s ohledem na výskyt vad. V práci je popsána rešeršní problematika svařování metodou MIG a svařování hliníku a jeho slitin. Podrobně jsou také popsány destruktivní a nedestruktivní metody zkoušení svarů, které je možné aplikovat na svary nájezdových ramp. Následně je v práci popsána experimentální část, která se zaměřuje na tři zkoušky vzorků nájezdové rampy z materiálu EN AW-6005A T6, a to zkoušku tahovou, makroskopickou a zkoušku tvrdosti.
Možnosti zvýšení účinnosti malých asynchronních motorů.
Kusý, Karel ; Janda, Marcel (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi dosažení vyšší účinnosti malých asynchronních motorů a jejich výrobními náklady. V následujících kapitolách je popsána konstrukce, funkce a principy regulace otáček asynchronního motoru. Dále jsou zde popsány ztráty, které vznikají při chodu v asynchronním motoru a možnosti, jak tyto ztráty snížit. V poslední kapitole této práce jsou popsány faktory ovlivňující výrobní náklady asynchronního motoru a následně jsou zde prakticky vyhodnoceny materiálové náklady na jeden kus upraveného motoru.
Obrábění hliníkových slitin
Pavliš, Jan ; Kalivoda, Milan (oponent) ; Osička, Karel (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na výrobu dílu YZ-RIGEL ve firmě Frentech Aerospace s.r.o. Díl je určen do leteckého průmyslu, konkrétně do letadla Airbus A350. V teoretické části práce je rozebrána základna hliníkových slitin a také strojní park firmy. Podrobněji jsou rozebrány CNC centra MCFV 1060 a PICOMAX® 95, na kterých je díl vyráběn. V praktické části je zpracovaný výrobní postup včetně nástrojových listů. Na konci práce pak výpočet strojních časů pro výrobu dílu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 149 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.