Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mapování textur
Strach, Zdeněk ; Herout, Adam (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Diplomový projekt se zabývá problematikou mapování textur v zobrazovací metodě "ray tracing". V úvodu práce je stručně popsána metoda "ray tracing" a metody mapování textur, nejprve procedurálních a později 2D. Následující kapitoly se zabývají implementací MIP mappingu a zhodnocením výsledků.
Generování procedurálních textur v shaderu
Veverka, Pavel ; Navrátil, Jan (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou generování procedurálních textur a jejich použití v OpenGL. Jsou zde popsány teoretické základy OpenGL a shaderů. Jádrem je rozebrání principů metod generování procedurálních textur pomocí různých algoritmů a šumů, zvláště pak Perlinův šum. Příklady shaderů procedurálních textur jsou demonstrovány v aplikaci, napsané v C++, aplikované na modelu areálu Božetěchova FIT VUT Brno.
Interaktivní webové aplikace pro podporu výuky 2D počítačové grafiky
Drápela, Zbyněk ; Sysel, Petr (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá dvojrozměrnou počítačovou grafikou. Konkrétně Bézierovými křivkami, zvýšením jejich stupně beze změny jejich tvaru a provedení subdivision. Dále pak algoritmem Catmull--Clark subdivision a procedurálními texturami a jejich generováním. Cílem práce bylo popsat teoretický základ těchto oblastí a následně pomocí JavaScriptu a HTML vytvořit čtyři webové applety, které budou sloužit jako pomůcka při výuce počítačové grafiky.
Perlinovy šumové funkce pro generování textur
Jakubíková, Radka ; Sysel, Petr (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá teoreticky i prakticky Perlinovou šumovou funkcí, pomocí níž lze generovat procedurální textury. Její algoritmus má hned několik výhod jako je přirozený vzhled, jednoduchost nanášení dvojrozměrných textur na trojrozměrné objekty nebo menší nároky na kapacitu paměti. Z těchto důvodů se dnes tato technika používá velice často v různých obměnách a vylepšeních v počítačové grafice. Nejčastěji se s takto vytvořenými texturami setkáme v počítačových hrách nebo animovaných filmech. Perlinovou šumovou funkcí lze vytvořit procedurální textury jenž působí jako mramor, dřevo nebo tráva. Příklady těchto textur generuje program, který je popsán v praktické části této práce. Tento program byl navrhnut pro jednoduchou prezentaci procedurálních textur vytvořené Perlinovým šumem. Program lze ovládat přes uživatelské rozhraní, v němž uživatel změnou některých parametrů mění vzhled generované textury. Tento program by měl sloužit k prezentaci Perlinova šumu studentům.
Interaktivní webové aplikace pro podporu výuky 2D počítačové grafiky
Drápela, Zbyněk ; Sysel, Petr (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá dvojrozměrnou počítačovou grafikou. Konkrétně Bézierovými křivkami, zvýšením jejich stupně beze změny jejich tvaru a provedení subdivision. Dále pak algoritmem Catmull--Clark subdivision a procedurálními texturami a jejich generováním. Cílem práce bylo popsat teoretický základ těchto oblastí a následně pomocí JavaScriptu a HTML vytvořit čtyři webové applety, které budou sloužit jako pomůcka při výuce počítačové grafiky.
Rychlá implementace procedurálních 3D textur
Frívaldský, Dalibor ; Křivánek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Beneš, Jan (oponent)
Procedurální šumové textury hrají klíčovou roli ve světě počítačové grafiky. Jejich výpočet je však časově náročný. Generování šumu pro renderování realistických scén může vyžadovat velké množství hardwarových prostředků. Efektivní využití těchto zdrojů je žádoucí vzhledem k trendu neustále se zvyšujících detailů v renderovaných scénách. V této práci vyvineme sadu optimalizovaných algoritmů pro známý Vylepšený Perlinův šum a nový Gaborův šum. S využitím SIMD prostředků moderní generace procesorů dosáhneme efektivního využití hardwarových zdrojů. Tyto algoritmy následně zaintegrujeme do renderovacího systému MentalRay a budeme demonstrovat jejich efektivitu v různých scénách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Perlinovy šumové funkce pro generování textur
Jakubíková, Radka ; Sysel, Petr (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá teoreticky i prakticky Perlinovou šumovou funkcí, pomocí níž lze generovat procedurální textury. Její algoritmus má hned několik výhod jako je přirozený vzhled, jednoduchost nanášení dvojrozměrných textur na trojrozměrné objekty nebo menší nároky na kapacitu paměti. Z těchto důvodů se dnes tato technika používá velice často v různých obměnách a vylepšeních v počítačové grafice. Nejčastěji se s takto vytvořenými texturami setkáme v počítačových hrách nebo animovaných filmech. Perlinovou šumovou funkcí lze vytvořit procedurální textury jenž působí jako mramor, dřevo nebo tráva. Příklady těchto textur generuje program, který je popsán v praktické části této práce. Tento program byl navrhnut pro jednoduchou prezentaci procedurálních textur vytvořené Perlinovým šumem. Program lze ovládat přes uživatelské rozhraní, v němž uživatel změnou některých parametrů mění vzhled generované textury. Tento program by měl sloužit k prezentaci Perlinova šumu studentům.
Mapování textur
Strach, Zdeněk ; Herout, Adam (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Diplomový projekt se zabývá problematikou mapování textur v zobrazovací metodě "ray tracing". V úvodu práce je stručně popsána metoda "ray tracing" a metody mapování textur, nejprve procedurálních a později 2D. Následující kapitoly se zabývají implementací MIP mappingu a zhodnocením výsledků.
Generování procedurálních textur v shaderu
Veverka, Pavel ; Navrátil, Jan (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou generování procedurálních textur a jejich použití v OpenGL. Jsou zde popsány teoretické základy OpenGL a shaderů. Jádrem je rozebrání principů metod generování procedurálních textur pomocí různých algoritmů a šumů, zvláště pak Perlinův šum. Příklady shaderů procedurálních textur jsou demonstrovány v aplikaci, napsané v C++, aplikované na modelu areálu Božetěchova FIT VUT Brno.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.