Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aplikace chlazené recirkulace výfukových plynů u moderních zážehových motorů
Bazala, Jiří ; Bauer, František (oponent) ; Tůma, Jiří (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
systémů chlazeného EGR (recirkulace výfukových plynů), vodního vstřikování a jejich kombinace. Pro tento účel byl na základě měření zkalibrován simulační model spalovacího zážehového motoru. Na tomto modelu byl prověřen vliv externího chlazeného EGR systému na klíčové parametry motoru jako je účinnost, měrná spotřeba paliva, výkon a jiné. Zde se dospělo k závěru, že systém EGR má z hlediska poměru dosažených výsledků a komplexnosti nevyhovující parametry. Proto byl na modelu prověřen model i vodního vstřikování a porovnán právě se systémem EGR. Model motoru s vodním vstřikováním byl vyhodnocen jako výhodnější. Proto se rozhodlo, že se prostředky k ověření výsledků investují do experimentálního vozidla s vodním vstřikováním a dojde ke srovnání výsledků simulačního modelu a experimentálního měření. Jako budoucí nejvhodnější kombinace vzhledem ke sledovaným parametrům se jeví použití jak systému EGR, tak vodního vstřikování a ideálně s možností zapalování směsi v předkomůrce.
Emisní systémy osobních automobilů se zážehovým motorem
Hána, Michal ; Fridrichová, Kateřina (oponent) ; Böhm, Michael (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou snižování emisí u osobních automobilů se zážehovým motorem. V úvodu jsou popsány jednotlivé emisní složky, jejich vznik a dopad na životní prostředí a lidský organismus. Hlavní část práce se věnuje možnostem snižování emisí. Je popsána funkce a konstrukční řešení jednotlivých komponent emisního systému. Dále jsou uvedeny konkrétní řešení pro několik vybraných zástupců z různých kategorií vozidel. Tato řešení jsou zhodnocena a je navržena vlastní konfigurace s ohledem na zvolené parametry. V závěru jsou shrnuty výsledky práce.
Návrh EGR výměníku pro recirkulaci výfukových plynů
Bazala, Jiří ; Vančura, Jan (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na nové konstrukční řešení EGR výměníku ve formě CAD modelu, jeho CFD simulaci, vyvození patřičných závěrů, a také porovnání dvou vývojových typů tohoto výměníku.
Plnící turbodmychadlo
Růsek, Lukáš ; Novotný, Zdeněk (oponent) ; Fiedler, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou přeplňování spalovacích motorů plnícími turbodmychadly. Cílem diplomové práce je návrh turbodmychadla pro naftový přeplňovaný spalovací motor o výkonu 430 [kW]. Ve výpočtech bude uvažována regulace plnícího tlaku odpouštěním výfukových plynů před turbínou (WG) a různé režimy recirkulace výfukových spalin (EGR). Výsledkem bude návrh turbodmychadla splňující dané požadavky. V závěru práce jsou krátce shrnuty další technické doporučení pro následující aplikace plnících turbodmychadel
Výzkum progresivních metod snižování obsahu škodlivých látek ve výfukových plynech vznětových motorů
Franz, Rudolf ; Děrgl, Martin (oponent) ; Stodola, Jiří (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Náplní této disertační práce je popis moderních metod snižování obsahu škodlivých látek u vznětových motorů. Stěžejní částí je uplatnění těchto metod pro vznětové motory pro mimosilniční použití, to znamená pro motory, které se využívají v traktorech a mimosilničních strojích. V závěru jsou zde zmíněna fakta svědčící o využitelnosti výsledků této disertační práce v praxi a jejich ověření na skutečném motoru.
Návrh plnicího systému motoru s uvažováním recirkulace výfukových plynů
Vojkůvka, František ; Štěpánek, Karel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je optimalizace podtlakové funkce ejektoru s využitím počítačové dynamiky tekutin neboli CFD. Ejektor je vřazen do plnicího systému šestiválcového vznětového motoru pro zvýšení tlakového spádu systému recirkulace výfukových plynů. Je provedena analýza současného konstrukčního řešení a následně návrh nového tvaru ejektoru se zvýšeným podtlakovým účinkem. Úvodní část práce je věnována problematice emisí vznětových motorů a prostředkům pro snižování emisí ve výfukových plynech se zaměřením na systém recirkulace výfukových plynů.
Plnění emisních norem u traktorových motorů
Jelínek, Petr ; Prokop, Aleš (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
V této bakalářské práci se pojednává o současných emisních normách, které stěžují výrobcům traktorů vývoj nových motorů a o technologiích, které účinně snižují škodlivé látky ve výfukových plynech a jednotlivých výrobcích traktorů a jejich způsobu využití různých technologií.
Systémy přímého vstřikování zážehových motorů a jejich vliv na tvorbu polutantů
Macek, Mojmír
Bakalářská práce Systémy přímého vstřikování zážehových motorů a jejich vliv na tvorbu polutantů uvádí stručný přehled vývoje systémů pro tvorbu směsi, zahrnuje s tím související problematiku tvorby směsi pro zážehové motory. Dále obsahuje způsob elektronické regulace motoru, funkci a součásti přímého vstřikování, zároveň uvádí systémy přímého vstřikování jednotlivých výrobců. Je zaměřena také na problematiku emisí ze spalovacích motorů a popisuje systémy na snižování škodlivin spolu s trendy vývoje spalovacích motorů v podobě HCCI spalování.
Emisní systémy osobních automobilů se zážehovým motorem
Hána, Michal ; Fridrichová, Kateřina (oponent) ; Böhm, Michael (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou snižování emisí u osobních automobilů se zážehovým motorem. V úvodu jsou popsány jednotlivé emisní složky, jejich vznik a dopad na životní prostředí a lidský organismus. Hlavní část práce se věnuje možnostem snižování emisí. Je popsána funkce a konstrukční řešení jednotlivých komponent emisního systému. Dále jsou uvedeny konkrétní řešení pro několik vybraných zástupců z různých kategorií vozidel. Tato řešení jsou zhodnocena a je navržena vlastní konfigurace s ohledem na zvolené parametry. V závěru jsou shrnuty výsledky práce.
Výzkum progresivních metod snižování obsahu škodlivých látek ve výfukových plynech vznětových motorů
Franz, Rudolf ; Děrgl, Martin (oponent) ; Stodola, Jiří (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Náplní této disertační práce je popis moderních metod snižování obsahu škodlivých látek u vznětových motorů. Stěžejní částí je uplatnění těchto metod pro vznětové motory pro mimosilniční použití, to znamená pro motory, které se využívají v traktorech a mimosilničních strojích. V závěru jsou zde zmíněna fakta svědčící o využitelnosti výsledků této disertační práce v praxi a jejich ověření na skutečném motoru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.