Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 478 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vnímání reklamy spotřebiteli generace Z
Mecerodová, Andrea
Bakalářská práce se zabývá reklamou a jejím vnímání spotřebiteli patřící do generace Z. V literární rešerši bude popsána marketingová komunikace, její průběh a komunikační a marketingový mix. Druhá část literární rešerše bude věnována popisu reklamy a její psychologie včetně zaměření na cílovou skupinu, na níž bude následně navazovat kapitola věnovaná generaci Z a charakteristice jejího nákupního chování a marketingových očekávání. Výsledková část bude zaměřena zejména na vlastní výzkum vnímání reklamy spotřebiteli generace Z, který bude proveden prostřednictvím dotazníkového šetření. Následně budou některé výsledky porovnány s orientační analýzou. Cílem je interpretovat výsledky vlastního šetření a doporučení plynoucí ze získaných dat zejména pro marketéry, jež se zaměřují na generaci Z.
Realitní zprostředkování
Prints, Pavlo ; Eichlerová, Kateřina (vedoucí práce) ; Hurychová, Klára (oponent)
82 Realitní zprostředkování Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá dopady zákona č. 39/2020 Sb., o realitním zprostředkování a o změně souvisejících zákonů (zákon o realitním zprostředkování) na právní postavení spotřebitele. Cílem práce je posoudit vliv zákona o realitním zprostředkování na právní postavení spotřebitele a zjištěný výstup následně porovnat s předchozí právní úpravou. Pozornost práce je soustředěna na otázky týkající se podmínek podnikání realitních zprostředkovatelů a na smlouvu o realitním zprostředkování. U podmínek podnikání jsem se zaměřil na otázku bezúhonnosti a odborné způsobilosti realitních zprostředkovatelů. U smlouvy o realitním zprostředkování jsem se zabýval vybranými právními instituty, které zavádí zákon o realitním zprostředkování a které mají povahu tzv. ochranářských pravidel. Systematické rozdělení této práce tvoří úvod, tři kapitoly a závěr. První kapitola obsahuje základní terminologii, která se vyskytuje napříč celou prací. Mezi základní pojmy patří definice realitního zprostředkování, realitního zprostředkovatele a zájemce v postavení spotřebitele. Součástí kapitoly je stručné shrnutí historie právní regulace realitního zprostředkování na území České republiky. V závěru kapitoly je obsažen výklad o aktuální právní úpravě vztahující se k ochraně spotřebitele v...
Řešení spotřebitelských sporů v oblasti pojištění se zaměřením na komparaci soudního a vybraných způsobů mimosoudního řešení sporů
Škrobánková, Sabina ; Macková, Alena (vedoucí práce) ; Pohl, Tomáš (oponent)
Řešení spotřebitelských sporů v oblasti pojištění se zaměřením na komparaci soudního a vybraných způsobů mimosoudního řešení sporů Abstrakt Práce se zaměřuje na srovnání soudních a mimosoudních metod řešení spotřebitelských sporů z pojištění. Z mimosoudních metod řešení sporů byl vybrán finanční arbitr a Kancelář ombudsman České asociace pojišťoven. Autorka v práci charakterizuje tyto instituce i soud jakožto garanta ústavně zaručeného práva na soudní ochranu a dále analyzuje soudní a vybraná mimosoudní řešení sporů z pojištění, v němž na jedné straně stojí spotřebitel a na druhé pojišťovna nebo pojišťovací zprostředkovatel. V práci jsou jednotlivá řízení před vybranými institucemi a soudem analyzována především z hlediska účastníků, zejména pak spotřebitele. Práce je rozdělena do 4 kapitol, které jsou strukturovány takto: První kapitola se zabývá vymezením klíčových pojmů, tedy pojištění, pojistná smlouva a její strany a další smluvním vztahem dotčené subjekty, podnikatel, spotřebitel a spotřebitelský spor z pojištění. Kapitola je zakončena stručnou typologií spotřebitelských sporů z pojištění. Druhá kapitola představuje rámec řešení sporů z pojištění. Jsou zde rozebrána nejrelevantnější ustanovení ústavního pořádku a rámcově představeny uvedené instituce spolu s jejich místem v právním řádu a systému...
Změny v chování spotřebitelů při nákupu potravin a nealkoholických nápojů
Osičková, Jana
Bakalářská práce pojednává o změnách v chování spotřebitelů při nákupu po-travin a nealkoholických nápojů. Cílem bakalářské práce je identifikovat faktory, které ovlivňují chování spotřebitelů při nákupu potravin a nealkoholických nápojů, zjistit, jaké faktory ovlivňují spotřebitele v současnosti, porovnat výsledná data s historicky provedenou studií, která se této oblasti věnovala a navrhnout doporučení pro české prodejce na trhu potravin a nealkoholických nápojů. Data byla získána za pomocí kvantitativního výzkumu a byla zpracována v programech Microsoft Excel a Statistica. Výsledky z dotazníkového šetření prokázaly, že největší vliv na spotřebitele mají faktory nutnost potřeby, kvalita a dřívější zkušenost.
Dopad energetické krize na chování spotřebitele v oblasti stravování
Majerová, Jana
Bakalářská práce se věnuje vlivu energetické krize na chování spotřebitele v oblasti stravování. V teoretické části jsou popsány pojmy týkající se spotřebního chování. Teoretická část zahrnuje i popis energetické krize a její vývoj a vliv na spotřebitele. Praktická část zahrnuje analýzu výsledků dotazníkového šetření.
Segmentácia spotrebiteľov podľa vztahu ke zdravej výžive
Čelináková, Alexandra
Diplomová práce se zabývá segmentací spotřebitelů podle vztahu ke zdravé výživě. Cílem práce je identifikovat jednotlivé segmenty spotřebitelů na trhu zdravé výživy a na základě zjištěných informací vyvodit závěry a doporučení pro prodejce zdravé výživy. Pro naplnění cíle byla vypracována analýza trhu se zdravou výživou, na jejímž základě byl zjištěn vývoj a aktuální situace na trhu zdravé výživy. Pro zjištění motivů a chování spotřebitelů ve vztahu ke zdravé výživě bylo provedeno dotazníkové šetření. Na základě výsledků dotazníkového šetření byly identifikovány faktory, které spotřebitele ovlivňují při nákupu zdravé výživy a také důvody, které spotřebitele od nákupu odrazují. Podle výsledků dotazníkového šetření byla provedena segmentace pomocí shlukové analýzy. Na základě získaných poznatků bylo vytvořeno pět segmentů na trhu se zdravou výživou. Prodejcům na trhu se zdravou výživou byla stanovena doporučení směřující na jednotlivé segmenty.
Zvěřina jako surovina pro výrobu masných výrobků
Greplová, Jana
Téma bakalářské práce je Zvěřina jako surovina pro výrobu masných výrobků. V práci jsou definovány pojmy maso, zvěř a zvěřina. Je zde popsáno rozdělení zvěře, způsob lovu a jeho vliv na kvalitu a hygienu zvěřiny. Srovnává biologická a fyzikální rizika, která mohou být nebezpečná pro konečného spotřebitele. Nachází se zde schéma masné výroby a možné finální výrobky ze zvěřiny. Vlivu náboženství se věnuje samostatná kapitola, která popisuje speciální požadavky na usmrcení zvířat a jejich následnou konzumaci u jiných kultur.
Vliv socioekonomických charakteristik vybraných obcí na dojížďku obyvatel za nákupy zboží denní potřeby
Henešová, Sára
Cílem práce bylo zjistit, jaký mají vliv socioekonomické ukazatelé na dojížďku obyvatel třech vybraných obcí za nákupem zboží denní potřeby. K naplnění cíle byly využity dotazníky, které jsem ve spolupráci na projektu TAČR TL05000558 získala. Výzkum se zaměřuje na analýzu faktorů, které ovlivňují vzdálenost a časovou náročnost cesty do nejbližšího supermarketu, obchodu s potravinami nebo k jinému prodejci zboží denní potřeby. Mezi zkoumané socioekonomické charakteristiky patří věk, dopravní dostupnost obce nebo například velikost obce.
Smluvní pokuta ve spotřebitelských smlouvách
Beláková, Zuzana ; Elischer, David (vedoucí práce) ; Lederer, Vít (oponent)
Smluvní pokuta ve spotřebitelských smlouvách Abstrakt Tématem rigorózní práce je smluvní pokuta ve spotřebitelských smlouvách, přičemž tato problematika je velmi aktuální, neboť spadá do právní oblasti ochrany spotřebitele, která patří k současným nejmodernějším trendům soukromého práva. Cílem práce je zejména zodpovědět, jaká jsou specifika využití institutu smluvní pokuty ve spotřebitelských smlouvách, analyzovat problematiku sjednávání smluvní pokuty ve spotřebitelských smlouvách a její přípustné výše. Dále se autorka práce zaměří na možnost moderovat nepřiměřeně vysokou smluvní pokutu ve spotřebitelských smlouvách a možnost sjednání smluvní pokuty v rámci obchodních podmínek spotřebitelských smluv. V neposlední řadě autorka práce hodlá analyzovat problematiku splatnosti a promlčení práva na zaplacení smluvní pokuty. První kapitola se zabývá funkcemi smluvní pokuty ve spotřebitelských smlouvách a obsahuje stručný rozbor jednotlivých pojmů, které jsou pro tuto rigorózní práci stěžejní. Druhá kapitola je zaměřena na judikaturu týkající se smluvní pokuty. Autorka práce si vybrala dva okruhy, a to možnost podmíněného sjednání smluvní pokuty a moderaci smluvní pokuty a její přípustnost ve spotřebitelských smlouvách. Třetí a čtvrtou kapitolu práce autorka považuje za stěžejní. Třetí kapitola se týká samotného...
Dohledová činnost České národní banky
Skácelík, David ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent) ; Švarc, Zbyněk (oponent)
1 Abstrakt Tato práce se zabývá výkonem dohledu nad finančním trhem a nad osobami působícími na finančním trhu. Část práce je věnována i ochraně spotřebitele na finančním trhu a systémům odškodnění. S ohledem na skutečnost, že se Česká republika v r. 2004 stala členem Evropských společenství, je v této práci obsažena i právní úprava dohledu v předpisech unijních, neboť tato úprava významně předurčuje i úpravu českou. V souvislosti se zkoumáním ochrany zájmů klientů dohlížených osob bylo zkoumáno několik otázek: - zda jsou nějaké nástroje ochrany zájmů klienta již na úrovni dohlížených osob, - jakou úlohu v soukromoprávním vztahu dohlížená osoba - její klient má nebo může mít orgán dohledu, - jak jsou chráněny majetkové zájmy klienta v případě selhání dohlížené osoby a zda je tato ochrana de lege lata dostatečná. V úvodní teoretické části práce je stručně popsán institut dohledu, jeho třídění a formy. V návaznosti na institut dohledu je pojednáno i o orgánech vykonávajících dohled, a o předpisech, podle kterých je dohled vykonáván. Vzhledem k tomu, že dohledová působnost České národní banky je dosti rozsáhlá a cílem této práce není popsat tuto působnost v celé její šíři, soustředí se tento text jen na dohled nad sektorem bankovnictví, pojišťovnictví a na část kapitálového trhu. V další části práce je...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 478 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.