Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zhodnocení nejčastějších úrazů a rozhodujících faktorů k účasti v kurzech vybrané běžecké organizace
Rejzková, Dominika ; Pavlů, Dagmar (vedoucí práce) ; Vomáčková, Helena (oponent)
Název práce: Zhodnocení nejčastějších úrazů a rozhodujících faktorů k účasti v kurzech vybrané běžecké organizace. Cíl práce: Hlavním cílem výzkumu je zhodnocení nejčastějších úrazů u žen v zájmové běžecké organizaci a jejich možné příčiny. Dílčím cílem je vyhodnotit faktory, které vedou běžkyně k přihlášení do kurzu. Metodika práce: Diplomová práce obsahuje teoretické poznatky z české i zahraniční literatury. V práci je využita metoda dotazníkového šetření, do kterého byly zahrnuty běžkyně vybrané amatérské běžecké organizace. Celkem bylo vyhodnoceno 106 dotazníků s využitím programu Microsoft Excel a jeho funkcí. Výsledky: Z celkového počtu 106 běžkyň jich bylo zraněno 38, což tvoří 35,8 %. Nejčastějším zraněním ve vybrané běžecké organizaci byla distorze hlezna (34,2 %), dále syndrom bolestivého bérce (23,7 %) a na třetím místě bylo poranění svalů (21,1 %). Mezi nejčastější příčiny vzniku zranění byl uveden špatný došlap či odraz, dále změna povrchu nebo značné navýšení uběhnuté vzdálenosti. Mezi nejčastější rozhodující faktory běžkyň pro přihlášení do kurzů organizace patřilo "donutit se pravidelně běhat", zlepšit fyzickou kondici, zlepšit techniku běhu a zhubnout. Klíčová slova: Amatérská organizace, běh, úrazy, příčiny, rozhodující faktory
Výběr školy rodiči dětí a žáků s progresívním svalovým onemocněním
Šimáková, Olga ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce vysvětluje pojem progresívního svalového onemocnění. Popisuje vznik onemocnění, jednotlivé typy a způsoby léčby. Dále se zabývá problematikou vzdělávacích možností dětí s omezením hybnosti v České republice. Práce je rozdělena do čtyř částí. První kapitola se zabývá vymezením pojmu progresívního svalového onemocnění. Druhá část popisuje školské zákony a školská zařízení pro děti s tělesným postižením u nás. Zabývá se i speciálními vzdělávacími potřebami a možnostmi podpory při výchovně-vzdělávacím procesu. Třetí část charakterizuje rodinu jako rozhodujícího činitele při volbě školy. Vymezuje, jaké faktory ovlivňují volbu rodičů. Poslední část tvoří výzkumný projekt, jehož cílem je zjistit, jaké faktory a do jaké míry ovlivňují rodiče při rozhodování o budoucím vzdělávání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.