Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv reklamy na stravovací návyky dětí a mladistvých
NIMRICHTROVÁ, Valentýna
Tato bakalářská práce se věnuje vlivu reklamy na děti a mladistvé a na jejich stravovací návyky. Stravování je totiž zásadní pro jejich zdravý vývoj, a tak můžou reklamy na potraviny nést podíl na budoucím zdravotním stavu těchto jedinců. Děti a mladiství totiž nemají dostatek kognitivních schopností se vlivu reklamních sdělení ubránit. Cílem práce je shrnout praktiky, kterých je v rámci reklamní komunikace užíváno a poukázat na riziko plynoucí z reklam na nezdravé potraviny v souvislosti s dětmi a mladistvými. Následně je pozornost věnována regulaci potravinové reklamy a tomu, jak je reklama regulována na úrovni EU pomocí směrnic a zároveň na území několika jednotlivých států EU v rámci jejich legislativy a na úrovni samoregulace. Nakonec dojde k porovnání těchto regulací s těmi, jež fungují na území České republiky.
Vliv televizní reklamy na hodnotový systém dětí mladšího školního věku
Benet, Tomáš ; Sak, Petr (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou vlivu televizní reklamy na hodnotový systém dětí mladšího školního věku v českém prostředí a v kontextu dnešní společnosti, která se vlivem infosféry a kyberkultury výrazně modifikuje. Vliv souvisí jak s nadměrným sledováním televize, tak i s využíváním ostatních digitálních video zařízení. Video reklama, zpravidla totožná s televizní, se zde objevuje také. Sledování televizního vysílání výrazně podporuje pasivní a konzumní životní styl. Proto je důležitá role rodičů, aby děti vedli k aktivitám a ke kritickému uvažování o jejich skutečných potřebách. Důležité je i pedagogické působení prostřednictvím mediální výchovy, která je stále opomíjena. Cílem práce je ověřit, zda a do jaké míry tento hodnotový systém prezentovaný reklamami děti přijímají za svůj, protože hodnotový systém člověka je směrodatný pro jeho vývoj.
Vliv televizní reklamy na hodnotový systém dětí mladšího školního věku
Benet, Tomáš ; Sak, Petr (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou vlivu televizní reklamy na hodnotový systém dětí mladšího školního věku v českém prostředí a v kontextu dnešní společnosti, která se vlivem infosféry a kyberkultury výrazně modifikuje. Vliv souvisí jak s nadměrným sledováním televize, tak i s využíváním ostatních digitálních video zařízení. Video reklama, zpravidla totožná s televizní, se zde objevuje také. Sledování televizního vysílání výrazně podporuje pasivní a konzumní životní styl. Proto je důležitá role rodičů, aby děti vedli k aktivitám a ke kritickému uvažování o jejich skutečných potřebách. Důležité je i pedagogické působení prostřednictvím mediální výchovy, která je stále opomíjena. Cílem práce je ověřit, zda a do jaké míry tento hodnotový systém prezentovaný reklamami děti přijímají za svůj, protože hodnotový systém člověka je směrodatný pro jeho vývoj.
Analýza nákupního chování studentů vysokých škol na českém retailingovém trhu
Volák, Jan ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Šrám, Ivan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou nákupního chování vysokoškolských studentů na českém retailingovém trhu. Jejím cílem je definovat faktory ovlivňující nákupní chování spotřebitele a pomocí sběru dat prokázat jejich vliv na nákupní rozhodování spotřebitele. V prvních dvou částech jsou charakterizovány pojmy nákupní chování a spotřebitelův rozhodovací proces. Ve třetí až šesté části dochází k interpretaci výsledků sběru dat a jejich porovnání se současnými trendy v chování českého spotřebitele. Závěrečná část shrnuje veškeré poznatky v oblasti nákupního chování studentů vysokých škol na českém retailingovém trhu.
Analýza vlivu reklamy na děti
Sedláčková, Veronika ; Skokanová, Dagmar (vedoucí práce) ; Novák, Michal (oponent)
Reklama představuje nedílnou součást našeho života. Setkáváme se s ní téměř na každém kroku. Dospělí dokáží rozlišit a pochopit reklamu, ale co děti? Jak reklama ovlivňuje děti? Jsou na ni připraveny? Cílem této práce je seznámení se s pojmem reklama, historií reklamy na našem území, právní úpravou ale především zjištění vlivu reklamy na děti. První část této analýzy je věnována rodičům, zjišťuje jak vnímají reklamu rodiče, resp. jaký má dle nich vliv na děti. Druhá část již představuje samotnou analýzu dětí. Práce je zaměřena na děti do sedmi let, tedy především na děti docházející do mateřských škol. Pro svou analýzu jsem tuto skupinu rozdělila ještě na tři kategorie, a sice děti do tří let, děti do pěti let a děti do sedmi let věku. Závěr práce již představuje shrnutí zjištěných poznatků vlastní analýzy a možná doporučení.
Dítě jako spotřebitel a jeho vliv na rozhodovací procesy dospělých
Otipka, Michal ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Vysekalová, Jitka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem reklamy a jejím působením na spotřebitelské chování dětí. Ty nejsou na rozdíl od dospělých schopny rozlišit mezi fikcí a realitou, tedy rozlišit, zda si reklamovaný předmět koupit pouze chtějí, nebo jej potřebují. Teoretická část práce přináší informace o tom, jakým způsobem se dnes reklama nejčastěji šíří, jak na zákazníka působí a na základě čeho se zákazníci ke koupi produktu rozhodují, jaké faktory ovlivňují zákaznické chování a jak reklamu vnímají jednotlivé věkové skupiny dětí. Informuje také o tom, jaká jsou specifika reklam určených dětem a jaké jsou aktuální trendy ve spotřebním chování dětí. Cílem práce je zjistit, jak televizní reklama ovlivňuje reálné spotřebitelské chování dětí v kontextu s tím, zda pochází z vícečlenné rodiny, v závislosti na tom, kolik času jim rodiče věnují, jakým způsobem jsou vychovávané apod. Zjišťováním těchto skutečností se zabývá praktická část diplomové práce.
Vliv sdělovacích prostředků a internetu na formování zdravého životního stylu
VENKRBCOVÁ, Klára
Abstrakt Média a jejich obsah jsou předmětem zkoumání již od doby jejich vzniku. Mnoho vědců se zabývá jejich vlivem na formování člověka a společnosti. Pojem média se v současné době velmi skloňuje. Sociologové, psychologové, politici i novináři píší a mluví často o médiích v nejrůznějších souvislostech. Masová média hrají v moderní společnosti jedinečnou a nezastupitelnou roli v zajišťování sociální soudržnosti, podporují rozdělení moci a společenskou komunikaci. Hodnocení role masových médií se různí dle toho co touto rolí přinášejí pro jednotlivce a pro společnost, poněvadž to co můžeme hodnotit z jednoho pohledu jako žádoucí, z jiné perspektivy se může jevit jako nežádoucí. Masová média slouží k udržení a zajištění stability demokratické společnosti a podporují stávající rozložení moci. Většina každodenní komunikace je interpersonální nebo skupinová, což znamená, že je pevně zakotvena v situačním a kulturním kontextu. Naše existence ve společnosti není určena pouze geograficky, ale převážně ve smyslu kulturních vzorů chování a zvyklostí a jistých společenských vztahů. Cílem mé práce bylo: {\clqq}Zmapovat vliv sdělovacích prostředků a internetu na formování zdravého životního stylu u studentů středních a vysokých škol a zmapovat rozdíly mezi středoškolskými a vysokoškolskými studenty.`` Cíl práce byl splněn. Hypotéza 1: Média mají větší vliv na životní styl středoškoláků než vysokoškoláků nebyla potvrzena. Hypotéza 2: Média mají větší vliv na redukci hmotnosti u žen na střední škole než u studentek vysokých škol byla potvrzena. Hypotéza 3: Středoškoláci čtou více livestylové časopisy oproti vysokoškolákům nebyla potvrzena.
VLIV REKLAMY NA STRAVOVÁNÍ DĚTÍ
ČERSTVÁ, Michaela
Abstrakt Vliv reklamy na stravování dětí Bakalářská práce shrnuje základní informace o zdravé výživě a vlivu reklamy na stravování starších školních dětí. Teoretická část je zaměřena na základní informace o racionální výživě, reklamě a jejím vlivu na školáky. Racionální výživu charakterizuje vhodný a přiměřený příjem potravy, ideálně rozložený kvantitativně i kvalitativně. Pravidelná a pestrá strava představuje optimum nejen pro školáky. Dodržováním zásad zdravé výživy po celý život se lze snadno vyhnout nejrůznějším zdravotním komplikacím. Reklama na děti útočí ze všech stran. Děti dají při výběru potravin na reklamu a názor vrstevníků. V reklamách jsou však většinou propagovány nezdravé a tučné potraviny. Podle výzkumů se děti od dospělých liší v tom, že reklamu neodmítají, rády se na ni dívají, lépe si ji pamatují a baví se při ní. Děti umí již od čtyř pěti let velmi dobře rozlišovat mezi realitou a fikcí, od sedmi let velmi dobře chápou, co je to reklama a že jejím cílem je propagovat výrobky či značky. V praktické části jsou pak prezentovány výsledky výzkumu zaměřeného na výše zmíněnou problematiku. Výzkumná část práce, realizovaná formou dotazníků, se věnuje způsobu stravování školáků a vlivu reklamy na něj. Výzkum dokládá, že vliv reklamy na školáky při výběru potravin je velmi vysoký. Většina školáků upřednostňuje výrobky známé z reklam. Podařilo se mi prokázat, že školáci, kteří rádi sledují reklamy, podle nich nakupují a preferují stravování v KFC nebo McDonald´s. Z porovnání odpovědí v dotazníku také vyplynulo, že většina školáků upřednostňuje stravování doma před jinými typy stravování. Dále z mého výzkumu vyplynulo, že školáci konzumují minimum ovoce a zeleniny, ale sladkostí konzumují nadbytek. Celkové výsledky dokazují, že vliv reklamy na stravování dětí je velký a vedou k úvaze, zda by nemělo dojít k regulaci reklam na nezdravá a tučná jídla.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.