Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Optimization of Structural Details of Wooden Buildings, Their Assessment and Influence on the Lifetime of a Building
Pilík, Václav
Wood-base buildings are becoming more common among new buildings. That is why it is necessary to comprehensively perceive the shortcomings that are typical of this type of construction. In general, they can include defects caused by inappropriate design or poor construction. Subsequent deficiencies can thus be a direct consequence of the degradation of the structure, they can affect the quality of the internal environment and the overall service life of a building.
Posouzení a vyhodnocení bezpečnosti u el. strojů
Hromek, Lukáš ; Janda, Marcel (oponent) ; Veselka, František (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na bezpečnost a zlepšování životnosti elektrických točivých strojů, především asynchronních motorů. Zahrnuje popis nejčastějších poruch el. strojů, stručný popis problematiky odlévání klece asynchronního motoru, analýzu poskytnutých vadných el. motorů s fotodokumentací. V poslední, praktické, části se práce zaměřuje na vibrodiagnostiku asynchronního motoru se simulovanou nevývahou a ustavení stroje pomocí laseru.
Stanovení opotřebení stavebních konstrukcí
Szturc, Jakub ; Aigel, Petr (oponent) ; Výskala, Miloslav (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je stanovit opotřebením stavebních konstrukcí členěných do funkčních a stavebních dílů z hlediska materiálové náročnosti. Teoretická část se věnuje kalkulačnímu vzorci, struktuře nákladů, funkčním a stavebním dílům v rámci oceňování a opotřebení. Praktickou část tvoří oceňování stavebních objektů pomocí oceňovací vyhlášky.
Životnost kuličkových šroubů při různém způsobu výroby a tepelného zpracování profilů valivých drah
Drábek, Michal ; Jaroš, Aleš (oponent) ; Sedlák, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o měření životnosti kuličkových šroubů. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány tři základní metody výroby kuličkových šroubů – válcování, rotační okružování a broušení. Následně je popsáno tepelné zpracování kuličkového šroubu, a to indukční a laserové kalení. Praktická část je věnována provedení testů životnosti kuličkových šroubů a jejich vyhodnocení. Testy byly provedeny na dvou dvojicích kuličkových šroubů. První dvojice byla vyrobena odlišnou metodou výroby (okružováním a broušením) a následně indukčně zakalena. Druhá dvojice byla vyrobena broušením a následné tepelné zpracování bylo u každého šroubu odlišné (laserové a indukční kalení). Výsledky testů jsou následně vyhodnoceny dle mezinárodních standardů.
Řízení nákladů na výrobní stroje ve stavebním podniku
Jančová, Edita ; Biolek, Vojtěch (oponent) ; Hanák, Tomáš (vedoucí práce)
Hlavním tématem této bakalářské práce je řízení nákladů na výrobní stroje ve stavebním podniku. V teoretické části jsou nejprve obecně definovány druhy nákladů, kalkulací nákladů a odpisů, poté jsou na teoretické úrovni řešeny stroje ve stavebnictví. V praktické části jsou vypočteny provozní náklady dvou reálných strojů, které mají vliv na sazbu strojhodiny. Vypočtená sazba strojhodiny je následně srovnána s reálnou sazbou obou strojů a jsou navržena případná zlepšení.
CNG JAKO PALIVO VOZŮ FLOTILY MALÉHO PODNIKU
Papp, Tomáš ; Prokop, Aleš (oponent) ; Vopařil, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím stlačeného zemního plynu jako paliva ve vozovém parku tvořeném osobními automobily. Zkoumá výhodnost jeho využití jako alternativu k vozidlům poháněným ropnými produkty.
Aditiva pro paliva moderních spalovacích motorů
Mach, Petr ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je poskytnutí podrobné rešerše o palivových aditivech, zejména jejich vlivu na usazeniny ve spalovacích motorech, opotřebení a životnost motorů a s tím i spjatý vliv na spotřebu paliva. První kapitola má za úkol stručně informovat o automobilových palivech a vysvětlit pojmy, které se v práci nadále objevují. Další kapitola informuje o typech palivových aditiv a jejich použití. Třetí kapitola práce již pojednává o usazeninách ve spalovacích motorech a jejich redukci pomocí detergentních aditiv. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na druhy opotřebení a místa, kde k opotřebení dochází. Zároveň má za cíl ukázat pozitivní vliv aditiv na životnost komponent motorů. Poslední kapitola se věnuje spotřebě paliva v návaznosti na předchozí dvě kapitoly s poukázáním na důležitost aditiv i ve světové spotřebě paliva.
Čtyřválcový řadový zážehový letecký motor
Kučera, Ondřej ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem ocelové ojnice pro letadlový motor Walter Mikron III, který v současné době stále vyrábí a vyvíjí firma PARMA-TECHNIK, s.r.o. Navržená ojnice by tvořila náhradu za současnou duralovou ojnici. Práce dále obsahuje pevnostní analýzu navržené komponenty, ve které bylo cíleno k ověření namáhání ojnice, na základě kterého bylo provedeno vyhodnocení únavové bezpečnosti. Ta je klíčová u dynamicky namáhaných částí spalovacích motorů. Byl zkoumán i vliv změny ojnice na torzní kmitání klikového mechanismu. K tomuto účelu byl sestaven diskrétní torzní model. Výstupem celé práce je výkresová dokumentace nové ojnice, splňující požadavky pro aplikaci v letadlovém motoru.
Li-ion trakční akumulátor 28V/40Ah pro elektrokolo
Bartošek, Martin ; Červinka, Dalibor (oponent) ; Vorel, Pavel (vedoucí práce)
Práce pojednává o konstrukci, ochranných obvodech a životnosti lithium iontové baterie pro pohon elektrokola. Celý akumulátor je sestavený z Li-ion článku s označením 18650 od firmy Sanyo, které jsou serio-paralelně pospojovány. Vzhledem k sériovému zapojení článku, je potřeba přidat k jednotlivým článkům také ochranný obvod, aby nedošlo k jejich přebití nebo naopak k hlubokému vybití, na které jsou Li-ion články velmi citlivé. V případě absence těchto obvodů by mohlo dojít k nenávratnému poškození celého akumulátoru. Na životnost Li-ion článku má vliv mnoho aspektů. Tyto aspekty mají vliv na provoz samotného elektrokola. Mají vliv na jeho dojezd a také na počet cyklů nabití a vybití vůči nemalé ceně akumulátoru.
Analýza nákladů inženýrských staveb
Klec, Martin ; Kudrna, Jan (oponent) ; Výskala, Miloslav (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem „Analýza nákladů inženýrských staveb“ se zabývá porovnáním nákladů na životní cyklus liniových staveb s asfaltovým povrchem vůči nákladům na životní cyklus liniových staveb s betonovým povrchem. V teoretické části práce je pojednáváno o cenách, nákladech, kalkulacích a rozpočtech. Následují kapitoly o historii a současném stavu, rozdělení pozemních komunikací, konstrukci vozovky, životním cyklu stavby a rozdílech mezi cementobetonovým a asfaltovým krytem. Praktická část diplomové práce je rozčleněna na tři dílčí části. V každé z nich jsou na praktickém příkladu porovnány náklady na životní cyklus liniové stavby s asfaltovým povrchem vůči nákladům na životní cyklus liniové stavby s betonovým povrchem a vše je graficky znázorněno.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.