Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mezilidské vztahy ve školních kolektivech
Singrová, Ivana ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Chvál, Martin (oponent) ; Urbánek, Petr (oponent)
Cílem této práce je shromáždit relevantní informace o mezilidských vztazích v pedagogických sborech vybraných středních škol na základě toho, jak je vnímají, chápou, prožívají a reflektují jejich účastníci. V práci byl využitý v rámci kvalitativního výzkumu design případové studie. Výzkumnými technikami jsou semistrukturovaný rozhovor a zúčastněné pozorování. Jejich prostřednictvím byly shromážděné informace o vztazích mezi pedagogy navzájem, pedagogy a vedením školy a pedagogy a dalšími lidmi, se kterými přicházejí v rámci své profese do styku. Následovala jejich kvalitativní analýza založená na otevřeném kódování, kategorizaci, typologizaci, kontrastování, zobecňování a komunikační validizaci. Výsledek šetření spočíval v tom, že ze šesti sledovaných škol jsou ve čtyřech mezilidské vztahy na dobré úrovni, pedagogové jsou v práci spokojeni a jejich dobrá nálada a pocity se přenášejí do celého školního klimatu. To potom vytváří podmínky pro činorodou práci s dobrými výsledky jak v práci učitelů, tak i žáků. V jedné škole nejsou vztahy mezi pedagogy a vedením školy ani mezi pedagogy navzájem dobré. Vzhledem k relativně krátkodobé situaci se to neodráží v rozhodnutích pedagogů o dalším působení na dané škole. V poslední škole jsou vztahy mezi učiteli nadstandardní. Problém vyvstává mezi členy...
Specifické problémy sociologického výzkumu týrání zvířat a návrh jejich řešení
Obermajerová, Kristýna ; Cejp, Martin (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou sociologického výzkumu týrání zvířat. V jejím rámci jsou identifikovány základní problémy, se kterými se tento výzkum musí vyrovnávat, tyto jsou detailně popsány a následně je navrženo řešení v podobě vytvoření nového výzkumného nástroje. Následně je učiněn pokus o validizaci tohoto nově vytvořeného výzkumného nástroje, jsou shrnuty jeho nedostatky i přednosti a je provedena diskuse dalšího možného výzkumu v této oblasti. V teoretické části práce je problém týrání zvířat představen nejdříve v historickém kontextu a následně je představeno shrnutí základních problémů sociologického zkoumání tohoto fenoménu. Závěrečná kapitola této části se zabývá otázkou etických aspektů výzkumu týrání zvířat. V metodologické části je představen postup rozvržení provedeného výzkumu, proces tvorby nového výzkumného nástroje a jsou zde popsány použité metody a přístupy. V analytické části jsou pak shrnuty poznatky získané v rámci kognitivních rozhovorů, které byly provedeny za účelem validizace nově vytvořeného výzkumného nástroje. Jsou diskutovány přínosy a limity nového nástroje a jsou učiněny návrhy na další pokračování ve výzkumu této problematiky.
Mezi výzkumníkem a účastníkem: nároky na metody a techniky sociologického výzkumu
Buchtík, Martin ; Holeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Tížik, Miroslav (oponent) ; Ryšavý, Dan (oponent)
Mezi výzkumníkem a účastníkem: nároky na metody a techniky sociologického výzkumu. Abstrakt Disertační práce se věnuje designu metod a technik výzkumu, které zprostředkovávají vztah mezi výzkumníkem a účastníkem výzkumu (např. rozhovory, dotazníková šetření atp.). Jejím hlavním cílem je uceleně nahlédnout výzkumnou praxi a posoudit ji řadou kritérií a myšlenkových testů. Práce diskutuje 24 nároků, které může výzkumník na tyto metody klást. Text vychází z revize umírněného neopozitivistického přístupu, specificky pak z Carnapova rozdělení vědeckého a běžného poznání. To je v představeném pojetí výzkumu jako dosahování vysvětlení rozšířeno o koncepty konceptuálních prostorů a sociálních reprezentací, v nichž jsou nároky na metody ukotveny. Role pojetí výzkumu jako způsobu dosahování vysvětlení klade důraz na (1.) identifikaci teoretických východisek vědeckého modelu, včetně jeho metodologických předpokladů, a na straně druhé na samotný (2.) přístup ke zkoumání běžného poznání jako sociální reprezentace a ne pouhého postoje. (3.) Je zde zdůrazněna role pevných bodů, které umožňují překlad mezi běžným a vědeckým poznáním. V textu je pozornost soustředěna na postup konstruování výzkumného designu ve všech jeho fázích a na teoretická a konceptuální východiska a klade důraz na specifické aspekty spolupráce s...
Mezilidské vztahy ve školních kolektivech
Singrová, Ivana ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Chvál, Martin (oponent) ; Urbánek, Petr (oponent)
Cílem této práce je shromáždit relevantní informace o mezilidských vztazích v pedagogických sborech vybraných středních škol na základě toho, jak je vnímají, chápou, prožívají a reflektují jejich účastníci. V práci byl využitý v rámci kvalitativního výzkumu design případové studie. Výzkumnými technikami jsou semistrukturovaný rozhovor a zúčastněné pozorování. Jejich prostřednictvím byly shromážděné informace o vztazích mezi pedagogy navzájem, pedagogy a vedením školy a pedagogy a dalšími lidmi, se kterými přicházejí v rámci své profese do styku. Následovala jejich kvalitativní analýza založená na otevřeném kódování, kategorizaci, typologizaci, kontrastování, zobecňování a komunikační validizaci. Výsledek šetření spočíval v tom, že ze šesti sledovaných škol jsou ve čtyřech mezilidské vztahy na dobré úrovni, pedagogové jsou v práci spokojeni a jejich dobrá nálada a pocity se přenášejí do celého školního klimatu. To potom vytváří podmínky pro činorodou práci s dobrými výsledky jak v práci učitelů, tak i žáků. V jedné škole nejsou vztahy mezi pedagogy a vedením školy ani mezi pedagogy navzájem dobré. Vzhledem k relativně krátkodobé situaci se to neodráží v rozhodnutích pedagogů o dalším působení na dané škole. V poslední škole jsou vztahy mezi učiteli nadstandardní. Problém vyvstává mezi členy...
Výzkumný design kvalitativní části studie PAD
Miovský, Michal
Autor v příspěvku představuje navržený design probíhající výzkumné studie PAD zaměřené na analýzu dopadu nové drogové legislativy v ČR. Studie je vládním projektem, podléhajícím MPK při Úřadu vlády jehož výslekdy mají pomoci při zhodnocení a interpretaci dopadů nové drogové legislativy. Studie má dvě části. První, v níž převažují spíše kvantifikující metody využívající metody CBA (Cost and benefit analysis) a CI (Cost of Illness). Ve druhé části výzkumu převažuje kvalitativní přístup a tato část má za úkol pomoci připravit a korigovat podklady pro analýzy v části první, respektive kromě ověření statistických vztahů na případové úrovni je jejím hlavním úkolem pomoci ověřit, zda data vstupující do první části skutečně odpovídají situaci mezi jednotlivými definovanými skupinami uživatelů drog. Kromě toho je kvalitativní analýza jediným zdrojem pro několik skupin údajů, které nejsou získatelné jinou cestou. Supervizi a roli konzultanta nad kvalitativní částí výzkumu převzal prof. Bruce Bullington ze School of Criminal Justice (Florida state univerzity, USA).

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.